2014-08-29, 20:31
Medlem
Kopparstadens avatar
Ja, det är ju helt åt h---te! Folk i tråden har ju helt tappat konceptet, bruna skor i stan och jeans till vardags.

https://www.youtube.com/watch?v=K_P7yWnAAd0
Citera
2014-08-29, 21:23
Medlem
doughies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Entartete
Då hoppas jag Pörr tar er i örat och kastar ut er hela bunten!

‘Never brown in town’

Ingen regel Pörr bryr sig om. Jag har sett honom i bruna mockaskor efter kl 18.

Självklart använder jag bruna skor.
Citera
2014-08-30, 00:16
Medlem
Vad gäller vid vård av skor gjorde av "braided" eller "flätat" läder. Som dessa till exempel. Ska jag använda vanlig skokräm men mindre mängd? För att undvika att krämen hamnar i glipor och vrår? Vilket är vad jag vill undvika...

Någon med erfarenhet?
Citera
2014-08-30, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1980s
Vad gäller vid vård av skor gjorde av "braided" eller "flätat" läder. Som dessa till exempel. Ska jag använda vanlig skokräm men mindre mängd? För att undvika att krämen hamnar i glipor och vrår? Vilket är vad jag vill undvika...

Någon med erfarenhet?
Jag skulle rekommendera att ni applicerar krämen med en borste istället för duk (om ni nu använder duk i vanliga fall..). Annars så är det bara köra på med tunna fina lager utav den vanliga krämen.
Citera
2014-08-30, 18:58
Medlem
flashgrenades avatar
Kanske en dum fråga, men hur bär folk här sina boots generellt? Jag har ett par jodhpurs som jag sällan använder för att de ser så tråkiga ut när byxorna döljer skaftet. Det ser ut som jag har gummistövlar på mig.

Det är ju skaftet som är det fina på boots - även på chelseaboots - men man kan väl inte gärna stoppa in byxorna eller rulla upp dem... eller?
Citera
2014-08-30, 23:27
Medlem
Kopparstadens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashgrenade
Kanske en dum fråga, men hur bär folk här sina boots generellt? Jag har ett par jodhpurs som jag sällan använder för att de ser så tråkiga ut när byxorna döljer skaftet. Det ser ut som jag har gummistövlar på mig.

Det är ju skaftet som är det fina på boots - även på chelseaboots - men man kan väl inte gärna stoppa in byxorna eller rulla upp dem... eller?

Jag bär mina kängor på precis samma sätt som mina skor, det som avgör vad jag väljer är temperatur och väder.
Citera
2014-08-31, 16:18
Medlem
dum fet lats avatar
Citat:

De flesta av mina byxor är precis så långa att de snuddar skon. Tycker det är fint och borde visa upp mer av dina boots om du gör så
Citera
2014-08-31, 20:26
Medlem
JohnnyDungeons avatar
Citat:

Lösningen på problemet med att ens stövlar ser ut som stövlar är väl att man slutar köpa stövlar? Kängor istället?

Nej, man kan inte knöla ner byxbenen i skaften utan att se ut som en tölp.
Citera
2014-08-31, 21:22
Medlem
flashgrenades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kopparstaden
Jag bär mina kängor på precis samma sätt som mina skor, det som avgör vad jag väljer är temperatur och väder.
Tror du missuppfattade min fråga.

Citat:
Ursprungligen postat av dum fet lat
De flesta av mina byxor är precis så långa att de snuddar skon. Tycker det är fint och borde visa upp mer av dina boots om du gör så
Jo men snuddar byxorna din skokant så lär de ju täcka hela skaftet på ett par stövlar. Och att köpa för korta byxor för att visa upp sina stövlar blir nog ingen höjdare Att bära Jodhpurs/Chelseas med smalt skurna byxor och jeans tycker jag blir rätt så snyggt.

Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyDungeon
Lösningen på problemet med att ens stövlar ser ut som stövlar är väl att man slutar köpa stövlar? Kängor istället?

Nej, man kan inte knöla ner byxbenen i skaften utan att se ut som en tölp.
Sluta spela dum och dryg, jag tror du förstår vad jag menar

Okej, kör du med vida byxor som täcker allt de vackra på skon och gör att du ser allmänt gubbig, stel och tråkig ut?
Citera
2014-08-31, 22:10
Medlem
mikelmiltons avatar
Citat:
Tror du missuppfattade min fråga.

Jo men snuddar byxorna din skokant så lär de ju täcka hela skaftet på ett par stövlar. Och att köpa för korta byxor för att visa upp sina stövlar blir nog ingen höjdare Att bära Jodhpurs/Chelseas med smalt skurna byxor och jeans tycker jag blir rätt så snyggt.

Sluta spela dum och dryg, jag tror du förstår vad jag menar

Okej, kör du med vida byxor som täcker allt de vackra på skon och gör att du ser allmänt gubbig, stel och tråkig ut?
Jag tror att attityden du uppvisar kan leda till att du får vända dig någon annanstans med dina stövelproblem.

Mitt råd är att bära byxor som slutar vid fotknölarna och låta stövelskaften skymta diskret när du tar långa steg eller när du sitter ned och lägger det ena benet över det andra. Du når elegans och skönhet genom att låta detaljerna tala tyst och inte genom att bära en slags urringning över fötterna som vore du ett stövelluder.
Citera
2014-08-31, 22:41
Medlem
Kopparstadens avatar
[quote=flashgrenade|50159244]Tror du missuppfattade min fråga.
/QUOTE]

Nej, men jag tror du missuppfattade mitt svar

Förstod precis vad du menade och svarade på hur jag bär mina kängor. Din fråga var faktiskt, "Kanske en dum fråga, men hur bär folk här sina boots generellt?"

Jag har inte byxor med olika längd beroende om jag ska ha skor eller kängor. Detta innebär precis som du själv märkt att skaftet döljs om man står rakt upp och ner men syns lite när man går eller sitter. Tycker du att kängskaftet förstör fallet på byxorna får du väl köpa byxor som är vidare.
Citera
2014-08-31, 22:42
Medlem
flashgrenades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikelmilton
Jag tror att attityden du uppvisar kan leda till att du får vända dig någon annanstans med dina stövelproblem.

Mitt råd är att bära byxor som slutar vid fotknölarna och låta stövelskaften skymta diskret när du tar långa steg eller när du sitter ned och lägger det ena benet över det andra. Du når elegans och skönhet genom att låta detaljerna tala tyst och inte genom att bära en slags urringning över fötterna som vore du ett stövelluder.

Du tycker jag uppvisar dålig attityd för att jag hugger tillbaka när johnnydungeon dumförklarar mej?

"Stövelluder", haha ja där poängterar du andra sidan av mitt problem. Om jag inte vill känna mej som en stel gubbe så är det en hårfin gräns tills man blottar för mycket och framstår som ett s.k stövelluder!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in