2010-04-15, 13:44
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lamp83
Du får gärna beskriva vad det är som är så bra? =)
Saarisvägen? Trodde det var Tornvägen som ligger bakom Vattentornet.(alltså på Backarna) Saarisvägen är väl ok, bortsett från utsikten.. Är det huset med plåfasaden det handlar om?
Citera
2010-04-15, 15:24
Medlem
Fûrims avatar
Jag flyttade hit på Saarisvägen för 2 veckor sedan och det är väl sådär. Man känner sig som minoritet som svensk här då det syns jävligt mycket blattar men det finns många svenskar här i krokarna också. Rätt lugnt är det också, detta är faktiskt den tystaste lägenheten jag varit i, trots att den ligger 10m från motorväg/järnväg. Fönsterna är så bra isolerade att det låter ingenting in. Vad som är bra här till skillnad från resten av kirseberg vettefan. Nära till hornet och värnhem, vad kan man mer begära?
Citera
2010-04-18, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Saarisvägen? Trodde det var Tornvägen som ligger bakom Vattentornet.(alltså på Backarna) Saarisvägen är väl ok, bortsett från utsikten.. Är det huset med plåfasaden det handlar om?
Var och kollade idag.
Plåtfasad vet jag inte...
Stängde man alla fönster så lät inget, annars hade man konstant brus från motorvägen. Där fanns balkong och uteplats men då får man acceptera bruset. Får se hur det blir, tar beslut senare.
Tack för all input
Citera
2010-04-18, 20:27
Medlem
Amazon-mannens avatar
Bodde på/i (välj själv..) Kirseberg´01-´03, nermot Ryttaregatan/Musketörgatan. Tycker K-berg har den där lite familjära känslan av småstad och "bya-original" som saknas t.ex. i nybyggda områden (V.Hamnen? Nej Tack..)
Både jag och Quinnan pratar ibland drömmande om dessa år, och vi är båda inne på att flytta dit igen om vi någon gång flyttar..
Citera
2011-04-14, 14:53
Medlem
hattjakts avatar
Ska förmodligen flytta till Östra fäladsgatan inom kort, är det ett trevligt ställe? Verkar schysst så nära till Beijers park tycker jag, och hyfsat centralt. Hur lång tid tar det att promenera till Malmö C? Till värnhem?

Edit: Pluggar i Lund, verkar som om det smidigaste sättet att pendla dit är att ta sig till Östervärns station och sedan ta bussen. Stämmer det, eller finns det bättre lösningar?
Senast redigerad av hattjakt 2011-04-14 kl. 14:56.
Citera
2011-04-14, 15:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hattjakt
Ska förmodligen flytta till Östra fäladsgatan inom kort, är det ett trevligt ställe? Verkar schysst så nära till Beijers park tycker jag, och hyfsat centralt. Hur lång tid tar det att promenera till Malmö C? Till värnhem?

Edit: Pluggar i Lund, verkar som om det smidigaste sättet att pendla dit är att ta sig till Östervärns station och sedan ta bussen. Stämmer det, eller finns det bättre lösningar?
Det är väl rätt så okej där!
Citera
2013-07-11, 12:00
Medlem
Tänkte återuppliva den här tråden något.

Några som har lite nya tankar om Kirseberg? Funderar på att börja leta boende där för att ha nära till jobbet (oljehamnen). Letar främst efter ett lugnt område efter att ha bott i studentboende, så hade varit skönt att kunna sova utan öronproppar t ex.
Citera
2013-07-11, 12:55
Medlem
swebarbs avatar
Vill du bo bland blattar och parasiter så go ahead.. inget område jag hade velat bo i...
Citera
2013-07-11, 15:02
Medlem
Typorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Vill du bo bland blattar och parasiter så go ahead.. inget område jag hade velat bo i...

ahh bäst att du håller dig till ditt område ... soptunna.
Citera
2013-07-11, 15:13
Avstängd
kurt-sunes avatar
Citat:

Jag vet inte riktgt vad du talar om, men det kirseberg jag känner en ganska vacker del av Malmö och relativt lugn.
Citera
2013-10-15, 01:35
Medlem
DraconianTimess avatar
Citat:

Totalt jävla IQ befriat inlägg. Kirseberg är rätt lugnt och nästan småstadssömnigt. Visst finns det en del udda typer här, men det beror på att Kirseberg hyser en hel del LSS boenden. Dessa människor är dock inget problem.
Citera
2014-05-31, 03:36
Medlem
Tänkte bumpa denna tråd med att ställa en fråga om det är smart att skaffa en (min första, faktiskt..) bostadsrätt i Kirseberg? Kommer antagligen flytta till Malmö p.g.a. jobb, och fann en som verkade prisvärd. Bostadsrätten går på ca 700 000kr och ligger på Rosendalsvägen. Verkar ligga verkligen i utkanten av stadsdelen?

Mvh.

Edit; Lägenheten ligger på första våning, som enligt googlemaps ser ut att vara upphöjd 1/2 våning. Vänta tills någon med balkong istället?
Senast redigerad av TEmanu 2014-05-31 kl. 03:38.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in