2014-05-30, 01:05
Medlem
Djitiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag, eftersom era värderingar uppenbart är skeva.

Nej, det betyder att människans liv är okränkbart och det inte åligger andra att avgöra huruvida människan skall dö eller leva...

Jag skulle också avliva min hund om den på olika sätt var ett problem för mig eller omgivningen - när det gäller människa så skulle däremot aldrig en sådan åtgärd komma i fråga.

De som prioriterar hundliv före människoliv.
Så att hålla liv i en människa, oavsett vad, är bra?
Du tycker att hundar ska avlivas men inte människor, varför??

om människan inte kan prata,vad tycker du då?
Senast redigerad av Djitii 2014-05-30 kl. 01:08.
Citera
2014-05-30, 03:13
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pangon90
En sak är säker

Jag skulle fan i mig rädda en PISSMYRA om valet stod mellan den och micro113s barn. Dessa gener vill vi inte släppa vidare
Du har redan gett uttryck för dina skeva syn:

Citat:
Ursprungligen postat av Pangon90
Det är intressant att se hur folk resonerar här. Vissa blir upprörda för att man hellre räddar sin hund framför en helt okänd person.

Varför? För att hunden inte kan tala det svenska språket?

Som någon nämnde tidigare blir ens kära hund i många fall precis som en familjemedlem. Hundägare lär sig tyda hunden precis som man gör med människor. Man märker när hunden är ledsen, glad etc och den gör detsamma och agerar därefter.

Hunden kan lära sig saker. Jag kan lära hunden vad som är mitt och hundens. Jag kan lära hunden att inte vara elak. Jag kan fostra hunden.

Det är ju mer än vissa människor klarar av.. Mördare, tjuvar och näthatare.

Vad fan har man för belägg för att människor är värda mer än hundar? Det är ta mig fan det löjligaste jag hört. Kan någon presentera en förklaring?

Är det likadant med människor då? Hade ni "hundhatare" hellre räddat ett friskt okänt barn, än ert egna efterblivna? Det efterblivna barnet kan ju trots allt inte prata. Så det andra barnet måste vara värt mer! Jo tjena att ni hade låtit ert barn drunkna.
Citera
2014-05-30, 03:14
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djitii
Så att hålla liv i en människa, oavsett vad, är bra?
Att inte avliva är skilt från att "hålla liv i"...

Citat:
Du tycker att hundar ska avlivas men inte människor, varför??
Därför att man avlivar djur - inte människor...

Citat:
om människan inte kan prata,vad tycker du då?
Du bör fundera på den där frågan en gång till .. Den är nämligen enbart urbota korkad och inte ett dugg smart...
Citera
2014-05-30, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeauifulBell1997
Människor kan isåfall också ersättas....
ÄR DU DUM? dem kan inte ersättas, det var någon man älskade, finns ingen annan hund som dem. hade min hund dött hade INGEN kunnat ersätta honom.... Älskar min Ollie, Och skulle räddat min hund. sedan hade jag försökt rädda ungen isåfall...

Bryr man sig så jävla mycket om djur borde man fan inte skaffat något från början. Din hund kommer att dö, var så säker. Sen kommer du att spendera resten av ditt liv till att sörja den? för du är väl en sån där idiot som verkligen inbillar sig att ens djur självmant har VALT att bli en del av dig och din familj?

Att folk föredrar djur framför människor förvånar mig inte ett dugg, människor är av naturen lata och det är enklare att köpa kärlek och sällskap än att förtjäna den.

"En hund är lika mycket värd som en människa, jag kan lära min hund en massa saker."

Kan du träna hunden till att bli läkare då eller? nej eller hur, du kan inte ens lära hunden att plocka upp efter sig. Hundar är och kan inte bli lika mycket värda som människor för människor. Ni som tycker annat borde fan uteslutas ur det mänskliga samhället för att gå och leva bland vargarna i skogen.
Citera
2014-05-30, 13:50
Medlem
Djitiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Bryr man sig så jävla mycket om djur borde man fan inte skaffat något från början. Din hund kommer att dö, var så säker. Sen kommer du att spendera resten av ditt liv till att sörja den? för du är väl en sån där idiot som verkligen inbillar sig att ens djur självmant har VALT att bli en del av dig och din familj?

Att folk föredrar djur framför människor förvånar mig inte ett dugg, människor är av naturen lata och det är enklare att köpa kärlek och sällskap än att förtjäna den.

"En hund är lika mycket värd som en människa, jag kan lära min hund en massa saker."

Kan du träna hunden till att bli läkare då eller? nej eller hur, du kan inte ens lära hunden att plocka upp efter sig. Hundar är och kan inte bli lika mycket värda som människor för människor. Ni som tycker annat borde fan uteslutas ur det mänskliga samhället för att gå och leva bland vargarna i skogen.

Nej men du kan lära en hund att hitta saker, droger, vapen, cancer, människor, minor osv... På så sätt är hunden en fantastisk tillgång för människan. Vi har också exempel på hundar som hjälper blinda, människor med epelepsi kan leva normalt tack vare hunden... Vem bestämmer vem som betyder mest? Jag älskar min hund, står det mellan henne och en okänd så räddar jag det som betyder något.
Citera
2014-05-30, 13:54
Medlem
Djitiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Att inte avliva är skilt från att "hålla liv i"...

Därför att man avlivar djur - inte människor...

Du bör fundera på den där frågan en gång till .. Den är nämligen enbart urbota korkad och inte ett dugg smart...

Vad är korkat? Om människan inte kan uttrycka sig vad tycker du då? Jag är för dödshjälp, ingen ska behöva leva om denne inte vill.
Citera
2014-05-30, 14:42
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Vad är korkat? Om människan inte kan uttrycka sig vad tycker du då? Jag är för dödshjälp, ingen ska behöva leva om denne inte vill.
1) Att en människa inte kan tala är inte detsamma som "inte uttrycka sig!

2) Att en människa inte kan uttrycka sig är inte detsamma som att människan lider eller har ett dåligt liv. (Man avlivar för övrigt inte människor för att de har ett dåligt liv heller)

3) Du kan inte veta vad människan vill om denne inte kan kommunicera det - dvs uttrycka det..
Citera
2014-05-30, 14:45
Medlem
SmokeCigarettess avatar
Alla som hade räddat hunden är vad som är fel med mänskligheten idag.

Spottar på er era whitetrash. Människor kommer först!
Citera
2014-05-30, 15:38
Medlem
1Katts avatar
Jag har ingen hund just nu men har haft. Men om vi säger att hon levde nu och höll på att drunkna så skulle jag självklart rädda henne framför barnet. Att bedra en vän är någonting av det värsta som man kan göra. En främmande människa är ingen vän till mig och jag har inga plikter gentemot denna varelse.
Citera
2014-05-30, 17:15
Medlem
Hunden.
Citera
2014-05-30, 17:26
Medlem
LYrexos avatar
Nu har jag varken hund eller barn men om det står mellan min hund och en okänd barn, så hade jag räddat hunden, hur dumt det än låter.
Om det står mellan ett okänt barn och ett okänt hund, självklart hade jag räddat barnet.
Citera
2014-05-31, 05:55
Medlem
Citat:
Nej men du kan lära en hund att hitta saker, droger, vapen, cancer, människor, minor osv... På så sätt är hunden en fantastisk tillgång för människan. Vi har också exempel på hundar som hjälper blinda, människor med epelepsi kan leva normalt tack vare hunden... Vem bestämmer vem som betyder mest? Jag älskar min hund, står det mellan henne och en okänd så räddar jag det som betyder något.

Oj oj oj, nu trodde du nog att du verkligen gett mig svar på tal va? haha ja för det är något av ovanstående som var man tränar sin hund till, eller hur? det är därför ett människoliv ska sättas till för att er hund ska leva, så den kan gå ut i forna krigszoner för att leta minor till människans beskydd?

Mer troligt att den hamnar på blocket eller någon annan second hand site efter några år när husses eller mattes livssituation blir en annan eller bara vill komma ur gamla spår och pröva något nytt.

Det är ingen av er som frågar er själva vad ni kan göra för att göra den här världen till en bättre plats att leva på, bara vad er hund kan göra för er, egosvin är vad ni är.

Med er logik kunde man lika gärna prioritera en brandsläckare, för vem avgör vad som är mest värt liksom? *herp derp*
Senast redigerad av Statistenidittliv 2014-05-31 kl. 06:24.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in