2013-07-07, 22:00
Medlem
Tjenare, vad är effekten av en 80 mg strattera om man inte egentligen har ''behovet'' av medicinen, försöker hitta något piller som gör en gladare å piggare, med andra ord hög. Snabbt svar är välkommet!
2013-07-07, 22:38
Medlem
Zot^s avatar
Huvudvärk är en vanlig effekt av dessa piller.
2013-12-28, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bassekorv
Tjenare, vad är effekten av en 80 mg strattera om man inte egentligen har ''behovet'' av medicinen, försöker hitta något piller som gör en gladare å piggare, med andra ord hög. Snabbt svar är välkommet!

Haha det dummaste jag hört. Förbered dig på att bli ett egoistiskt rövhål som mår illa istället.
2013-12-30, 16:36
Medlem
GaiNs avatar
Jag blev våldsam och aggressiv av Strattera, så jag slutade ta dem. Ritalin fungerar för mig mycket bättre, det blir jag lugn och fokuserad av.

Må väl
GaiN
2014-03-20, 20:17
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Får ont i pungen vid tillfälle, men vadfan!, lite masochist är man allt
2014-05-12, 04:57
Medlem
Rollo86s avatar
Jag har haft Strattera i ca tre veckor och för koncentrationen är den kanon. Dock känner jag mig lite seg i huvudet, ändå bättre än den tankehastigheten som var innan. Det som gör mig lite osäker på om jag törs äta den en längre tid är de trevliga biverkningarna. Takykardi > 150 bpm, arytmier, stegrat blodtryck och illamående från helvetet. Jag äter 40 mg per dag och skulle eg öka till 80 mg. Jag provade det i två dagar och insåg vilket gift det här är. Vid 40 mg står man ut någorlunda men vid 80 mg känns döden inte långt bort. Jag tänker ge den en chans en stund till för jag vill inte ha Concerta el likn men minskar inte biverkningarna snart ger jag upp det här pillret...
2014-05-12, 15:14
Bannlyst
Nån av er som även använt Edronax och kan göra en liten jämförelse?
2014-05-29, 16:08
Medlem
Acid-Brains avatar
Har själv ingen erfarenhet av strattera, men har läst en del om atomoxetin på diverse forum och har snappat upp vissa saker som låter väldigt bra, och befriande på något sätt. Mina egna översättningar:

Person 1: Strattera har hjälpt mig väldigt mycket. Har tidigare ätit concerta, men jag tycker att stratterea hjälper med exakt det den är till för och ingenting utöver det. Jag upplever en mer naturlig effekt och känner mig inte alls medicinerad på strattera

Person 2: Jag har tidigare ätit centralstimulerande mediciner i många år, men efter att ha börjat använda strattera har jag märkt att jag äntligen kan njuta av att läsa en bok.

Person 3: All min kreativa förmåga försvinner då jag tar metylfenidat.

Det där med att concertan påverkar koncentrationsförmågan extra mycket kan jag hålla med om. Man kan likson inte "stänga av" den extrema koncentrationsförmågan, utan man är stirrig och fullt koncentrerad vad man än gör, oberoende av om man vill det eller inte, så länge metylfenidatet är i blodet.

Jag började själv fundera över det som person 2 skrev, nämligen det att man inte kan njuta (fullt ut) av att läsa en roman medans man är medicinerad. Läsningen blir likson alltför mekanisk och stirrig på metylfenidat.

Den kreativa förmågan drunknar i det mekaniska och stirriga tillståndet. På metylfenidat känns det liksom som att man tappar förmågan att simma fritt i medvetandet. Istället upprepar man enformiga tankemönster som aldrig leder någon vart.

Har även märkt att majoriteten av de som finner att strattera fungerar på dem har påpekat att de känner en större glädje och vilja av att umgås med familjen och sina vänner. Som en kontrast till detta, så påpekade de som hade använt concerta före de övergått till strattera att de blev väldigt socialt tillbakadragna av concertan.
Senast redigerad av Acid-Brain 2014-05-29 kl. 16:26.
2014-05-31, 16:05
Medlem
storpungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KvasiOrko
Nån av er som även använt Edronax och kan göra en liten jämförelse?
Ja, både Edronax och Strattera fungerade inte alls.
2014-06-02, 11:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av storpungen
Ja, både Edronax och Strattera fungerade inte alls.

Tack för beskedet, fick du kraftig huvudvärk av Strattera?
2014-06-02, 11:55
Medlem
storpungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KvasiOrko
Tack för beskedet, fick du kraftig huvudvärk av Strattera?
Nej, inga märkbara effekter eller bieffekter alls. Tog Strattera under ett halvår och Edronax under några månader. Finns ju studier som visar att Edronax inte är effektivare än sockerpiller men kan samtidigt vara skadligt.

http://www.bloomberg.com/news/2010-1...sis-finds.html

http://besthealth.bmj.com/x/news/543130/news-item.html

http://www.theguardian.com/business/...nt-placebo-bmj
Senast redigerad av storpungen 2014-06-02 kl. 12:01.
2014-09-10, 09:53
Bannlyst
Hur länge måste jag käka Strattera för att få Ritalin/Medikinet?

Har käkat den i typ 3 veckor nu och det är bara biverkningar på den.. Blir ju inte lugn heller..

Vill ju byta till Metylfenidat iaf.

Hur lång tid tog det för er som ANVÄNDE Strattera tills ni fick något annat?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in