2014-06-01, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoodog
Okej, men du är nog den första jag hört inta den ståndpunkten. Dessvärre kan jag inte avgöra frågan själv, eftersom jag inte äger några AS... Men efter en googling hittade jag iaf detta: http://www.shoegazing.se/2014/03/16/guide-min-skosamling-2/ (se om AS Hunt längre ned på sidan).

Däremot är alla nog överens om att AS Handgrade är något utöver det vanliga och därmed bättre än C&J HG. Men det är å andra sidan en helt annan fråga...

Japp det brukar sägas så, även om det på senare tid allt fler (på styleforum främst) börjar anamma min ståndpunkt. Men jag kan bara varmt rekommendera dom så får ni prova själva! Ni kommer inte ångra er.
Citera
2014-06-02, 11:13
Bannlyst
Patina eller bör det färgas över med kräm?

http://imgur.com/XRj26Hn
Citera
2014-06-02, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aodimp
Patina eller bör det färgas över med kräm?

http://imgur.com/XRj26Hn

Försök tona ned det, lite väl tydliga och starka konturer på fläckarna.
Citera
2014-06-02, 11:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Publicus
Försök tona ned det, lite väl tydliga och starka konturer på fläckarna.
det är skador, inte färgfläckar
Citera
2014-06-02, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Publicus
Varför snöa in sig på C&J? C&J är i dagsläget inte alls särskilt prisvärda. Jag har gått över till Alfred Sargent Exclusive, mycket prisvärda med en kvalitét som motsvarar om inte överträffar C&J handgrade till ett mycket förmånligt pris (ca. 4400 kr). Lästade skoblock ingår. De är inte så långa som C&J 348 men mycket eleganta.

Citat:
Ursprungligen postat av hoodog
Sakta i backarna. AS Exclusive har, som jag förstått, ungefär som C&J BG i ovanlädret men med bättre sula. Mao motsvarar de inte C&J HG, än mindre överträffar de dem.

Att folk väljer C&J beror väl på att de är bra skor, har många modeller och läster samt finns att prove relativt enkelt i Sverige. Sen ska man inte heller underskatta passform och lästpreferens. Och beställer man från UK (vilket man ju får göra med AS ändå) blir det inte heller så dyrt som du verkar låta påskina.

Edit: för egen del har jag ett par C&J Weymouth (HG) som jag är sjukt nöjd med och som jag tycker håller en väldigt hög kvalitetsnivå rakt igenom. Särskilt till det pris man får betala i UK (ca 5k).
Som nybörjare på kvalitetsskor är det inte helt lätt att köpa skor på nätet, speciellt inte från utlandet, innan man lärt sig ungefär vad man kan bära. Jag skickade just tillbaka ett par jodhpurs till en engelsk handlare, det kostade mig 400 kr bara i frakt.

Eftersom utbudet av kvalitetsskor är högst begränsat där jag bor och jag hade chansen att åka till Köpenhamn för en dag så var min förhoppning att iaf få prova en eller två nya modeller och det fick jag ju. Att det blev just C&J var av rent praktiska skäl, de ligger i en rimlig prisklass (speciellt i England) och är hyfsat lättillgängliga. När jag får tid skall jag försöka ta mig till Göteborg och se om jag kan hitta något roligt där, tyvärr är det nog svårt att hitta något annat än Loake och just C&J.
Citera
2014-06-02, 12:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Zarkov
Som nybörjare på kvalitetsskor är det inte helt lätt att köpa skor på nätet, speciellt inte från utlandet, innan man lärt sig ungefär vad man kan bära. Jag skickade just tillbaka ett par jodhpurs till en engelsk handlare, det kostade mig 400 kr bara i frakt.

Eftersom utbudet av kvalitetsskor är högst begränsat där jag bor och jag hade chansen att åka till Köpenhamn för en dag så var min förhoppning att iaf få prova en eller två nya modeller och det fick jag ju. Att det blev just C&J var av rent praktiska skäl, de ligger i en rimlig prisklass (speciellt i England) och är hyfsat lättillgängliga. När jag får tid skall jag försöka ta mig till Göteborg och se om jag kan hitta något roligt där, tyvärr är det nog svårt att hitta något annat än Loake och just C&J.
Larsson har Allen Edmonds och Linnegatan 2 har Edward Green, för att nämna några andra trevliga skor som finns i gbg.
Citera
2014-06-02, 13:53
Medlem
Citat:
Larsson har Allen Edmonds och Linnegatan 2 har Edward Green, för att nämna några andra trevliga skor som finns i gbg.
Tack, AE bör rymmas inom budgeten men kommer jag hem med ett par EG tror jag att min fru gör processen kort med såväl mina kulor som våra kreditkort...
Citera
2014-06-02, 14:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Zarkov
Tack, AE bör rymmas inom budgeten men kommer jag hem med ett par EG tror jag att min fru gör processen kort med såväl mina kulor som våra kreditkort...
Vi måste alla göra olika prioriteringar i livet
Citera
2014-06-02, 15:04
Medlem
JanneKs avatar
Citat:
Vi måste alla göra olika prioriteringar i livet

Väl talat. Skippa frun och kör på Edward Green!
Citera
2014-06-02, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JanneK
Väl talat. Skippa frun och kör på Edward Green!
Ärligt talat blir det nog billigare i längden! Börjar man med ett par Dover eller har ni några andra rekommendationer?
Citera
2014-06-03, 20:20
Medlem
Entartetes avatar
Tänkte visa mina två par:

http://i.imgur.com/m96F9eD.jpg

Och för er som känner igen vem jag är, jag har bytt konto.
Senast redigerad av Entartete 2014-06-03 kl. 20:25.
Citera
2014-06-03, 20:34
Medlem
Mr.Kekes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Entartete
Tänkte visa mina två par:

http://i.imgur.com/m96F9eD.jpg

Och för er som känner igen vem jag är, jag har bytt konto.

tjusigt! Fläcken/skadan verkar inte lika markant nu. Förresten, varför bytte du konto? Har någon skofascist lagt skottpengar på dina fårtarmskor?
Senast redigerad av Mr.Keke 2014-06-03 kl. 20:38.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in