2014-06-01, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Tvärtom, det behövs ingen lokalkännedom alls, förutom ödehuset och den öppna luckan. Hypotes: GM planerade att placera kroppsdelarna i huset och körde in på skogsvägen ett par hundra meter. Där lastade han ur, dumpade lasten 35 meter in i skogen och backade tillbaka till ödehuset. Sedan körde han och gömde bilen. Därefter återkom han och började bära benen ner till ödehuset. När det var klart blev han avbruten och stack från platsen. Detta bör ha gått tämligen omgående, med högst några timmars mellanrum eftersom det inte fanns djurskador på kroppen.

Jag vågar nästan påstå att det är samma film, men film 2 slutar när bilen når rågången. Stoppet var nog bara en tillfällighet.

Varför återvände inte GM när störmomentet hade försvunnit och avslutade jobbet? Det kan ha varit MPS som avbröt GM genom att göra fyndet. KJ:s mobil fanns inte i närheten av huset då, kl 20:55. Sid 563-564.

Precis tvärtemot så anser jag att det behövs lokalkännedom om området och det hade GM, väldigt god lokalkännedom. Finns ingen vettig som ens chansar att köra in efter en traktorväg om man inte vet vart den leder och att den framförallt är körbar. Finns mängder av andra lokaliteter i detta område att dumpa men GM är i bubblan och han använder just sin lokala kunskap, de i princip ingen annan har om området, hans egen bakgård.

Sen vad gäller signaleringslistor så kan jag då ställa frågan,
varför har inte dessa indikerat att GM besökte sin broder kvällen 4 maj som uppgivits i FUP, vad kan det bero på.
Citera
2014-06-01, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Är det bara jag som fastnat när jag backat i halvmörker?
Har ingen personlig erfarenhet, men att hamna tvärs över en väg med ett lik i bagaget låter inte som ett drömscenario...
Nu är det ingen som har kört fast där vad jag vet och det är inga problem för en normalrutinerad förare att vända där. Har dock inga synpunkter på drömläget du beskriver, låter som ett dåligt läge, i alla fall om man är normalt funtad. KJ ser dock rätt obrydd ut, nästan hånleende så det är inte säkert att han varit stressad överhuvudtaget i situationen. Många psykopater, sadister och liknande blir väldigt fokuserade och lugna, tvärt om vad många tror.
Citera
2014-06-01, 21:27
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Precis tvärtemot så anser jag att det behövs lokalkännedom om området och det hade GM, väldigt god lokalkännedom. Finns ingen vettig som ens chansar att köra in efter en traktorväg om man inte vet vart den leder och att den framförallt är körbar. Finns mängder av andra lokaliteter i detta område att dumpa men GM är i bubblan och han använder just sin lokala kunskap, de i princip ingen annan har om området, hans egen bakgård.

Sen vad gäller signaleringslistor så kan jag då ställa frågan,
varför har inte dessa indikerat att GM besökte sin broder kvällen 4 maj som uppgivits i FUP, vad kan det bero på.
Man kan se att vägen är körbar framför sig. Det syns bra på bloggens film. Det kan ha varit en chansning att köra in, men det rörde sig bara om ett par hundra meter.
Antingen hade inte KJ mobilen med sig, eller så var det ingen verksamhet på den. Men det var verksamhet när MPS gjorde fyndet, i två olika celler dessutom.
Citera
2014-06-01, 21:49
Medlem
Citat:
Man kan se att vägen är körbar framför sig. Det syns bra på bloggens film. Det kan ha varit en chansning att köra in, men det rörde sig bara om ett par hundra meter.
Antingen hade inte KJ mobilen med sig, eller så var det ingen verksamhet på den. Men det var verksamhet när MPS gjorde fyndet, i två olika celler dessutom.

När du skriver om att det måste varit en chansning att köra in kommer jag osökt att tänka på tjejen som bloggade om att pojkvännen kört fast i terrängen....

Vilka 2 celler var aktiva då, då?
Har man finkammat dessa celler i jakt på höftkula och händer?
Citera
2014-06-01, 21:52
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ophiaghushannah
När du skriver om att det måste varit en chansning att köra in kommer jag osökt att tänka på tjejen som bloggade om att pojkvännen kört fast i terrängen....

Sid 563-564.
Nej.
Citera
2014-06-01, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ophiaghushannah

Som orientering körde några ungdomar fast i terrängen den 12 maj och var där till kl 0300 på morgonen (13 maj). De återvände dit kl 0600 då ytterligare en bil körde fast som de fick loss och hem. Det framgår dock inte var i terrängen de körde fast, är det någon som vet?
Senast redigerad av Husvagn2 2014-06-01 kl. 21:57.
Citera
2014-06-01, 21:56
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Husvagn2
Som orientering körde några ungdomar fast i terrängen den 12 maj. De var kvar där i flera timmar då ytterligare en bil körde fast. Det framgår dock inte var i terrängen de körde fast, är det någon som vet?
Har du hunnit fundera på det här? (FB) Boden: Mordet på Vatchareeya Bangsuan (Länk till sammanfattning i trådstarten)
Citera
2014-06-01, 22:54
Medlem
yoloitss avatar
Jag skulle verkligen behöva hitta den kartan över KJs första sök med kompisarna. Jag har helt för mig att jag sett en sådan i tråden. Någon som vet?
Citera
2014-06-01, 22:57
Medlem
Citat:

Vad vill du säga med det jag fetat.. ???
Citera
2014-06-01, 22:57
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yoloits
Jag skulle verkligen behöva hitta den kartan över KJs första sök med kompisarna. Jag har helt för mig att jag sett en sådan i tråden. Någon som vet?
FUP sid 20-21.
Citera
2014-06-01, 22:58
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Vad vill du säga med det jag fetat.. ???
Det innebär att han sannolikt hade den med sig och använde den.
Citera
2014-06-01, 23:09
Medlem
yoloitss avatar
Citat:
FUP sid 20-21.
Tack Q! Men det absolut första söket som han gjorde med kompisarna innan de andra söken började finns ju inte med där? Har för mig att det fanns en karta någon postare gjort över detta egna sök men minns kanske helt fel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in