2014-06-01, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DetVarTypisktJu
Då kan väl folket i Lugansk och Donetsk avsätta presidenten med. Kanske med likadant stöd från som USA gav Maidan? Faktum är att demonstranterna på Maidan blev grundlurade och utsattes för en kupp.
Nej, Lugansk och Donetsk är fortfarande en del av Ukraina och kan inte avsätta en president. I en demokrati finns oftast olika utskott som skall garantera att demokratin inte åsidosätts. Så avsattes väl Nixon har jag för mig. Skiljer kanske beroende på hur statsapparaten är uppbyggd. Om någon blev grundlurad återstår ju att se, än så ser allt relativt ljust ut för Ukraina. Demokratin är ju fortfarande
ganska skör i Ukraina.
2014-06-01, 13:26
Medlem
DirtyWorkzs avatar
Jag och en vän planerade länge (Långt innan allt kaos) att resa till Odessa. Jag har absolut ingen koll alls på läget där. Känns det troligt att kunna åka till Odessa om ett par månader?
Måste notera att jag inte ska på någon vanlig turistresa dit heller utan ska besöka en person
2014-06-01, 14:04
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Nej, Lugansk och Donetsk är fortfarande en del av Ukraina och kan inte avsätta en president. I en demokrati finns oftast olika utskott som skall garantera att demokratin inte åsidosätts. Så avsattes väl Nixon har jag för mig. Skiljer kanske beroende på hur statsapparaten är uppbyggd. Om någon blev grundlurad återstår ju att se, än så ser allt relativt ljust ut för Ukraina. Demokratin är ju fortfarande
ganska skör i Ukraina.
Folket i Lugansk och Donetsk skulle kunnat samla ihop några tusen åka till Kiev och demonstrera, tälta och försöka göra som dom gjorde i euromaidan, russmaindan. Vad tror du skulle hända? Ja, visst, dom provade ju i Odessa.
2014-06-01, 14:09
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av DirtyWorkz
Jag och en vän planerade länge (Långt innan allt kaos) att resa till Odessa. Jag har absolut ingen koll alls på läget där. Känns det troligt att kunna åka till Odessa om ett par månader?
Måste notera att jag inte ska på någon vanlig turistresa dit heller utan ska besöka en person
Ring och prata med personen, han eller hon vet nog bättre än dom flesta i denna tråd. Som det verkar borde det förbli lugnt där så åk dit du, en vacker stad.
2014-06-01, 15:16
Medlem
DetVarTypisktJus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
ganska skör i Ukraina.
Försök inte vara näsvis. Du förstår nog vinken om din dubbelmoral. Kan Kosovo avsäga sig Serbiens president så kan Donetsk.
2014-06-01, 15:22
Medlem
Dr.Dzerzhinskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fridaynightout
Någon som fortfarande tvekar på att Ryssland organiserar kaoset i östra Ukraina?

Inte bara tvekar. Jag bestrider det då inget tyder på att Ryssland är involverat. Ryssland har upprepade gånger vädjat till DPR/LPR att lägga ned vapnen (som del i en vädjan som baserats på Geneve-överenskommelsen) samt vädjat om att inte genomföra den folkomröstning som ändå kom till stånd den 11 maj. Allt detta har DPR/LPR vägrat. Uppenbarligen har Ryssland inget inflytande över de som i dag för en väpnad kamp mot den ukrainska staten.

Dock är det helt klart, att nästan hela det ryska folket stöder kampen mot Ukraina. Det innbär i praktiken att många packar sin kappsäck och ger sig i väg till Donetsk och Luhansk och tar värvning. Sålunda växer befrielserörelsens krigsmakt för varje dag som går.

Dessutom är det troligen så, att det finns väldigt många ryka ryska patrioter och humanister som står i kö för att donera miljoner till vapen och andra förnödenheter för att försörja denna befrielsearmé.

Så nej, Ryssland organiserar ingenting. Det saknas helt bevis för detta.

DPR = Donetsk People's Republic
LPR = Luhansk People's Rebublic
Senast redigerad av Dr.Dzerzhinsky 2014-06-01 kl. 15:25.
2014-06-01, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Dzerzhinsky
Varför blandar du in oss judar hela tiden i diskussionen? Som polskättad jude känner jag mig förolämpad. Alla judar i Ryssland som slåss mot nazisterna i Kiev känner sig likaledes förolämpad. Du kan ta din anti-semitiska retorik och flytta över den till forumet för judiska maktförhållanden – ett forum särskilt ägnat konspirationer utan verklighetsförankring.

För att det är judar som har varit och är drivande i Ukraina-krisen. Victoria Nuland som bestämde att juden Yatsenjuk skulle bli premiärminister är judinna och gift med den neokonservative krigsanstiftaren och juden Robert Kagan. "Chokladkungen" och den ökände gangstern och oligarken Poroshenko som nu blivit president är jude. Stålmagnaten och oligarken Akhmetov är jude. Gangsteroligarken Kolomisky som finansierar Högersektorns dödspatruller i östra Ukraina är också jude.

USA:s och Västeuropas inblandning, som har varit helt avgörande, beror på att USA och Västeuropa till väldigt stor del domineras och styrs av judiska intressen. Denna internationella judiska maktelit med bas i USA och Västeuropa betraktar Ryssland som sin främsta fiende och det största hindret mot förverkligandet av deras globala ambitioner. Det finns en anledning till att nästan all västerländsk media bara ljuger och vinklar om det som händer i Ukraina, Syrien, Libyen och andra nationer där det pågår någon form av maktkamp och där den västerländska maktelitens intressen står på den ena sidan.

De allra flesta judar i Ukraina, Ryssland och i Väst har tagit ställning för Kiev-regimen och mot östra Ukraina och Ryssland.

Forumet för judiska maktförhållanden har lagt ner, förmodligen pga. att verkliga "judiska maktförhållanden" utövade påtryckningar på Flashback och tvingade dem att lägga ner delforumet.
Senast redigerad av RexNemorensis 2014-06-01 kl. 16:17.
2014-06-01, 15:48
Medlem
Dr.Dzerzhinskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fridaynightout
Vilken normal människa som helst anser det vara beundransvärt att människor riskerar så mycket för frihet och civilisation. Det är bara demokratihatare och schizofrena foliehattar som har mage att smutskasta dessa frihetstörstande hjältar.

I sanning modiga människor. Speciellt som dessa törstande ökenvandrare i all sin frihet blev väl omhändertagna och betalda av USA som pumpat in 5 miljarder dollar i Ukraina för att just åstadkomma det vi nu fick se.

Låt oss summera händelseutvecklingen.

1. USA pumpar in USD 5 mdr.
2. USA (och dess lydiga knähund, EU) stöder aktivt kuppen och erkänner den nya kuppregeringen.
3. Folket i sydöst fanns ej på USAs lönelista och erkänner inte heller kuppen.
4. Folket på Krim väljer att anslutas sig till Ryssland.
5. Sönderbrytningen av Ukraina fortsätter då folket i Luhansk och Donetsk valde att bryta sig loss.
6. Inbördeskrig råder
7. Profit?

De som stödde kuppen måste vara himla glada i dag. Ukraina desintergreras, inbördeskrig råder och landets unga kommer att bli kanonmat i USAs geopolitiska spel.

Stackars lurade satar, men nu brinner det på Maidan igen och stora demonstrationer börjar hållas. Den nya presidenten har en inre "fiende" redan innan han hunnit beträda ämbetet. Denna "fiende" kanske börjar inse hur lurad den är.
Senast redigerad av Dr.Dzerzhinsky 2014-06-01 kl. 15:51.
2014-06-01, 15:53
Medlem
durruttis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RexNemorensis
För att det är judar som har varit och är drivande i Ukraina-krisen. Victoria Nuland som bestämde att juden Yatsenjuk skulle bli premiärminister är judinna och gift med den neokonseorvative krigsanstiftaren och juden Robert Kagan. "Chokladkungen" och den ökände gangstern och oligarken Poroshenko som nu blivit president är också jude. Stålmagnaten och oligarken Akhmetov är jude. gangsteroligarken Kolomisky som finansierar Högersektorns dödspatruller i östra Ukraina är också jude.

Det är omöjligt att blunda för judiska ekonomiska inflytande hur antirasistisk man än är. T om judar själva säger det och blir då kallade "självhatande judar"
http://archive.frontpagemag.com/readArticle.aspx?ARTID=11111
2014-06-01, 15:55
Medlem
Dr.Dzerzhinskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DirtyWorkz

Hör med svenska amassaden i Kiev vad gäller detaljer. Det borde funka än så länge, då inbördeskriget inte kommit till Odessa. Men tipset är att år 2015 kommer inga besök att vara möjliga.
2014-06-01, 16:15
Medlem
Dr.Dzerzhinskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av naturtvål
Polska frivilliga har anlänt till östra ukraina för att hjälpa Anti-Maidans frihetskämparna.

Trots propaganda i hemlandet 24 timmar om dygnet om Eu, Nato, och USA, har dessa intelligenta polska unga män lyssnat på sitt samvetes sanna röst och beslutat sig med vapen i hand kämpa för att hjälpa sina olycksbröder, som Kievregiem försöker fösa till slaktbänken för sitt snöda profithungers skull.

Källa: http://www.liveleak.com/view?i=2a4_1401550480#4lmrvOx3Lg5TOsiy.99

Glädjande att se att det strömmar till folk från omvärlden som tar upp vapen mot fascisterna i Ukraina.

Många européer kommer att söka sig till befrielserörelsen i öst – ju längre inbördeskriget varar, desto fler kommer att sluta upp i kampen. Det var kusinen till Gustav III, Katarina den Stora, som en gång skapade Novorossiya, så det finns all anledning för även svenskar att värna detta lands frihet.
2014-06-01, 16:52
Medlem
Xeliouss avatar
En av de dödade på flygplatsen har identifierats som rysk militär instruktör för specialtrupper.

"Zhdanovich was a veteran of Afghanistan and Chechnya wars, recently was one of the instructors at the Special Forces Center. This is an elite military unit. On May 19, Zhdanovich came from Russian Elektrogorsk to Rostov-on-Don, from there he crossed the Ukrainian border.
On May 26 Zhdanovich was killed at Donetsk Airport."

http://www.liveleak.com/view?i=3b4_1401583168
Senast redigerad av Xelious 2014-06-01 kl. 16:54.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in