Citat:
Mr schizo, sanningen är inte din fiende, bli vän med den så slipper du gå ad hominem när dina argument tryter och du får staka dig fram med "fakta". Ukraina och till och med USA har kritiserats för att inte bemöta alla uppenbara lögner från ryssarna om ett Donetsk som brinner pga artilleri-eld och att det ligger döda överallt på stadens gator men de har inte gått i fällan utan låter lögnerna tala för sig själva och det kan vara bra. Folk, de flesta iaf, är inga idioter, de kan tänka själva och lätt se lögnerna, de redigerade fotona eller notera avsaknaden av bevis. Ryssarnas trovärdighet är noll nu, fötroendekapitalet hos de mer eller mindre statliga ryska kanalerna är noll. Liksom i det gamla sovjet blir sanningen ryssarnas fiende som äter upp dom inifrån när de lever i en stor lögn. Angriparen är Putin, han är den store fascisten med Dugin viskande i örat. Ryska soldater som dör i Ukraina får inget fosterländsk erkännande, deras anhöriga tystas ned och Putins lögner kan beskådas av alla.
Bästa Åsa Nisse tag ett stort andetag, ta ett till och lugna ner fanatismen.
Våga tänka tanken att detta faktiskt kan vara sant att det nu pågår dagligen de värsta övergreppen sedan balkankriget och andra världskriget i Ukraina idag.
Tänk hur stötande de empatilösa kommentarer blir för de mödrar och de nära anhöriga som förlorat sina nära och kära, genom att påstå att det skulle vara en lögn, att dom skulle förlorat sina älskade!
Våga tänk tanken på din egen smärta och sorg, om dina nära och kära skulle utsättas för samma död, tortyr och lemlästning.
Jag tror att vi alla borde börja använda tiden till att hitta en lösning på detta meningslösa, istället för att hetsa till nya våldsdåd genom att demonisera motparten.