2014-05-27, 22:46
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Audumla
Och det ligger fan i mig en gul paprika i badrummet också. Och badkaret är fullt av dem! Detta måste ju vara på skämt.
Det är ett sätt att utmärka sig på marknaden och det har fungerat, tidningar har skrivit om annonsen, vi har skrivit om annonsen....

(FB) Udda Hemnet-objekt.
Citera
2014-05-27, 22:59
Medlem
Audumlas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Det är ett sätt att utmärka sig på marknaden och det har fungerat, tidningar har skrivit om annonsen, vi har skrivit om annonsen....

(FB) Udda Hemnet-objekt.

Aha, ber om ursäkt... jag kollade flera dagar tillbaka men såg den inte.
Citera
2014-05-27, 23:11
Medlem
carlpetersen73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Audumla
http://www.hemnet.se/bostad/6188807

Paprikor i tvättmaskinen....?
Jävla trams, hade örfilat min mäklare om h*n gjort något liknande.
Citera
2014-05-28, 21:47
Medlem
NorthSNKRs avatar
Är detta en bostadsannons eller en reklam för alkoholhaltiga drycker..?
Produktplacering så det står det härliga till

http://tillsalu.sjonara.se/images.aspx?GUID=3LJDQTC7EP85RTCN&Typ=CMFritidshus
Citera
2014-05-29, 00:13
Medlem
NorthSNKRs avatar
Saltkråkan till salu

http://tillsalu.sjonara.se/images.aspx?GUID=48ABB08GVAC76K6G&Typ=CMFritidshus
Citera
2014-05-29, 00:37
Medlem
Skidaddles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NorthSNKR
Saltkråkan till salu

http://tillsalu.sjonara.se/images.aspx?GUID=48ABB08GVAC76K6G&Typ=CMFritidshus

Jo, jag såg det. Men priset fick mig att må illa. Jag säger det igen, skärgårdens pärlor är bortom räckhåll för vanligt folk från nu och inom överskådlig tid. Vi kan lika gärna plocka upp vapnen och göra revolution med en gång, för det kommer inte att bli bättre längre fram.
Citera
2014-05-29, 01:37
Medlem
NorthSNKRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skidaddle
Jo, jag såg det. Men priset fick mig att må illa. Jag säger det igen, skärgårdens pärlor är bortom räckhåll för vanligt folk från nu och inom överskådlig tid. Vi kan lika gärna plocka upp vapnen och göra revolution med en gång, för det kommer inte att bli bättre längre fram.

Visst är det så, men det är ju inte mer än logiskt att även skärgårdspärlorna följer övriga Stockholms "ologiska" vansinnesnivåer på bostäder.

Lika bra att köra revolution i innerstan också då
Citera
2014-05-29, 02:20
Medlem
Skidaddles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NorthSNKR
Visst är det så, men det är ju inte mer än logiskt att även skärgårdspärlorna följer övriga Stockholms "ologiska" vansinnesnivåer på bostäder.

Lika bra att köra revolution i innerstan också då

Teppanyakihällarna kommer att flyga som konfetti på Strandvägen. Fantastic Frank kommer att hängas i närmsta lyktstolpe. Och den första neurotiska lattemamma som bara vågar knysta om ljust & fräscht kommer att bli nersprayad i regnbågens alla färger. "Ropen skalla! Färger åt alla!"
Citera
2014-05-29, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skidaddle

Det är ganska hemskt när folk som vuxit upp i generationer på sommarställen eller villor, sen inte har råd att behålla husen när taxeringsvärdet skjuter i höjden.
Citera
2014-05-29, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lacrima
Det är ganska hemskt när folk som vuxit upp i generationer på sommarställen eller villor, sen inte har råd att behålla husen när taxeringsvärdet skjuter i höjden.

På vilket sätt skulle ökat taxeringsvärde påverka något?
Är väl oftast inte pga kostnader som man säljer av gamla sommarställen heller - de brukar i regel redan vara avbetalade och driften på de är inte allt för mycket. Oftast beror det på ändrade prioriteringar eller kanske att barnen flyttat ut och därmed är det inte lika kul att ha ett sommarställe längre.
Citera
2014-05-29, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Playtime1
På vilket sätt skulle ökat taxeringsvärde påverka något?
Är väl oftast inte pga kostnader som man säljer av gamla sommarställen heller - de brukar i regel redan vara avbetalade och driften på de är inte allt för mycket. Oftast beror det på ändrade prioriteringar eller kanske att barnen flyttat ut och därmed är det inte lika kul att ha ett sommarställe längre.

Jag kan för lite om sådant för att argumentera.

Jag vet bara att när ett sommarstugeområde plötsligt blir ansett som fint nog för att bosätta sig året runt och priserna skjuter i höjden så blir det plötsligt mer omkostnader för övriga stugägare genom vägar som behöver mer underhåll, sophämtning och liknande. Plötsligt bor det barnfamiljer där som kräver kommunal skolskjuts osv. Plötsligt så har det ökat med inbrott i bilarna i den gemensamma hamnen och man måste börja bevaka, först ideellt sen blir det för tidskrävande och ett vaktbolag anlitas...Föreningen röstar fram olika förslag om förbättringar som kostar....vart tog det lilla torpet vägen som stod så enskilt och fint i all sin enkelhet.
Citera
2014-05-30, 04:50
Medlem
B´stards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lacrima
Jag kan för lite om sådant för att argumentera.

Jag vet bara att när ett sommarstugeområde plötsligt blir ansett som fint nog för att bosätta sig året runt och priserna skjuter i höjden så blir det plötsligt mer omkostnader för övriga stugägare genom vägar som behöver mer underhåll, sophämtning och liknande. Plötsligt bor det barnfamiljer där som kräver kommunal skolskjuts osv. Plötsligt så har det ökat med inbrott i bilarna i den gemensamma hamnen och man måste börja bevaka, först ideellt sen blir det för tidskrävande och ett vaktbolag anlitas...Föreningen röstar fram olika förslag om förbättringar som kostar....vart tog det lilla torpet vägen som stod så enskilt och fint i all sin enkelhet.

Jag skulle nog vilja säga att familjeförhållanden som orsak till de flesta "tvångs"försäljningar. Syskonskaran som fått ärva 10 miljonersstället i skärgården, och nu vill bara ena syskonet behålla och har inte råd att köpa ut/belåna sig. Sen finns det fall när det blir för många för att det ska gå att komma överens/stycka upp sommaren, t.ex en granne vars barn skulle behöva dela en sommarstuga med 30 kusiner...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in