2014-05-23, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten
Ja precis. Jag håller med dig. All öl smakar likadant. Det är ingen som helst skillnad på Södra Maltfabrikens IPA och Närke Kaggen Stormaktsporter. Samma färg, samma alkoholstyrka, samma smak....

Snälla, var bara tyst innan du gör bort dig ännu mer.

Vaddå han har ju rätt
Citera
2014-05-24, 03:20
Medlem
Feadogs avatar
Har suttit med (bl.a.) en Espresso Oak Aged Yeti hela kvällen. Måste säga att jag föredrar både Oak Aged Yeti och den helt vanliga Yeti framför denna. Den är inte dålig på något sätt, fortfarande en förbannat god öl, den har en angenäm syra och en aromatisk kvalitet utöver det vanliga, men den känns inte lika fyllig och balanserad som de två andra nämnda. Inte samma käftsmäll av mörk choklad, gummi och tjärpastiller som fyller upp hela munhålan på en gång. Är det bara jag som tycker så?

Citat:
Ursprungligen postat av Quorthon
Någon som har några tips för Irland? Blir Dublin och Galway. Har tänkt besöka Galway Bay brewery och det är allt jag har planerat så långt. Verkar finnas en del småbryggerier med få reviews på ratebeer dock.

Ölen är som den är på Irland, det är Guinness, Murphy's och Beamish för hela slanten. Idel 4,5-5-procentig sessionöl av det mörka slaget allstå. Sådan som är gjord för att du ska kunna dricka tio på en kväll utan att behöva krypa hem, och utan att behöva hämta mat på vägen. Det du däremot ska försöka söka upp är musiken. I Dublin kan det vara svårt att hitta annat än det turistiska, men håll öronen spetsade när du knallar runt kring Temple Bar. Ofta finns det en pub utan skylt på en övervåning där ett gäng irländare sitter och jammar loss.
Citera
2014-05-25, 09:39
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingenperson
Vaddå han har ju rätt
Precis. Det är ingen skillnad på en blaskig lager på 5 % och en kolsvart porter på 10% med toner av choklad, kaffe, lakrits och vanilj. Ingen skillnad alls...
Citera
2014-05-25, 17:54
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten
Precis. Det är ingen skillnad på en blaskig lager på 5 % och en kolsvart porter på 10% med toner av choklad, kaffe, lakrits och vanilj. Ingen skillnad alls...

Nä, vi dricker bara för fyllan. Det är därför vi ibland köper en öl som kostar över hundringen och inte är särskilt stark. Det är ju logiskt!

Haha, skämt åsido. Hur är Brekeriet Brillant? Sugen på Monks Superior Sour Stout också, mest för att jag vill veta hur en syrlig stout smakar.
Citera
2014-05-25, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Punkliv
Nä, vi dricker bara för fyllan. Det är därför vi ibland köper en öl som kostar över hundringen och inte är särskilt stark. Det är ju logiskt!

Haha, skämt åsido. Hur är Brekeriet Brillant? Sugen på Monks Superior Sour Stout också, mest för att jag vill veta hur en syrlig stout smakar.

Tycker Brillant är en riktigt bra saison, bättre än både deras saison och funkstarter enligt mig. Dock inte druckit senaste batchen utan bara den som släpptes förra året. Men Brekeriet är stabila så det lär ju inte vara någon skillnad troligtvis.
Citera
2014-05-25, 18:42
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingenperson
Tycker Brillant är en riktigt bra saison, bättre än både deras saison och funkstarter enligt mig. Dock inte druckit senaste batchen utan bara den som släpptes förra året. Men Brekeriet är stabila så det lär ju inte vara någon skillnad troligtvis.

Låter bra. Beställer en någon dag då.

Tråkigt att jag inte hann med Cassis.
Citera
2014-05-25, 19:11
Medlem
Cineastens avatar
Jag kan iaf säga att Monks Blend 16 var vedervärdig.
Citera
2014-05-30, 22:00
Medlem
Lyyn-Xs avatar
Nån som ska på Gävle Finölsfestival?
Citera
2014-05-31, 00:36
Medlem
sluggerbanans avatar
.
Senast redigerad av sluggerbanan 2014-05-31 kl. 00:59.
Citera
2014-05-31, 16:18
Medlem
Bobbathahuts avatar
Någon som har beställt från Mikkeller i danmark? hur fungerar det med avgifter etc, tänkte beställa någon öl från beer geek serien
Citera
2014-05-31, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bobbathahut
Någon som har beställt från Mikkeller i danmark? hur fungerar det med avgifter etc, tänkte beställa någon öl från beer geek serien

Har inte beställt från Mikkeller men vet andra som gjort. Med avgifter så är det väl som precis som vilken butik som helst. Du ska anmäla alkoholinförsel till tullverket och betala svensk alkoholskatt. Eller så råkar du glömma det och hoppas att tullen inte tar paketet.
Citera
2014-05-31, 19:28
Medlem
regndroppens avatar
Hur är Sierra Nevada Pale ale? Är inte så jävla mycket för amerikansk öl om jag ska vara riktigt ärlig men är sugen på att testa den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in