Citat:
Ursprungligen postat av
Djitii
Nej men du kan lära en hund att hitta saker, droger, vapen, cancer, människor, minor osv... På så sätt är hunden en fantastisk tillgång för människan. Vi har också exempel på hundar som hjälper blinda, människor med epelepsi kan leva normalt tack vare hunden... Vem bestämmer vem som betyder mest? Jag älskar min hund, står det mellan henne och en okänd så räddar jag det som betyder något.
Oj oj oj, nu trodde du nog att du verkligen gett mig svar på tal va? haha ja för det är något av ovanstående som var man tränar sin hund till, eller hur? det är därför ett människoliv ska sättas till för att er hund ska leva, så den kan gå ut i forna krigszoner för att leta minor till människans beskydd?
Mer troligt att den hamnar på blocket eller någon annan second hand site efter några år när husses eller mattes livssituation blir en annan eller bara vill komma ur gamla spår och pröva något nytt.
Det är ingen av er som frågar er själva vad ni kan göra för att göra den här världen till en bättre plats att leva på, bara vad er hund kan göra för er, egosvin är vad ni är.
Med er logik kunde man lika gärna prioritera en brandsläckare, för vem avgör vad som är mest värt liksom? *herp derp*