Citat:
Ursprungligen postat av
ecandersson
Jag vet inte hur insatt du är. Men socialen verkar inte lyckas lägga skulden på polisen. Jag kan inte heller se att klasslärarna eller rektorn har gjort något fel.
Hur saken har hanterats hos socialen är svårt att veta. Där har pekats ut en syndabock men där finns nog inte sanningen. Det finns omständigheter som talar för att socialen har misskötts under en längre tid. Chefernas framträdande i teve har inte gett mig något bra intryck.
Hej!
Det är alltid vanskligt att betygsätta sig själv, men jag skulle tro att jag är rätt bra insatt. Jag har för övrigt gillat dina inlägg och hittills varit enig i allt du skrivit. Du är ny på Flashback och jag gissar att du registrerat dig för att du har något att komma med i den här tråden. Jag tror inte heller jag är lika insatt som du är!
Jag har inte menat att påstå att alla är lika skyldiga. Men jag tror att risken är överhängande att en utredning kommer att komma fram till att ord står mot ord och att det inte går att utreda vems felet är.
Personligen skulle jag sätta en peng på att problemet finns i kommunledningen. Socialen verkar hysteriskt underbemannad och med en svag ledning. Sedan tror jag att socialsekreteraren gjort fel, men hen kan säkert ha gått på knäna och gjort så mycket hon mäktat med.
När det gäller polisen tror jag de kunde gjort mer, men Blekingepolisen i allmänhet och Tomas Pärlklo i synnerhet får Bagdad Bob att framstå som en amatör.
Lärarna och rektorn delar jag helt din uppfattning om - så vitt jag kan se har de meddelat sin oro till socialen och utgått från att de skulle sköta sitt jobb.
Med andra ord skulle jag fördela ansvaret så här:
(Edit efter Mmedupins påpekande!)
1. Mördarna
2. Mördarna
3. Mördarna
4. Föräldrarna (även om jag tycker deras skuld är oklar ännu.)
5. Kommunledningen
6. Socialchefen
7. Socialsekreteraren
8. Polisen.
9. Ingen annan.
Att jag inte skrev föräldrar och mördarna innan var för att jag svarade på ett inlägg som handlade om myndigheternas agerande.
Men vilka är syndabockarna? Två bondeoffer; socialsekreteraren och rektorn.