2014-05-12, 19:42
Medlem
Aisha Svenssons avatar
Räddar min hund då om det verkligen är säkert att ingen får veta att jag sket i ungen. Skulle dock försöka dyka efter ungen efteråt. Den kan ju fortfarande gå att rädda. Den kanske blir ett hjärnskadat särbarn, men föräldrar brukar ju gilla sina ungar oavsett.

Ett okänt barn betyder ingenting för mig iom jag inte har någon relation till det. Men bara knata därifrån med min hund utan att försöka rädda ungen skulle jag inte kunna göra av moraliska skäl.
Citera
2014-05-12, 21:23
Medlem
Det blir ens egna hund utan tvekan.
Citera
2014-05-16, 18:22
Medlem
Demonss avatar
Skulle rädda min egna hund.

...

förlåt
Citera
2014-05-16, 20:35
Medlem
wencas avatar
Öh, min hund såklart
Citera
2014-05-16, 21:15
Medlem
Hunden såklart! Jag hatar människor, och framför allt barn.
Citera
2014-05-16, 21:49
Medlem
Demonss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wenca
Öh, min hund såklart

Säg walla??
Citera
2014-05-17, 05:58
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oloa
Ett scenario

Ni är ute helt sjävla i en stor skog och kommer fram till 2 små sjöar. I en av sjöarna ligger eran hund och håller på och drunkna och i den andra sjön ligger det ett barn i 1 års ålder som håller på och drunka (ni känner inte barnet eller har ingen aning om vems barn det är. Ni har bara tid att rädda en, antigen barnet eller hunden. Ingen kommer någonsin få reda på vad som har hänt, vem väljer ni och rädda och varför?
Själv väljer jag självklar barnet för jag värderar en människa före en hund.
ps jag äger inget husdjur. Mod får gärna flytta tråden om den ligger fel, skriver från mobilen så bjuder på stavfel...
Jag räddar människa .. oavsett om det är ett barn eller en vuxen.. Allt annat är sjukt.

Edit:
Jag avlivar också mina djur/hundar när de utifrån min bedömning har mer smärta/plåga än glädje i livet .. dvs sjuka och skadade djur t ex...

Jag skulle inte komma på tanken att avliva en människa på samma premisser..
Senast redigerad av micro113 2014-05-17 kl. 06:01.
Citera
2014-05-17, 19:09
Medlem
Tigertankens avatar
Ungen förstås. För varje unge finns det två föräldrar, och smärtan av att förlora sitt barn är inget som försvinner. När det gäller hundar kan de enkelt ersättas med en ny. En hund är trots allt bara en ägodel.

Har varken barn eller hund.
Citera
2014-05-17, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag räddar människa .. oavsett om det är ett barn eller en vuxen.. Allt annat är sjukt

Edit:
Jag avlivar också mina djur/hundar när de utifrån min bedömning har mer smärta/plåga än glädje i livet .. dvs sjuka och skadade djur t ex...

Jag skulle inte komma på tanken att avliva en människa på samma premisser..

Vem är du att avgöra att "allt annat är sjukt"? Vi som räddar vår bäste vän,hunden,tycker säkert tvärtom.
Vem har rätt?

Att du avlivar en hund som har smärta är en omtanke för hunden. Du inte avlivar en människa som lider av obotlig sjukdom och lider och har ont. -Betyder det att du inte bryr dig om människan då?

"Min hund ska inte behöva lida,men människan kan gått lida vidare"

Vad är det som är sjukt här?
Citera
2014-05-29, 22:30
Medlem
BeauifulBell1997s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Därför att ett barn inte bara är ett barn, han eller hon är och kommer att betyda mycket för många människor runt omkring henne, mycket mer än vad en hund skulle göra, under hela sitt liv och efter det. Hon gör skillnad i världen.
Dödar eller låter du en annan människa dö dör bara inte hon, utan också dem barn som hon eller han eventuellt skulle ha fått. Och alla barn efter dessa.

Hundar betyder också mycket för många människor, skillnaden är väl att hundar kan ersättas på ett sätt som människor inte kan.

Man lär ändå få avliva sin hund förr eller senare när den blivit för gammal och sjuk för att riktigt leva ett värdigt liv.

Människor kan isåfall också ersättas....
ÄR DU DUM? dem kan inte ersättas, det var någon man älskade, finns ingen annan hund som dem. hade min hund dött hade INGEN kunnat ersätta honom.... Älskar min Ollie, Och skulle räddat min hund. sedan hade jag försökt rädda ungen isåfall...
Citera
2014-05-30, 00:50
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trez77
Vem är du att avgöra att "allt annat är sjukt"? Vi som räddar vår bäste vän,hunden,tycker säkert tvärtom.
Vem har rätt?
Jag, eftersom era värderingar uppenbart är skeva.

Citat:
Att du avlivar en hund som har smärta är en omtanke för hunden. Du inte avlivar en människa som lider av obotlig sjukdom och lider och har ont. -Betyder det att du inte bryr dig om människan då?
Nej, det betyder att människans liv är okränkbart och det inte åligger andra att avgöra huruvida människan skall dö eller leva...

Jag skulle också avliva min hund om den på olika sätt var ett problem för mig eller omgivningen - när det gäller människa så skulle däremot aldrig en sådan åtgärd komma i fråga.

Citat:
"Min hund ska inte behöva lida,men människan kan gått lida vidare"

Vad är det som är sjukt här?
De som prioriterar hundliv före människoliv.
Citera
2014-05-30, 00:58
Medlem
Pangon90s avatar
En sak är säker

Jag skulle fan i mig rädda en PISSMYRA om valet stod mellan den och micro113s barn. Dessa gener vill vi inte släppa vidare
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in