• 1
  • 2
2008-07-08, 17:56
Har kollat runt lite på lägenheter i Kirseberg som ju är relativt billigt men ändå nära centrum. Någon som kan berätta lite mer om hur det är att bo i området? Man har ju hört en del negativt om Kirseberg, men vid mina besök där så har jag fått uppfattningen att det verkar vara rätt lugnt.
Citera
2008-08-02, 05:08
Medlem
utan.att.stannas avatar
tjena. Jag bor där sen 1 månad tillbacka... Det är väl lungt och helt okej tycker jag, sen att det springer omkring en del pundare på morgonen när man är ute och går är en annan sak, men aldrig så att det påverkar mig personligen. Förrutom att dom försökte bryta upp min bil då Men jag trivs där.
Citera
2008-08-02, 21:19
Medlem
Eliza CTs avatar
Alla stadsdelar är mer eller mindre "oroliga" - men Kirseberg är nog i mellanskiktet.Tror knappt det finns något man kan säga BRA om längre.
Tyvärr. Kirseberg har dessutom lite historiskt intressanta uppgifter.
Dock - ett tänkbart alternativ i mitt tycke (har haft bekanta där)
Mvh
Citera
2008-08-02, 21:29
Medlem
buyzabas avatar
Kirseberg är lugnt, för att vara i Malmö. Ganska så Svensson. Har en historia av zigenare och busar, pratar du med gamla malmöiter från andra delar av stan och säger du bor där så dyker det säkert upp några roliga historier.
Citera
2008-08-03, 04:29
Medlem
W.Schellenbergs avatar
...sen får du ju ett fängelse som granne. Inte det sämsta . Skämt åsido, det finns betydligt sämre områden i malmö än kirseberg.
Citera
2009-05-12, 13:43
Medlem
zokes avatar
Kirseberg är bra,
Citera
2009-05-12, 13:46
Medlem
Såvitt jag vet är Kirseberg uppdelat ganska ordentligt, 1 gata är bra, nästa är dålig, lite så. Men överlag är det inte det sämsta området att bo i.
Citera
2009-05-12, 13:48
Medlem
Carl Serungs avatar
Backarna ffs!

Kirseberg (Backarna) är en riktig gammal fin arbetarstadsdel. Inte mycket utlänningar (dessa finns främst vid ryttaregatan). Dock en del "orginal".

Kirseberg fick ett rejält uppsving på 90-talet. Från att ha varit en stadsdel som ingen vågade sig till (pga "Backapågarna) så blev det helt plötsligt väldigt inne att alla skulle på på Backarna.. Skumt de där.

Fin stadsdel med nära till allt. Grönt och fint om du har hund.
Här kan du läsa lite mer:

http://www.malmo.se/stadsdelar/kirse...800044273.html
Citera
2009-05-12, 18:47
Medlem
Trinnits avatar
Vad jag har hört så ska Kirseberg vara helt okej. Inte den bästa stadsdelen, inte den sämsta. Som påpekat tidigare finns det väl några konstiga typer, men det är inget invandrarghetto och ligger hyfsat bra till.
Citera
2009-05-12, 20:51
Medlem
SergejVeronovs avatar
Jag håller med om vad som skrivits tidigare i tråden: inte den bästa stadsdelen, inte den sämsta. Nära till centrum? Hyffsat nära iallafall. Men som Carl Serung påpekar har Kirseberg blivit populärare och bättre. Ett plus är det nyöppnade Entré så du slipper åka in till city om du ska shoppa om du gillar det (och annars också förstås).
Citera
2009-05-12, 21:37
Medlem
swebarbs avatar
nejtack, inget jag skulle vilja bo i.
Citera
2009-05-13, 08:19
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
nejtack, inget jag skulle vilja bo i.