2014-05-30, 17:56
Medlem
Shalashaskas avatar
Vad fan!
Nu har idioten ånyo fått skriva i tidskriften han lurade.
Om någon kan tillgängliggöra artikeln så vore det bra.
"Henrik Arnstad, Fascismens föränderlighet 1919-2014: De svartbruna rörelserna i ett kontextuellt perspektiv"
http://www.historisktidskrift.se/
Citera
2014-05-30, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shalashaska
Vad fan!
"Henrik Arnstad, Fascismens föränderlighet 1919-2014: De svartbruna rörelserna i ett kontextuellt perspektiv"

Att vara Bonniers man har sina fördelar ...
Citera
2014-05-30, 18:57
Medlem
Citat:
Vad fan!
Är man en nyttig idiot så får man lite chanser. Sen när dom inte behöver honom längre kommer han kastas i ett dike någonstans.
Citera
2014-05-30, 20:32
Medlem
LucNNs avatar
Kan inte se problemet i att han får publicera saker och ting. Man kan inte utesluta att mannen kan tänka ett och annat nyttigt, även om man kanske inte bör vara optimist. Att döma av hans uppsatser kan han skriva hederligt skolarbete, om än han inte verkar vara ett originellt geni.
Citera
2014-05-30, 21:23
Medlem
Shalashaskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LucNN
Kan inte se problemet i att han får publicera saker och ting. Man kan inte utesluta att mannen kan tänka ett och annat nyttigt, även om man kanske inte bör vara optimist. Att döma av hans uppsatser kan han skriva hederligt skolarbete, om än han inte verkar vara ett originellt geni.
Det är klart att jag inte vill inskränka hans grundlagsskyddade yttrandefrihet.
Dock så ställer jag mig frågande inför hur det kan komma sig att en tidskrift som han uppenbarligen har ljugit rakt upp i ansiktet än en gång låter honom skada facktidskriftens anseende.
Citera
2014-05-30, 21:49
Medlem
Fearmongos avatar
Jag tycker Arnstad ska ha riktigt beröm för hur han tagit sig in bland och gjort sig untouchable bland hela journalistligan. Även om han genom sitt verk egentligen avdramatiserar allt han säger sig avsky och därigenom pissar på alla offer för VERKLiG fascism. T ex kan man hitta arstadsfascism i samtliga partier inte mer än 30 år sedan. Media har hypat snubben så till den mildra grad att de inte kan kovända nu.
Citera
2014-05-30, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stigma
Senast jag såg Arnstad var det nåt lustigt med hans blick.
EXAKT samma blick hade en gammal vän. Det visade att han hade en hjärntumör och han avled 4 månader senare.
Kanske är det så att Arnstads vanföreställningar om fascister i själva verket är resultatet av en hjärntumör.

En hjärntumör skulle ju förklara en hel del. Om det inte är en tumör skulle min teori vara att herr Arnstadt lider av mild form av schizofreni som yttrar sig främst genom vanföreställningar och storhetsvansinne. Psykofarmaka borde kunde lindra till viss del. Jag tror att på äldre dar kommer vi kunna se en herr Arnstadt med en alltmer tilltagande Alzheimersjukdom sittandes på ett äldreboende, där han regelbundet ivrigt varnar för den framväxande fascismen i samhället, till sina medpatienters alltmer tynande intresse.
Senast redigerad av IT-man 2014-05-30 kl. 23:29.
Citera
2014-05-31, 06:55
Medlem
El Capitanos avatar
Citat:
Dock så ställer jag mig frågande inför hur det kan komma sig att en tidskrift som han uppenbarligen har ljugit rakt upp i ansiktet än en gång låter honom skada facktidskriftens anseende.

Ja, det är det onekligen anmärkningsvärt. En "riktig" engelsk tidskrift skulle aldrig släppa en obildad åsna som Arnstad i närheten av deras publikationer. Det känns otroligt oseriöst och sänker förtroendet kraftigt för Historisk tidskrift.

Det är trots allt så att Arnstad är en akademisk nolla. Han bedriver ingen forskning, han har ingenting av värde att säga i någon fråga.
Citera
2014-06-02, 11:37
Medlem
Baisers avatar
Idag lär dr Arnstad ut i tidningen VI att D dagen är en myt som uppfanns under kalla kriget.

http://www.vi-tidningen.se/2014/05/myten-om-d-dagen/

Notera att han också lyckats få in kritik mot SD och Finland i artikeln...
Citera
2014-06-02, 13:38
Medlem
LucNNs avatar
Citat:

Helt legitimt och bra fråga. Man undras så klart. Men om de bedömer att artiklen har vissa akademiska meriter, så är det inte vetenskapligt fel att publicera den. Jag hade själv avvisad den av princip, eftersom han tidigare har ljugit. Som du säger skadar det trovärdigheten.
Citera
2014-06-02, 15:04
Medlem
OedipusRexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baiser
Idag lär dr Arnstad ut i tidningen VI att D dagen är en myt som uppfanns under kalla kriget.

http://www.vi-tidningen.se/2014/05/myten-om-d-dagen/

Notera att han också lyckats få in kritik mot SD och Finland i artikeln...

Finns det någon händelse i historien som Arnstad inte kan härleda till SD? (seriös fråga då han verkar koppla allt till SD och andra "nazister"......)
Citera
2014-06-02, 16:03
Medlem
Rimberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OedipusRex
Finns det någon händelse i historien som Arnstad inte kan härleda till SD? (seriös fråga då han verkar koppla allt till SD och andra "nazister"......)

Det är en lika svår fråga att svara som hur långt ett snöre är, med hans felkopplade ologiska hjärna.

Men passa på att köpa hans klassiker Älskade Fascism, så ni har något att läsa i hängmattan till sommaren.
https://twitter.com/fascismtweet/status/473434854563254273

Det finns bara ett begränsat antal kvar att köpa och vem vet när när den går i nytryck.
Det känns för övrigt som den boken bara är en hyllvärmare, som få orkar läsa men som syns bra i hyllan bredvid Das Kapital, när man vill visa sin godhet för sina rödvinspimplande vänner.
Ungefär som med Mein Kampf, som alla "rättänkande" tyskar hade i bokhyllan, men ytterst få orkade läsa igenom det illa skrivna dravlet.
Senast redigerad av Rimbert 2014-06-02 kl. 17:03.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in