2014-06-02, 10:16
Medlem
Mr.Nutts avatar
Vet någon vad som hände med de 10000 Pannept som skulle finnas idag? Inte en enda kvar i webbsaldot och bara i lager i tio butiker känns inte alls rimligt när jag försökte beställa mindre än tio minuter efter släppet När fan ska SB få ordning på sina lanseringar?

EDIT: bara 2600 stycken i lanseringen från början alltså... jag vägrar fortfarande tro på att hela webbsaldot gick på mindre än tio minuter! Så många kan liksom inte ha beställt hem hela lådor
Senast redigerad av Mr.Nutt 2014-06-02 kl. 10:31.
Citera
2014-06-02, 10:35
Medlem
Stvrmzeits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Nutt
EDIT: bara 2600 stycken i lanseringen från början alltså... jag vägrar fortfarande tro på att hela webbsaldot gick på mindre än tio minuter! Så många kan liksom inte ha beställt hem hela lådor

Ölen gick helt enkelt åt. Vissa öl tar slut väldigt snabbt på webben, det är inget konstigt med det. Vill du fortfarande vägra tro på det, så är det ju ingen som direkt hindrar dig.

Ibland har en del öl tagit slut på bara några sekunder på webben, så det är inget konstigt i sig.
Citera
2014-06-02, 10:35
Medlem
Skugges avatar
Hade storslagna planer att bränna pengar på dagens släpp, men det slutade med ett par fatamorgana och några bigfoot.

Va pannepot så populär alltså? Jag hade inte koll på att den var eftertraktad öht.
Citera
2014-06-02, 10:40
Medlem
utomlandsJPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av regndroppen
Har inte druckit mycket amerikansk öl Samuel&Adams är väl den jag tycker bäst om utav de jag druckit (bla Bud och Brooklyn lager). Är inte speciellt insatt i ämnet men tycker att det är roligt att prova nya sorter är mer för lite mörkare sorter som tex Newcastle brown ale och London Pride.

Rekommenderar starkt att prova Kona's utbud.

Svart att fa tag pa hela ol-familjen i Sverige men "Firerock" ska atminstonde finnas att bestalla genom systemet.

http://damontucker.com/wp-content/uploads/2014/05/Kona-Beers.jpg

Utomlands hittar du resten, och prickar du ratt finns aven den personliga favoriten "Koko brown", som ar en av deras sasongsol.
Citera
2014-06-02, 10:45
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Vet någon vad som hände med de 10000 Pannept som skulle finnas idag? Inte en enda kvar i webbsaldot och bara i lager i tio butiker känns inte alls rimligt när jag försökte beställa mindre än tio minuter efter släppet När fan ska SB få ordning på sina lanseringar?

Ibland fylls det på med mer, har varit med om det några gånger. Står på noll ett tag men kommer in mer senare. Får hålla tummarna för att det blir så.
Citera
2014-06-02, 10:46
Medlem
Mr.Nutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stvrmzeit
Ölen gick helt enkelt åt. Vissa öl tar slut väldigt snabbt på webben, det är inget konstigt med det. Vill du fortfarande vägra tro på det, så är det ju ingen som direkt hindrar dig.

Ibland har en del öl tagit slut på bara några sekunder på webben, så det är inget konstigt i sig.
Egentligen tror jag nog att du förstår precis hur mitt inlägg var menat. Självfallet förstår även jag att en öl kan ta slut väldigt fort men det gör inte min besvikelse och förvåning mindre, speciellt som relativt få flaskor letat sig ut till butikerna. Att det skulle vara en öl som gick åt förstod jag självfallet, att varenda en skulle ta slut på bara ett par minuter på en vardag förvånar mig. Så svårt är det väl egentligen inte att förstå?
Citera
2014-06-02, 10:53
Medlem
Mr.Nutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Punkliv
Ibland fylls det på med mer, har varit med om det några gånger. Står på noll ett tag men kommer in mer senare. Får hålla tummarna för att det blir så.
Jag hade för mig att jag har sett det hända förut, skönt att höra att det inte var inbillning. Det är lite det jag menade med "få ordning på" också, det kan ju knappast vara meningen att en vara ska visas som slut och fyllas på samma dag när det redan är sagt att det finns ett begränsat antal? Men jag antar att jag får sätta mitt hopp till systemets (no pun intended), alla fall för mig, svårbegripliga system.

Ett par öl slank med i alla fall så får väl trösta mig med att varken Dugges Bärliner, Bigfoot, Founder's Imperial Stout eller Cuvée De Ranke var slut.
Citera
2014-06-02, 15:17
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Jag hade för mig att jag har sett det hända förut, skönt att höra att det inte var inbillning. Det är lite det jag menade med "få ordning på" också, det kan ju knappast vara meningen att en vara ska visas som slut och fyllas på samma dag när det redan är sagt att det finns ett begränsat antal? Men jag antar att jag får sätta mitt hopp till systemets (no pun intended), alla fall för mig, svårbegripliga system.

Ett par öl slank med i alla fall så får väl trösta mig med att varken Dugges Bärliner, Bigfoot, Founder's Imperial Stout eller Cuvée De Ranke var slut.
räkna absolut inte med det. 2600 flaskor är väldigt lite, speciellt då den kostar så lite som 40kr. jag köpte 6st, andra köper säkert 10st eller ett kolli, 10st räcker då bara till 260 personer.

med tanke på hur poppis den är och priset, ja, då kommer den flyga av hyllorna.

notis, gjorde glass igår med öl, en med stout och en pale ale.
bara smeten, ska köra dom i maskinen idag.
Citera
2014-06-02, 16:20
Medlem
meinhoonkauns avatar
Blev tyvärr ingen Pannepot över till mig, får ta en vända in till Köpenhamn, brukar alltid finnas någon årgång i butikerna där. 12 Bigfoot och 4 Founders blev det iallafall
Citat:
Ursprungligen postat av brutefish
notis, gjorde glass igår med öl, en med stout och en pale ale.
bara smeten, ska köra dom i maskinen idag.
Jag har gjort glass en gång med Timmermans Kriek, blev riktigt gott, kanske t o m bästa sättet att konsumera det ölet Stout har jag hört att andra lyckats med i glass, en inte alltför besk pale ale med ordentligt med socker i smeten kan kanske fungera...
Citera
2014-06-02, 16:26
Medlem
Citat:

Jag tycker inte det är det minsta konstigt att Pannepot tog slut så snabbt. Få flaskor i kombination med en hypad öl som vi ser alldeles för sällan i Sverige. Själv köpte jag "bara" 2 flaskor för att hålla nere kostnaden sen har jag även Pannepot 2011, 2 x Pannepeut 2009 och Pannepot Reserva 2008 hemma. Samtidigt som man kan få tag på senaste årgången ganska enkelt på nätet. Så jag är nöjd med mina två flaskor.
Citera
2014-06-02, 16:48
Medlem
Feadogs avatar
Knallade av en händelse in på bolaget idag, ovetandes om att det just hade släppts lite kul öl. Det var dock en mindre butik så de mest spännande ölerna missade man men Plånboken tillåter ändå inga enorma utsvävningar.

Blev dock mycket glatt överaskad när jag hittade något som jag efterfrågat under ganska lång tid, nämligen en amerikanskhumlad pale ale bryggd på belgisk jäst i form av Nils Oscar Belgo Pale Ale. Hade dock föredragit om det var en IPA på ca. 6,5% och kraftig amerikansk humling snarare än en 4,4%ig APA som säkert är lite beskedligare humlad, men hur som helst. Jag har provat fantastiska hemmabrygda öler med kombinationen belgisk jäst och amerikansk humle, så det blir kul att testa.

Hittade även Oppigårds Thurbo Stout som jag av nån outgrundlig anledning missat fram tills nu, Thurbo DIPA:n är ju trevlig så denna är förhoppningsvis lika bra.
Citera
2014-06-02, 16:59
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feadog
Hittade även Oppigårds Thurbo Stout som jag av nån outgrundlig anledning missat fram tills nu, Thurbo DIPA:n är ju trevlig så denna är förhoppningsvis lika bra.

Tyckte inte att den var lika bra, alkoholen var för tydlig. Annars var den god! Har två stycken som står på lagring också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in