Citat:
Tvärtom, det behövs ingen lokalkännedom alls, förutom ödehuset och den öppna luckan. Hypotes: GM planerade att placera kroppsdelarna i huset och körde in på skogsvägen ett par hundra meter. Där lastade han ur, dumpade lasten 35 meter in i skogen och backade tillbaka till ödehuset. Sedan körde han och gömde bilen. Därefter återkom han och började bära benen ner till ödehuset. När det var klart blev han avbruten och stack från platsen. Detta bör ha gått tämligen omgående, med högst några timmars mellanrum eftersom det inte fanns djurskador på kroppen.
Jag vågar nästan påstå att det är samma film, men film 2 slutar när bilen når rågången. Stoppet var nog bara en tillfällighet.
Varför återvände inte GM när störmomentet hade försvunnit och avslutade jobbet? Det kan ha varit MPS som avbröt GM genom att göra fyndet. KJ:s mobil fanns inte i närheten av huset då, kl 20:55. Sid 563-564.
Jag vågar nästan påstå att det är samma film, men film 2 slutar när bilen når rågången. Stoppet var nog bara en tillfällighet.
Varför återvände inte GM när störmomentet hade försvunnit och avslutade jobbet? Det kan ha varit MPS som avbröt GM genom att göra fyndet. KJ:s mobil fanns inte i närheten av huset då, kl 20:55. Sid 563-564.
Precis tvärtemot så anser jag att det behövs lokalkännedom om området och det hade GM, väldigt god lokalkännedom. Finns ingen vettig som ens chansar att köra in efter en traktorväg om man inte vet vart den leder och att den framförallt är körbar. Finns mängder av andra lokaliteter i detta område att dumpa men GM är i bubblan och han använder just sin lokala kunskap, de i princip ingen annan har om området, hans egen bakgård.
Sen vad gäller signaleringslistor så kan jag då ställa frågan,
varför har inte dessa indikerat att GM besökte sin broder kvällen 4 maj som uppgivits i FUP, vad kan det bero på.