2014-06-01, 17:51
  #9289
Medlem
DetVarTypisktJus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fridaynightout
Under alla mina vuxna år har jag aldrig sett så bisarr argumentation som i denna tråd.
"etnisk rensning", "nazister-fascister", "kupp", "USA"

Det är så långt från verkligheten man kan komma. Man undrar om vissa människor verkligen lever i en parallell verklighet, eller om de aktivt anstränger sig för att sprida lögner och propaganda.

Jag har iaf väldigt svårt att greppa all er argumentation och energi.
Det är du som lever i den parallella verkligheten att tro på allt USA propagandan uttalar. Du tror väl att Allende avsatte sig själv, att Saddam faktiskt hade ett kärnvapenprogram, osv.
2014-06-01, 17:59
  #9290
Medlem
Dr.Dzerzhinskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
De döda ska transporteras till många olika delar av Ryssland, de var under ledning av en rysk militär instruktör... ni vägrade förut erkänna att de döda var ryssar, sen påstods att de var ryss-ukrainare från Krim, ser du vartåt det lutar? Jag har inte bevisbördan, utan ni pro-ryska lögnare bör stå till svars för era lögner.

Vilka "ni"? Jag är inte kunglig. Det går bra med "du".

Jag (dvs singularis) har inte förnekat något i denna historia då jag inte ens uttalat mig. Jag vet att det finns ryssar, ukrainare, tjetjener, polacker som slåss i den anti-fascistiska folkfronten. Det finns säkert andra nationaliteter och folkslag än dessa.

Vi ser således formeringen av en internationell folkfront mot nazismen i Ukraina, så som under andra världskrigets heroiska kamp. Själv skulle jag ha åkt ned och tagit värvning om jag inte redan hade förbrukat bättre delen av mitt liv.
2014-06-01, 18:01
  #9291
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av naturtvål
Kära Åse-Nisse! Efter massakern i Odessa så uppstod en vattendelare
i Ukraina.

Nu förstod de rysktalande att det inte bara var tomma hot som uttalats, utan att etnisk rensning stod nu på programmet, från de statskupp tillsatta ledarna i Kiev.

Det framstår som groteskt, att neka en etnisk grupp rätten att få avsäga sig fortsatt samröre med denna fascistiska militärjunta, som iscensatt ett massmord i Odessa, när dom där vill värna sin rättigheter genom en namninsamling på torget utanför Union Trade byggnaden.

Vem vill vara del i ett land som släpper lös mördare som misshandlar, våldtar, gasar, bränner och mördar människor när dom försöker utöva sina självklara demokratiska fri och rättigheter?

Skulle inte också du vilja bli nationellt fristående efter ett sådan vansinnes massmord mot ditt egna folk?

Hala tvålen! Ditt trams om junta och när femtekolonnarna brann i Odessa faller platt redan. Det börjar bli pinsamt för alla och envar. Självklart vill ukrainare vara en del av Ukraina, vad trodde du? Vilka vill inte det när de ser patrasket plundra affärer och alla konstiga lögner om Ukraina som ryssarna sprider mot det ukrainska folket? Ukraina har valt en president demokratiskt som de flesta står bakom. Allt som behövs är att ge de arbetslösa trashankarna ett jobb och amnesti samt likviderade ryska trupper som opererar på ukrainsk mark så är det över. Poroshenko kommer leda en nation som utvecklas tillsammans med EU och förhoppningsvis NATO till en fungerande stat med ett folk som kommer vara betydligt friare och gladare än de nersupna ryssarna.
2014-06-01, 18:09
  #9292
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Dzerzhinsky
Vilka "ni"? Jag är inte kunglig. Det går bra med "du".

Jag (dvs singularis) har inte förnekat något i denna historia då jag inte ens uttalat mig. Jag vet att det finns ryssar, ukrainare, tjetjener, polacker som slåss i den anti-fascistiska folkfronten. Det finns säkert andra nationaliteter och folkslag än dessa.

Vi ser således formeringen av en internationell folkfront mot nazismen i Ukraina, så som under andra världskrigets heroiska kamp. Själv skulle jag ha åkt ned och tagit värvning om jag inte redan hade förbrukat bättre delen av mitt liv.

"Ni" som grupp som stödjer fascisten Putin i hans gerillakrig mot befolkningen i Ukraina, oftast driva av er antisemitism, bolsjevikiska villfarelse och högerextremism i Putins farvatten. Er kamp mot demokrati och frihet baseras främst på ett hat mot USA, era egna havererade liv i väst och en rädsla för att ha valt fel sida.

Vad skulle hänt om du åkt ner? Skulle du ha välkomnats av ryssar eller Ukrainare? Det hade säkert varit nyttigt för dig att se verkligheten men du skulle bara ha blivit mer skadad och vilse när din "sida" visade sig bestå av simpla kriminella och när du inte skulle se några nazistzombies att döda.
2014-06-01, 18:10
  #9293
Medlem
DetVarTypisktJus avatar
Det går kanske inte så bra militärt för juntan i Kiev:
Ukraine SITREP May 31st, 21:13 UTC/Zulu: why can't the junta take Slaviansk?
KIev regeringen tycks möta ett motstånd de inte kan bryta. Enligt artikeln ovan har situationen redan urartat tiill ett regelrätt inbördeskrig.
Bottom line: this is one the junta leaders cannot win. They hope to bait Russia in, but if Russia resists the provocation, and I believe Russia will, they will have to give up and, as I said yesterday, I think that the junta will do so sooner rather than later.
Lydnanden hos de Ukrainska trupperna verkar inte heller vara den bästa:
Right now the junta is using an old Bolshevik technique: they send conscript units into combat and right behind them they use "blocking squads" - special Right Sector death squads which will summarily execute anybody not willing fight. While such methods are more or less doable in open terrain they are absolutely impossible to use in an urban environment. Thus, those Ukrainian army forces which might be able to competently execute an urban assault (paratroopers) are rarely willing to do so, while those who would be most willing to do so would either be killed in minutes ("street rioter turned national guardsman in 2 weeks") or to cowardly to try (death squads).
2014-06-01, 18:12
  #9294
Medlem
durruttis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
"Ni" som grupp som stödjer fascisten Putin i hans gerillakrig mot befolkningen i Ukraina, oftast driva av er antisemitism, bolsjevikiska villfarelse och högerextremism i Putins farvatten. Er kamp mot demokrati och frihet baseras främst på ett hat mot USA, era egna havererade liv i väst och en rädsla för att ha valt fel sida.


Det är en otrolig avsaknad av logiska argument men fullt av personangrepp, svartmålning och snedvridning av motargument.

Varför tror du nuland pumpade in miljarder i ukraina? Tror du du kan svara på detta utan att slå under bältet?
__________________
Senast redigerad av durrutti 2014-06-01 kl. 18:35.
2014-06-01, 18:17
  #9295
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DetVarTypisktJu
Det går kanske inte så bra militärt för juntan i Kiev:
Ukraine SITREP May 31st, 21:13 UTC/Zulu: why can't the junta take Slaviansk?

Det var en ovanligt förvirrad bloggare du hittat, kunde du inte skrivit detsamma på svenska tror du? Vad bidrar tramset till debatten? Ukraina vill såklart inte att ryssarna ska attackera är nummer ett, och om ryssarna inte attackerar så förlorar Ukraina??? Det är lätt att se avsaknaden av logik i detta.

Citat:
They hope to bait Russia in, but if Russia resists the provocation, and I believe Russia will, they will have to give up and, as I said yesterday, I think that the junta will do so sooner rather than later.
2014-06-01, 18:35
  #9296
Medlem
naturtvåls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Hala tvålen! Ditt trams om junta och när femtekolonnarna brann i Odessa faller platt redan. Det börjar bli pinsamt för alla och envar. Självklart vill ukrainare vara en del av Ukraina, vad trodde du? Vilka vill inte det när de ser patrasket plundra affärer och alla konstiga lögner om Ukraina som ryssarna sprider mot det ukrainska folket? Ukraina har valt en president demokratiskt som de flesta står bakom. Allt som behövs är att ge de arbetslösa trashankarna ett jobb och amnesti samt likviderade ryska trupper som opererar på ukrainsk mark så är det över. Poroshenko kommer leda en nation som utvecklas tillsammans med EU och förhoppningsvis NATO till en fungerande stat med ett folk som kommer vara betydligt friare och gladare än de nersupna ryssarna.

Kära Nesse! Det gör mig ont att se ditt hat och din lust att mörda dina medmänniskor.

Tänkte vidga dina vyer med en tal från det Ukrainaska parlamentet där massmordet i Odessa togs upp.

Den folkvalde medlemmen i det Ukrainska parlamentet, Peter Simonenko, anklagar ledarna i Kiev från talarstolen i parlamentet, för att spritt nazistisk terror i Odessa och Mariupol.

Han blir till sist avbruten och utskälld.....

Demokrati: The ukrainen style!!!!


Video med engelsk text: http://www.liveleak.com/view?i=b97_1...dyR4oQJRSRZ.99
2014-06-01, 18:48
  #9297
Medlem
Dr.Dzerzhinskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DetVarTypisktJu
Det går kanske inte så bra militärt för juntan i Kiev:
Ukraine SITREP May 31st, 21:13 UTC/Zulu: why can't the junta take Slaviansk?
KIev regeringen tycks möta ett motstånd de inte kan bryta. Enligt artikeln ovan har situationen redan urartat tiill ett regelrätt inbördeskrig.
Bottom line: this is one the junta leaders cannot win. They hope to bait Russia in, but if Russia resists the provocation, and I believe Russia will, they will have to give up and, as I said yesterday, I think that the junta will do so sooner rather than later.
Lydnanden hos de Ukrainska trupperna verkar inte heller vara den bästa:
Right now the junta is using an old Bolshevik technique: they send conscript units into combat and right behind them they use "blocking squads" - special Right Sector death squads which will summarily execute anybody not willing fight. While such methods are more or less doable in open terrain they are absolutely impossible to use in an urban environment. Thus, those Ukrainian army forces which might be able to competently execute an urban assault (paratroopers) are rarely willing to do so, while those who would be most willing to do so would either be killed in minutes ("street rioter turned national guardsman in 2 weeks") or to cowardly to try (death squads).

Till detta skall läggas möjligheten, eller snarare, sannolikheten av mass-desertering - vilket jag nu väntar på skall inträffa.
2014-06-01, 18:58
  #9298
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av naturtvål
Tänkte vidga dina vyer med en tal från det Ukrainaska parlamentet där massmordet i Odessa togs upp.

Den folkvalde medlemmen i det Ukrainska parlamentet, Peter Simonenko, anklagar ledarna i Kiev från talarstolen i parlamentet, för att spritt nazistisk terror i Odessa och Mariupol.

Han blir till sist avbruten och utskälld.....

Denne Simenko, "First Secretary of the Central Committee of the Communist Party of Ukraine", som var en lydig kommunist på sovjettiden och i nutid en folkmordsförnekare. Han förnekar att 7,5 miljoner ukrainare mördades i http://en.wikipedia.org/wiki/Holodomor. Känd ryssvän som försökt bli president ett par gånger men knappt fått något stöd alls. Han har inget att säga om när ukrainare skyddar sitt land mot pro-ryssarnas försök att ta över landet. Som gammal kommunist och partifunktionär under det ryska förtrycket under sovjettiden så är han såklart inte omtyckt.
__________________
Senast redigerad av Xelious 2014-06-01 kl. 19:01.
2014-06-01, 19:19
  #9299
Medlem
naturtvåls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Denne Simenko, "First Secretary of the Central Committee of the Communist Party of Ukraine", som var en lydig kommunist på sovjettiden och i nutid en folkmordsförnekare. Han förnekar att 7,5 miljoner ukrainare mördades i http://en.wikipedia.org/wiki/Holodomor. Känd ryssvän som försökt bli president ett par gånger men knappt fått något stöd alls. Han har inget att säga om när ukrainare skyddar sitt land mot pro-ryssarnas försök att ta över landet. Som gammal kommunist och partifunktionär under det ryska förtrycket under sovjettiden så är han såklart inte omtyckt.

Snälla kära Nesse lelle! Nu är det Odessa du skall öppna upp för. Det blir helt ogörligt om du skall rada upp epitet och all sköns beskyllningar hela tiden...

Lyssna på vad karln har att säga istället om det fega massmordet I Odessa!

I Odessa där i Union Trade byggnaden där en gravid kvinna ströps med en telefonsladd, unga flickor våldtogs och sedan mördades, inlåsta människor gasades med kloroform, folk torterades, andra knivhöggs, många slogs ihjäl med basebollträn och andra sköts i ansiktet. Som grand final placerades brännbara föremål/ vätskor på ansiktet för att som sista förnedring utradera deras anletsdrag. Var efter byggnaden sattes i brand!
__________________
Senast redigerad av naturtvål 2014-06-01 kl. 19:21.
2014-06-01, 19:19
  #9300
Medlem
Dr.Dzerzhinskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fridaynightout
Mycket märkligt att en av världens största polisstater inte lyckas hålla ordning på sina gränser, vilket leder till att tungt beväpnade terrorister passerar hur som helst. Ryssarna är inblandade upp över öronen.

http://www.theguardian.com/world/2014/may/31/ukraine-russia-porous-border-guns-fighters?CMP=twt_gu

Jag blir rörd av denna artikel. Så många anti-fascister i Ryssland tar upp vapen och hjälper sitt broderfolk i kampen mot nazisterna i Ukraina. USA har förstås insett problemet. Det försöker stoppa massornas uppslutning i den anti-fascistiska folkfronten och anslår sina smutsiga pengar för att förstärka gränskontrollen.

Men ett enigt folk kan aldrig besegras. Överallt finns anti-fascisterna, vid varje gränspassage finns det lojala kämpar som lånar en hjälpande hand så det lär inte vara något problem att få över stora laster av effektivt luftvärn respektive manskap i tusental. Gränsen är lång och porös.

Den USA-imperialistiska ambassadören i Kiev, Pyatt, uttalar sig:
"During the last three months, we doubled the budget of the US military aid to Ukraine. Particular emphasis is placed on the improvement of combat readiness of the Ukrainian border-security troops and their ability to defend the borders of their country. I expect that this assistance will continue to grow."
http://voiceofrussia.com/news/2014_05_31/US-doubles-budget-of-aid-to-military-in-Ukraine-media-5669/

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in