Citat:
Ja detta är vad jag trott hela tiden. Om KJ blivit påverkad av Dexter så skulle det förklara allt det udda i fallet VB men även KJ:s agerande i rätten. Är det hans andra sida som mördat VB så är det inte han KJ som gjort det och KJ kan blåneka utan samvete. Han är oskyldig.Det är kanske Dexters fel att KJ blev en mördare.
Tittandet på den där omtalade serien har möjligen påverkat honom mer än vi anar.
Alla dessa serier - Dexter, CSI med flera - som fokuserar på ryslig död, människors ondska
och vilja att göra andra illa, hur man döljer respektive uppdagar brott och mord, hade i
honom en villig och synnerligen intresserad mottagare som måhända till slut bestämde
sig för att leva ut den allt mer påträngande fantasin om att förvandla något levande
till något dött och utmana sig själv samtidigt, få testat vilket kriminellt snille han
verkligen var och därför blev det som det blev med kroppsdelarnas gåtfulla utplaceringar
i den bodensiska skogen.
Han ville presentera sitt "verk" för den förfasade omvärlden, alla skulle förstå att det var
just gjort av hans händer, men få fast honom genom någon teknisk bevisning skulle
aldrig bli möjligt, så noga ansåg han sig ha agerat genomgående vid "skapelsen" av
sitt mordiska verk med åtföljande isärtagning av somligt från kroppen. (Det trotsiga,
självsäkra utropet att påminna om i sammanhanget: "Ni har ingenting på mig.")
Även en mästare kan emellertid begå ett litet ödesdigert misstag. Så även denne.
Och det misstaget låg där och gömde sig i bagageutrymmet tills en viss alert vovve
dök upp i handlingen och spolierade det totalt för vår sannolikt svårt personlighetsstörde
criminal mastermind uti kalla Norrbotten.
Dexter 1: https://www.youtube.com/watch?v=EcJMuHh0C00
Tittandet på den där omtalade serien har möjligen påverkat honom mer än vi anar.
Alla dessa serier - Dexter, CSI med flera - som fokuserar på ryslig död, människors ondska
och vilja att göra andra illa, hur man döljer respektive uppdagar brott och mord, hade i
honom en villig och synnerligen intresserad mottagare som måhända till slut bestämde
sig för att leva ut den allt mer påträngande fantasin om att förvandla något levande
till något dött och utmana sig själv samtidigt, få testat vilket kriminellt snille han
verkligen var och därför blev det som det blev med kroppsdelarnas gåtfulla utplaceringar
i den bodensiska skogen.
Han ville presentera sitt "verk" för den förfasade omvärlden, alla skulle förstå att det var
just gjort av hans händer, men få fast honom genom någon teknisk bevisning skulle
aldrig bli möjligt, så noga ansåg han sig ha agerat genomgående vid "skapelsen" av
sitt mordiska verk med åtföljande isärtagning av somligt från kroppen. (Det trotsiga,
självsäkra utropet att påminna om i sammanhanget: "Ni har ingenting på mig.")
Även en mästare kan emellertid begå ett litet ödesdigert misstag. Så även denne.
Och det misstaget låg där och gömde sig i bagageutrymmet tills en viss alert vovve
dök upp i handlingen och spolierade det totalt för vår sannolikt svårt personlighetsstörde
criminal mastermind uti kalla Norrbotten.
Dexter 1: https://www.youtube.com/watch?v=EcJMuHh0C00
En sak som säger att det skulle kunna vara på det viset är när KJ får anklagelsen om att ha mördat sin hund, då var det KJ som av misstag dödat hunden och den andra sidan som experimenterat med hunden efter döden.
När KJ fick frågorna om hunden så svarade KJ:s samvete på detta och han visade känslor en kort stund och ville inte kännas vid slagningarna på nätet om hundanatomi, som den andra sidan av honom gjort, trots att det fanns svart på vitt.
Mycket i serien påminner om KJ:s agerande. Man blir både illa berörd och får aha-upplevelser när man ser den och tänker på fallet.
Om det skulle ligga någonting i detta med att härma Dexter ser jag det som att mordet på VB är en genomförd plan byggd på ondska rakt igenom. Planen har funnits ett bra tag. Den har filats på hit och dit. Ingen plan som var tänkt att levas ut men när tillfället gavs så fick han utlopp för sin nyfikenhet inom det morbida.
Undrar vad som triggade igång det. Att han skulle blivit nekad sex var nog inte orsaken. Jag tror orsaken var att VB berättade om någonting som gällde henne och MB eller nåt helt annat. Sa hon att hon var gravid med MB:s barn? En möjlig omoralisk styggelse sedd ur KJ:s synvinkel.
till mig!