• 3
  • 4
2014-05-31, 21:23
Medlem
utan.att.stannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TEmanu
Tänkte bumpa denna tråd med att ställa en fråga om det är smart att skaffa en (min första, faktiskt..) bostadsrätt i Kirseberg? Kommer antagligen flytta till Malmö p.g.a. jobb, och fann en som verkade prisvärd. Bostadsrätten går på ca 700 000kr och ligger på Rosendalsvägen. Verkar ligga verkligen i utkanten av stadsdelen?

Mvh.

Edit; Lägenheten ligger på första våning, som enligt googlemaps ser ut att vara upphöjd 1/2 våning. Vänta tills någon med balkong istället?
Elstorp ligger precis intill. Betydligt frächare område enligt mig..Liknande priser.
Citera
2014-06-01, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av utan.att.stanna
Elstorp ligger precis intill. Betydligt frächare område enligt mig..Liknande priser.

Tack så mycket, ser ut som att vara ett bättre läge dessutom!
Citera
2015-11-28, 09:21
Medlem
Jag återupplivar igen genom att fråga om Solgatan (korsningen Södra Bulltoftavägen). Värt eller anus? Jag gillar grönområdena men har väldigt dålig koll på Malmö generellt.
Citera
2016-01-22, 23:02
Medlem
DraconianTimess avatar
Jag tror inte att det är några större problem där. Det bor lite zigenare på Kirseberg, men jag har inte haft problem med dem.
Kirseberg är framförallt väldigt mysigt och pittoreskt. Du har en härlig kvarterskrog som heter Mässinghornet där lite udda typer samlas. Bli inte skrämd av stället, för du kommer att gilla det, speciellt på sommarkvällarna där man kan ta en öl och helt obehindrat snacka med folk på ett sätt som är omöjligt om du tex. befinner dig på Lilla Torg.
Du har Bejers park med en motionsslinga på exakt 1 km. Bra för den dagliga konditionsträningen.
Det är dessutom lätt att ta sig till stan. Antingen med 4ans buss eller så bara går man.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in