2011-11-10, 09:38
Medlem
GaiNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GWashington
Kanske har att göra med att du tagit en del andra saker i ditt liv

Kanske, men jag var hyfsat ren vid tillfället. Vet inte om det kan ha o göra med tidigare erfarenheter, men du kan ha rätt.

Må väl
GaiN
2011-11-10, 20:14
Medlem
NostradamusJRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GWashington
I den långtidsstudie av Strattera som Christopher Gillberg gjorde på vuxna i Göteborg (de skulle få Strattera i 12 månader) fick 95 procent (19 av 20) avbryta studien i förtid. 40 procent fick avbryta på grund av skadeverkningar från Strattera. De skadeverkningar som uppkom var leverskada, sköldkörtelskada, aggressivitet/fientlighet, depression, förhöjt blodtryck, subjektiv obehagskänsla

http://jannel.se/fakta.ADHD-drogen.Strattera.pdf

Gudförbannat det där ville jag inte höra...

Inne på sjätte veckan nu och SOLEN SKINER! Alltså humöret är på topp men effekter mot ADHD-symtom? Det enda jag märker är att jag kan ligga och blunda i timtal utan att bli rastlös så får väl hoppas att detsamma gäller när man läser böcker. Ska börja en 5 års utbildning så...

Justja, rolig bieffekt: Tefatspupiller värre än tjackisar har när jag är på t.ex krogen...
2011-12-01, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NostradamusJR

Inne på sjätte veckan nu och SOLEN SKINER!

Kuk att det funkar för dig! (om det funkar idag)

Köpte Strattera men har inte vågat prova. Har letat men inte hittat några positiva resultat bland vuxna användare.

Stratter kan ju ge eller öka självmordstankar.
Jag är ibland sugen på att hoppa men vet att jag ALDRIG kommer göra det. Vill inte att Strattera ska få mig att glömma att en bra dag kommer.

Hur har ni upplevt det? Har självmordstankarna ökat? Och om dom har det, på vilket sätt? Jag menar bara mer depp och hat eller kan spärren som säger att det är en dum ide försvinna?

Blä, vad trist att skriva om depp...
2011-12-01, 22:15
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NostradamusJR
Gudförbannat det där ville jag inte höra...

Inne på sjätte veckan nu och SOLEN SKINER! Alltså humöret är på topp men effekter mot ADHD-symtom? Det enda jag märker är att jag kan ligga och blunda i timtal utan att bli rastlös så får väl hoppas att detsamma gäller när man läser böcker. Ska börja en 5 års utbildning så...

Justja, rolig bieffekt: Tefatspupiller värre än tjackisar har när jag är på t.ex krogen...

Haha påminner mig om Efexor, tefatspupiller utan dess like. Efexor är rätt likt Strattera så.
2011-12-01, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slingshot
Haha påminner mig om Efexor, tefatspupiller utan dess like. Efexor är rätt likt Strattera så.

O nej! Likt Efexor På vilket sett är det likt Strattera, mer än pupillerna då? Blev zombie på venlafaxin. Lugn och social förvisså men hopplöst grötig i skallen.
2011-12-12, 08:12
Medlem
I jakt på högre koncentration och lugnare social inställning har jag nu börjat med Strattera.
Bara 10dagar nu. Insättningen har gått bra, knappt märkt av några problem alls. Fått ökad koncentration och en lugnare känsla i kroppen. Min sociala fobi är som bortblåst. Men det ska alltid finnas ett men när det talas om sånahär mediciner. Alla
En massa fördelar men min ångest har också ökat. Så pass mycket att jag inte vet om jag vågar fortsätta.

Nån här som vill dela med sig av sina erfarenheter kring Strattera och ångest?
Var den övergående för er?
Blev den mildare eller värre vid ökad dos?
Har ni märkt mycket skillnad vid dosökning?

Jag känner mig lugnare precis efter att jag tagit medicinen sen börjar ångesten kryppa på igen tills jag tar kvälls dosen. Kan mycket väl vara placebo dock. Erfarenheter?
2011-12-13, 19:53
Medlem
Trött på ångesten och sömnbristen köpte jag Valdoxan 25mg. Ska lätta upp lite och hjälpa mot sömnproblem.
Tog 25 mg och sov ett tag, mår bra nu, kanske bara sitter i huvet men va fan. Fortsätter med det här under insättningen av Strattera sen provar jag utan igen. Klarar mig helst på en medicin, dessuton kan ju båda två vara skadligt för levern tyvärr.
2011-12-20, 14:37
Medlem
Jag är orolig för att min väninna kanske säljer sina Strattera... hur attraktivt är dessa på marknaden? Jag vet att handel försigår på ritalin...
2011-12-23, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diem-perdidi
Jag är orolig för att min väninna kanske säljer sina Strattera... hur attraktivt är dessa på marknaden? Jag vet att handel försigår på ritalin...

Tror inte du behöver vara orolig. Strattera är inte narkotika, inte alls roliga att ta.
2011-12-23, 16:51
Medlem
Mystiqes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freddolin

Jag känner mig lugnare precis efter att jag tagit medicinen sen börjar ångesten kryppa på igen tills jag tar kvälls dosen. Kan mycket väl vara placebo dock. Erfarenheter?

Placebo, det är en kur som tar tid för att man ska få effekt.

Citat:
Ursprungligen postat av freddolin
Fortsätter med det här under insättningen av Strattera sen provar jag utan igen. Klarar mig helst på en medicin, dessuton kan ju båda två vara skadligt för levern tyvärr.

Strattera ger högre levervärde, självklart är det individuellt och dosering men ja...den ger högre levervärde och du kan själv testa ta levervärde mellanrum och jämför med de senaste testarna.

Citat:
Ursprungligen postat av Diem-perdidi

Man får bättre effekt att springa allt man orkar med sitt huvud först in i väggen....bara idioter köper dessa giftpiller för pass tro att man blir hög på skiten.
2011-12-26, 20:18
Medlem
Lite mer tid har gått med strattera och min ångest är nu borta. Lika så min sociala fobi. Är lugnare och mer avslappnad. Men fortfarande nere som fan och nu utan ångest och stress försöker jag inte bättra mig längre. Inget driv att fixa livet. Men det är ju ett lyxproblem om jag tänker på hur jag mådde för en månad sedan.

Tar även 25mg valdoxan ska tilläggas.
Senast redigerad av freddolin 2011-12-26 kl. 20:28.
2012-08-24, 17:34
Medlem
NostradamusJRs avatar
Slutade med Strattera...

Efter 4 eller 6 veckor så gav det, som sagt, en underbar effekt. efter 7+ veckor däremot så förvandlade det mig till ett extremt våldsamt jävla monster. Har aldrig slagits eller hamnat i trubbel tidigare men nu har jag en rättegång väntandes av personliga skäl men en sak är då säker. Det var bieffekterna av Stratteran som fick mig till att bli ett jävla våldsamt psykfall.

Slutade med medicineringen direkt dagen efter "olyckan"

Jag är hellre ofokuserad och vänlig än en mördare...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in