Citat:
Ursprungligen postat av
J.R.
Hur sjutton ska Melker Karlsson kunna slå sig in i NHL.? Nä, det blir nog en AHL-säsong och nystart i Skellefteå 2015. Bra spelare men NHL.

Tja han är hyfsat ung. Bra över hela banan tillskillnad från så många andra svenskar som försöker. Omark är väl ett rätt bra exempel på en svensk spelare som passade extremt dåligt för NHL. Som jag skrev tidigare tror jag Melker har en enorm chans att ta sig in. På förra årets SJS camp hade tex Emanuelsson presterat bland dom bästa om man får tro media där borta samt vad killen uttalat själv.
Melker är förstås flera resor mer komplett än Emanuelssson. Men alla som följt AiK nära på träningar mm vet dock att Emanuelsson högsta nivå är fantastiskt hög.Frågan är bara om San Jose kommer kunna plocka fram den. Blir märkligt när vissa folk(speciellt på lokala forum kastar skit på spelarna) Emanuelsson fick som jag förstår en signing bonus på nära miljonen förra året och samma bonus kommer han få i år igen. Vilken ung spelare tar inte chansen när ett sånt tillfälle ges?? Emanuelsson och Melker har följt varann sen B jun,detta kommer förstås hjälpa dessa spelare oerhört i en den tuffare miljö dom nu hamnat i.
Jag är nu deprimerad på riktigt. Melker hade varit en spelare att bygga runt dom kommande två åren.En kapten om han valt att stanna längre.