2014-06-25, 03:20
Medlem
TheBurdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gidalezu
Tappade min respekt för dig nyss, vad är svart och vad är vitt för dig? sjukt att man blir mindre värt ju mörkare man är, enligt dig.

Varför skulle jag inte värdera en barn av samma ursprung som mig själv högre än ett negerbarn? Det är ju normalt.
Citera
2014-06-25, 03:33
Medlem
Pangon90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheBurden
Nej, det är du som inte kan skilja på äpplen och päron. Men vad annat kan man förvänta sig av en person som likställer en korkad hund med ett människoliv?

Börjar nästan tro att du är ett troll..

Tydligen ska man skilja på hund och människa eftersom människor är värda mera (varför?). Samtidigt skiljer du människor åt beroende på hudfärg. Således är det ju INTE människovärdet det handlar om, eller åtminstone ligger det även andra orsaker bakom. Du säger alltså emot dig själv. Om det handlar om andra saker än människovärde, Varför använder du människovärdet som argument? Herregud..
Citera
2014-06-25, 03:42
Medlem
TheBurdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pangon90
Börjar nästan tro att du är ett troll..

Tydligen ska man skilja på hund och människa eftersom människor är värda mera (varför?). Samtidigt skiljer du människor åt beroende på hudfärg. Således är det ju INTE människovärdet det handlar om, eller åtminstone ligger det även andra orsaker bakom. Du säger alltså emot dig själv. Om det handlar om andra saker än människovärde, Varför använder du människovärdet som argument? Herregud..

Du är ju verkligen dummare än tåget.

Jo, det handlar om att en människa är mer värd än en hund. Sen att jag värderat mitt eget folk och andra vita folkslag högre än negrerna i Afrika är ju bara självklart och normalt. Det innebär dock inte att jag skulle värdera min hund högre än ett negerbarn. En människa (oavsett ursprung) är fortfarande mer värd än en dum hund.
Citera
2014-06-25, 03:53
Medlem
Pangon90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheBurden
Du är ju verkligen dummare än tåget.

Jo, det handlar om att en människa är mer värd än en hund. Sen att jag värderat mitt eget folk och andra vita folkslag högre än negrerna i Afrika är ju bara självklart och normalt. Det innebär dock inte att jag skulle värdera min hund högre än ett negerbarn. En människa (oavsett ursprung) är fortfarande mer värd än en dum hund.

JA MEN DIN DUMMA JÄVLA ÄCKELIDIOT JAG HAR FATTAT ATT DU TYCKER HUNDAR ÄR VÄRDA MINDRE.

Men eftersom du skiljer på svarta och vita barn, så måste du ju lägga nån mer värdering i ditt beslut än enbart att det är en människa. Glöm hundjäveln din korkade fitta. Vad är det som gör att du väljer vit framför svart? Det är inte alls självklart. Förklara varför istället. För att det är din ras och flock? På samma sätt resonerar ju jag. Det handlar inte bara om människa vs hund utan det finns andra saker som avgör. Exempelvis relation till hunden/barnet. Exakt som du resonerar alltså. Skrämmande att du fortfarande inte begriper...
Citera
2014-06-25, 03:56
Medlem
TheBurdens avatar
Citat:
JA MEN DIN DUMMA JÄVLA ÄCKELIDIOT JAG HAR FATTAT ATT DU TYCKER HUNDAR ÄR VÄRDA MINDRE.

Men eftersom du skiljer på svarta och vita barn, så måste du ju lägga nån mer värdering i ditt beslut än enbart att det är en människa. Glöm hundjäveln din korkade fitta. Vad är det som gör att du väljer vit framför svart? Det är inte alls självklart. Förklara varför istället. För att det är din ras och flock? På samma sätt resonerar ju jag. Det handlar inte bara om människa vs hund utan det finns andra saker som avgör. Exempelvis relation till hunden/barnet. Exakt som du resonerar alltså. Skrämmande att du fortfarande inte begriper...

Det spelar ingen roll vad man har för relation till sin hund. En hund är fortfarande bara en hund. Det är ett husdjur/sällskapsdjur och ingenting annat.
Citera
2014-06-25, 07:20
Medlem
P04s avatar
Citat:
Läs tråden eller håll käften.
Det finns tydligen vetenskaplig forskning som fastställt att hundar och människor skapar samma känslomässiga band till varandra som föräldrar och barn gör. Din svenska verkar suga så du förstår väl antagligen inte det här inlägget.. värt ett försök åtminstone.
Om det är Kad1s länk till psychologytoday du syfter på med detta tror jag det är bäst att du läser den artikeln innan du lutar dig för mycket på det argumentet. Kad1 har ett "ovanligt" sätt att tolka uppgifter..
Citera
2014-06-25, 12:30
Medlem
SmokeOns avatar
Beror delvis på ungens etnicitet. Hemskt, men sant.
Citera
2014-06-25, 18:36
Medlem
TheBurdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gidalezu
Tappade min respekt för dig nyss, vad är svart och vad är vitt för dig? sjukt att man blir mindre värt ju mörkare man är, enligt dig.

Du borde lyssna på din egen förebild Muhammad Ali.
Citera
2014-06-25, 19:43
Medlem
aislings avatar
Min hund! Skulle inte ens se barnet förrän jag fått upp min hund...
Citera
2014-06-25, 20:40
Avslutad
Som att prata till barnen...:

Citat:
Ursprungligen postat av Coffe_K4n0n
Exakt.

Men stolpskott som micro113 och hee4r är ju tyvärr inte lika pålästa och informerade i ämnet som vissa andra av oss.

Som sagt tidigare: det naturliga för människor är inte att bry sig om totala främlingar (oavsett art) utan om att bry sig om de närmaste flockmedlemmarna (oavsett art). Människor behandlar bevisligen hundar som familjemedlemmar, och relationen besvaras på samma sätt av hundarna. Beteendet är alltså reciprokt och det spelar ingen roll om individerna tillhör olika arter, bandet och relationen är inte konstigt eller "skevt" för det, som vissa mindre bildade vill hävda.

Hörru, lillkillen! Vanligtvis, d. v. s bland normala människor, så är bandet människa- människa SÅ pass starkt att t. ex överlevande i en olycka får skuldkänslor för att själva ha varit dem som överlevt medan då andra och då (med- )människor inte hava gjort detsamma.
Men du, du är beredd att t. o. m i en situation där du själv får välja inte vara beredd att rädda din medmänniska? Det förhållningssättet gentemot en medmänniska brukar också, och detta vanligtvis ,vara utmärkande för bl.a vissa personlighetsstörningar...
Men visst, räddar din medmänniska sin hund framför ditt barn och detta är okej för dig så är det väl det, då.
Citera
2014-06-26, 14:59
Medlem
Känner som Herrn-och-frun. Hunden givetvis.

Älskar hundar för mitt liv och alla andra djur. När hunden var hjälpt upp på land hade hen säkert kunnat räddat ungen också, fast jag hade föredragit att dränka den. Snabbt och enkelt.
Citera
2014-06-27, 01:12
Medlem
HighwayDelights avatar
Hunden utan tvekan.
Vart är den oansvariga jävla föräldern som låter en 1:åring leka nära vatten obevakad?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in