2014-06-01, 16:53
  #9277
Medlem
naturtvåls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Mr schizo, sanningen är inte din fiende, bli vän med den så slipper du gå ad hominem när dina argument tryter och du får staka dig fram med "fakta". Ukraina och till och med USA har kritiserats för att inte bemöta alla uppenbara lögner från ryssarna om ett Donetsk som brinner pga artilleri-eld och att det ligger döda överallt på stadens gator men de har inte gått i fällan utan låter lögnerna tala för sig själva och det kan vara bra. Folk, de flesta iaf, är inga idioter, de kan tänka själva och lätt se lögnerna, de redigerade fotona eller notera avsaknaden av bevis. Ryssarnas trovärdighet är noll nu, fötroendekapitalet hos de mer eller mindre statliga ryska kanalerna är noll. Liksom i det gamla sovjet blir sanningen ryssarnas fiende som äter upp dom inifrån när de lever i en stor lögn. Angriparen är Putin, han är den store fascisten med Dugin viskande i örat. Ryska soldater som dör i Ukraina får inget fosterländsk erkännande, deras anhöriga tystas ned och Putins lögner kan beskådas av alla.

Bästa Åsa Nisse tag ett stort andetag, ta ett till och lugna ner fanatismen.

Våga tänka tanken att detta faktiskt kan vara sant att det nu pågår dagligen de värsta övergreppen sedan balkankriget och andra världskriget i Ukraina idag.

Tänk hur stötande de empatilösa kommentarer blir för de mödrar och de nära anhöriga som förlorat sina nära och kära, genom att påstå att det skulle vara en lögn, att dom skulle förlorat sina älskade!

Våga tänk tanken på din egen smärta och sorg, om dina nära och kära skulle utsättas för samma död, tortyr och lemlästning.

Jag tror att vi alla borde börja använda tiden till att hitta en lösning på detta meningslösa, istället för att hetsa till nya våldsdåd genom att demonisera motparten.
2014-06-01, 17:01
  #9278
Medlem
Dr.Dzerzhinskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
En av de dödade på flygplatsen har identifierats som rysk militär instruktör för specialtrupper.

"Zhdanovich was a veteran of Afghanistan and Chechnya wars, recently was one of the instructors at the Special Forces Center. This is an elite military unit. On May 19, Zhdanovich came from Russian Elektrogorsk to Rostov-on-Don, from there he crossed the Ukrainian border.
On May 26 Zhdanovich was killed at Donetsk Airport."

http://www.liveleak.com/view?i=3b4_1401583168

Det verkar som att din svärtade rubriksättning står i motsättning till citatet. Det framgår att han är veteran.

Det finns många veteraner som slåss mot fascismen. Det kommer att komma än fler.
2014-06-01, 17:01
  #9279
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av naturtvål
Bästa Åsa Nisse tag ett stort andetag, ta ett till och lugna ner fanatismen.

Våga tänka tanken att detta faktiskt kan vara sant att det nu pågår dagligen de värsta övergreppen sedan balkankriget och andra världskriget i Ukraina idag.

Tänk hur stötande de empatilösa kommentarer blir för de mödrar och de nära anhöriga som förlorat sina nära och kära, genom att påstå att det skulle vara en lögn, att dom skulle förlorat sina älskade!

Våga tänk tanken på din egen smärta och sorg, om dina nära och kära skulle utsättas för samma död, tortyr och lemlästning.

Jag tror att vi alla borde börja använda tiden till att hitta en lösning på detta meningslösa, istället för att hetsa till nya våldsdåd genom att demonisera motparten.

Demoniseringen står rysk media för varje dag så du kan kontakta dom i så fall, eller hur? Västmedia rapporterar bara om de kidnappningar, mord som infiltratörerna från ryssland begår mot sitt brodersfolk. Annekteringen av Krim. Det pågår inga övergrepp mot civilbefolkningen från Ukrainsk militär. Om man attackerar militären med vapen så svarar de på samma sätt som vi sett när små grupper av berusade och beväpnade pro-ryska i till exempel Donetsk försökt attackera militären med handeldvapen. Vad trodde du skulle hända? Skulle du själv tacka och ta emot och dö om du någon gång hade haft mod nog att vara värnpliktig? De ryska soldater som dog vid flygplatsen är det inte synd om och deras anhöriga lär tystas ner. Om till exempel du slutar hetsa ryssarna mot sitt ukrainska broderfolk så skulle vi bli tacksamma å det ukrainska folkets vägnar. Ett stopp för alla lögner är en början.
2014-06-01, 17:04
  #9280
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Dzerzhinsky
Det verkar som att din svärtade rubriksättning står i motsättning till citatet. Det framgår att han är veteran.

Det finns många veteraner som slåss mot fascismen. Det kommer att komma än fler.

Veteran från de krigen ja som inte pågår längre, men nu senast var han instruktör för denna specialtrupp och det blev hans grav. Det kommer komma fram vilka de andra var också ska du se, det kommer visa sig att inte en enda var ukrainsk medborgare utan gruppen agerade för att säkra flygplatsen åt kadyrov eller Putin själv, vilket det sattes prompt P för.
2014-06-01, 17:10
  #9281
Medlem
Dr.Dzerzhinskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Veteran från de krigen ja som inte pågår längre, men nu senast var han instruktör för denna specialtrupp och det blev hans grav. Det kommer komma fram vilka de andra var också ska du se, det kommer visa sig att inte en enda var ukrainsk medborgare utan gruppen agerade för att säkra flygplatsen åt kadyrov eller Putin själv, vilket det sattes prompt P för.

Vi kan - med din källa som grund kostatera följande.

1. Ryss
2. Veteran
3. Instruktör

Men vad din rubrik antyder, är förstås att han är i Ukraina på officiellt uppdrag av den ryska staten, vilket förstås inte alls verkar vara fallet.

Om jag vore instruktör i den svenska armén med erfarenhet av krig och Norge blir anfallet av Tyskland, skulle jag också ta värvning i den norska motståndsrörelsen. Detta skulle den svenska staten inte kunnat göra mycket åt.
2014-06-01, 17:18
  #9282
Medlem
fridaynightouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DirtyWorkz
Jag och en vän planerade länge (Långt innan allt kaos) att resa till Odessa. Jag har absolut ingen koll alls på läget där. Känns det troligt att kunna åka till Odessa om ett par månader?
Måste notera att jag inte ska på någon vanlig turistresa dit heller utan ska besöka en person

Det ska vara lugnt!

Undvik stora folksamlingar och politiska argumentationer med okända.
2014-06-01, 17:18
  #9283
Medlem
durruttis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Dzerzhinsky
So what?
Om det är så - vilket judekonspiratörerna hävdar - att judarna styr det mesta i världen, så är det förstås logiskt att de även styr vad som händer i Ukraina, inte sant?

Judarna har makten i Washington, Bryssel, Stockholm, Tokyo, London, Moskva, Teheran, New Delhi osv osv. Allt detta vet vi redan om.

Så vilken ny kunskap tillför det att judarna har makten i Ukraina? Innebär det att vi måste börja bekämpa judendomen i stället för att bekämpa Right Sectors nazister? Ska vi utrota judarna istället? Kanske fixa lite pogromer och andra roliga grejer, kanske lite koncentrationsläger?

Nej, men det kan hjälpa folk att begripa annars obegripliga händelser. När amerikanska politiker gör saker som helt tydligt är skadliga för amerikanska medborgare pga deras dubbla lojaliteter till israel.

Du kan hitta en hel hög amerikanska veteraner som delar denna åsikt utan att för den delen tro på sagor eller vara nazister.
__________________
Senast redigerad av durrutti 2014-06-01 kl. 17:23.
2014-06-01, 17:25
  #9284
Medlem
naturtvåls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Demoniseringen står rysk media för varje dag så du kan kontakta dom i så fall, eller hur? Västmedia rapporterar bara om de kidnappningar, mord som infiltratörerna från ryssland begår mot sitt brodersfolk. Annekteringen av Krim. Det pågår inga övergrepp mot civilbefolkningen från Ukrainsk militär. Om man attackerar militären med vapen så svarar de på samma sätt som vi sett när små grupper av berusade och beväpnade pro-ryska i till exempel Donetsk försökt attackera militären med handeldvapen. Vad trodde du skulle hända? Skulle du själv tacka och ta emot och dö om du någon gång hade haft mod nog att vara värnpliktig? De ryska soldater som dog vid flygplatsen är det inte synd om och deras anhöriga lär tystas ner. Om till exempel du slutar hetsa ryssarna mot sitt ukrainska broderfolk så skulle vi bli tacksamma å det ukrainska folkets vägnar. Ett stopp för alla lögner är en början.

Kära Åse-Nisse! Efter massakern i Odessa så uppstod en vattendelare
i Ukraina.

Nu förstod de rysktalande att det inte bara var tomma hot som uttalats, utan att etnisk rensning stod nu på programmet, från de statskupp tillsatta ledarna i Kiev.

Det framstår som groteskt, att neka en etnisk grupp rätten att få avsäga sig fortsatt samröre med denna fascistiska militärjunta, som iscensatt ett massmord i Odessa, när dom där vill värna sin rättigheter genom en namninsamling på torget utanför Union Trade byggnaden.

Vem vill vara del i ett land som släpper lös mördare som misshandlar, våldtar, gasar, bränner och mördar människor när dom försöker utöva sina självklara demokratiska fri och rättigheter?

Skulle inte också du vilja bli nationellt fristående efter ett sådan vansinnes massmord mot ditt egna folk?
__________________
Senast redigerad av naturtvål 2014-06-01 kl. 17:28.
2014-06-01, 17:29
  #9285
Medlem
fridaynightouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av naturtvål
Kära Åse-Nisse! Efter massakern i Odessa så uppstod en vattendelare
i Ukraina.

Nu förstod de rysktalande att det inte bara var tomma hot som uttalats, utan att etnisk rensning stod nu på programmet, från de statskupp tillsatta ledarna i Kiev.

Det framstår som groteskt, att neka en etnisk grupp rätten att få avsäga sig fortsatt samröre med denna fascistiska militärjunta, som iscensatt ett massmord i Odessa, när dom där vill värna sin rättigheter genom en namninsamling på torget utanför Union Trade byggnaden.

Vem vill vara del i ett land som släpper lös mördare som misshandlar, våldtar, gasar, bränner och mördar människor när dom försöker utöva sina självklara demokratiska fri och rättigheter?

Skulle inte också du vilja bli nationellt fristående efter ett sådan vansinnes massmord mot ditt egna folk?

Under alla mina vuxna år har jag aldrig sett så bisarr argumentation som i denna tråd.
"etnisk rensning", "nazister-fascister", "kupp", "USA"

Det är så långt från verkligheten man kan komma. Man undrar om vissa människor verkligen lever i en parallell verklighet, eller om de aktivt anstränger sig för att sprida lögner och propaganda.

Jag har iaf väldigt svårt att greppa all er argumentation och energi.
2014-06-01, 17:40
  #9286
Medlem
naturtvåls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fridaynightout
Under alla mina vuxna år har jag aldrig sett så bisarr argumentation som i denna tråd.
"etnisk rensning", "nazister-fascister", "kupp", "USA"

Det är så långt från verkligheten man kan komma. Man undrar om vissa människor verkligen lever i en parallell verklighet, eller om de aktivt anstränger sig för att sprida lögner och propaganda.

Jag har iaf väldigt svårt att greppa all er argumentation och energi.

Det är sorgligt att du kränker mig, istället för att argumentera mot eller för det faktiskt skrivna!

Vill dock passa på att tacka dig för ditt vittnesmål att du deltagit i våldsorgierna i Maidan och således har du förstahands information därifrån.

Du kanske inte tror det, men jag sympatiserar alltid med ett folks önskan om att få slippa korruption i det egna landet. Men det var ju inte det det hela slutade i.

Nu sitter det en ännu värre korrupt person på tronen i Ukraina, kampen var således bortkastad, troligtvis krävs det en ny maidan...

Hur länge deltog du i Maidan?
__________________
Senast redigerad av naturtvål 2014-06-01 kl. 17:43.
2014-06-01, 17:45
  #9287
Medlem
durruttis avatar
Om Kina tränat och beväpnat anarkister i occupy för att agera stormtrupper och störta den amerikanska regeringen för att installera en marionettpresident som var mer Kinavänlig hade det varit en liknande situation.

Det betyder inte att protesterna var illegitima, utan att folk utnyttjades för andra geopolitiska syften.
__________________
Senast redigerad av durrutti 2014-06-01 kl. 17:55.
2014-06-01, 17:47
  #9288
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Dzerzhinsky
Vi kan - med din källa som grund kostatera följande.

1. Ryss
2. Veteran
3. Instruktör

Men vad din rubrik antyder, är förstås att han är i Ukraina på officiellt uppdrag av den ryska staten, vilket förstås inte alls verkar vara fallet.

Som folk redan förklarat men som kan vara svårt för lögnarna att erkänna är såklart det att denna "Vostok" ej var bekant med de i "DPR" som kastades ut från det ockuperade huset. De var beväpnade med med vapen man inte hittar i närmaste buske ens i Ukraina och att de skulle ha färdats många mil civilt med dessa vapen och klädsel för att ta sig igenom ryska vägspärrar på ryska sidan och sedan över gränsen utan att de skulle ha varit under ledning av Putin. De döda ska transporteras till många olika delar av Ryssland, de var under ledning av en rysk militär instruktör... ni vägrade förut erkänna att de döda var ryssar, sen påstods att de var ryss-ukrainare från Krim, ser du vartåt det lutar? Jag har inte bevisbördan, utan ni pro-ryska lögnare bör stå till svars för era lögner.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in