2014-05-29, 13:26
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soderlind
Tack! Bör i nuläget alltså rolla om mer strength, CHC samt CHD mot främst vitality?

Hur mycket CDR samt RCR bör man ligga på?

Här är min Crusader.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Eaz-2218/hero/39304508

Ingame dps på runt 980K och har svårt att dö på T3 (e.g. kan tabba ut när elites slår mig för att posta på forum etc), T4 är jag lite för låg för.

Nu ska det sägas att vissa delar ska rollas bättre och vissa delar ska bytas ut (Bälte, Hjälm, Amulet, Sköld och Vapen + håller på att försöka rolla en SoJ istället för Unity).

Som jag sagt tidigare så är mitt mål:

Hjälm: Helm of Rule - för extra block chans, se nedan för orsak (craftat 10-20 st, men iom att den prerollar Vit och blockchans så är den ett helvete att få Socket/CC/Str på).
Sköld: Salvation skölden - för group heal on block)
Vapen: Fate of Fell (alla crusaders våta dröm)
Bälte: Witching Hour (lagt X antal tusen shards på bälte, men det kommer när det kommer )

Neck vet jag inte riktigt ännu.

(Edit: Kör som du ser utan Laws och överlevnads skills e.g. hästarna, utan healar enbart med block/potions.)
Senast redigerad av ^Eaz 2014-05-29 kl. 13:29.
Citera
2014-05-29, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ImWorthless
Då du kör Rift med polare i grupp, så innan ni stänger Riften, så byter du char..
Sen stänger ni den så tillfaller Exp den gubben du bytte till, sen byter du tillbaka o ni köttar nästa Rift igen och du gör likadant

Thanks för tipset, tyvärr så är min enda diablo polare endast Hardcore vilket har lämnat mig.. ensam i SC förutom de få tillfällen jag kör med någon random.
Citera
2014-05-29, 13:58
Medlem
Fladdermasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PUSClFER
Jag började precis spela igen, och bland det första som hände efter att jag tagit L70 var att jag sprang på ~20 Treasure Goblins på ett och samma ställe.

Är det meningen att så många ska kunna spawna på samma ställe? Om så är fallet; hur vanligt är det att man springer på dessa, och går det att hitta de på särskilda ställen eller är det helt och hållet baserat på tur?

Citat:
Ursprungligen postat av Kruzifixxion
Helt random, finns ingen strategi för att stöta på dessa, inte ens högre svårighetsgrad påverkar detta vad jag vet.
Skulle också säga att det är sällsynt, håller verkligen inte räkningen, men kanske har fått 10-20 goblin rifts på 2.6 k rifts.
På mina 267rifts så har jag bara stött på de 1 gång. Och om du gar spelat 267rifts och fått de 10-20ggr så är de alltså 1-0.5% chans att man får en goblinrift, vilket låter ganska troligt!

Någon som har stött på en cow lvl rift? Jag har inte de iallafall!
Citera
2014-05-29, 14:33
Medlem
SnakePlissskens avatar
Helvete, somnade ifrån min hardcore barbar som äntligen nått Level 70(8)..
Vad gör man nurå? Vill börja en ny HC men vet inte vad jag ska välja för klass... Tips på någon som går snabbt att levla upp?
Citera
2014-05-29, 14:36
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fladdermask
På mina 267rifts så har jag bara stött på de 1 gång. Och om du gar spelat 267rifts och fått de 10-20ggr så är de alltså 1-0.5% chans att man får en goblinrift, vilket låter ganska troligt!

Jorå, cow level rift har jag stött på två gånger, och då har jag ändå bara kört kanske 20 rift.
Citera
2014-05-29, 14:42
Medlem
Citat:

jag har kört 2600 rifts på ett ungefär.
Cow level har jag fått runt 5 gånger, fick typ 2-3 cow levels på patch dagen.
Citera
2014-05-29, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Helvete, somnade ifrån min hardcore barbar som äntligen nått Level 70(8)..
Vad gör man nurå? Vill börja en ny HC men vet inte vad jag ska välja för klass... Tips på någon som går snabbt att levla upp?

Crusader, Witch doctor och Monk är dom tre bästa klasserna just nu imo.
Barb och wiz är inte enkla att få upp till t5-6 iallafall, i stort sett omöjligt att få tillräckligt med skada som barb och samtidigt kunna överleva vissa elit affixer i t6. Wizard är bra men inte i närheten utav dom tre förstnämnda i dps.

Crusader är mycket hc approved nu efter patchen med deras buffade survival m.m. Så testa en sådan kanske
Senast redigerad av Kruzifixxion 2014-05-29 kl. 15:01.
Citera
2014-05-29, 15:12
Moderator
^Eazs avatar
Citat:

Ingen cow-level, men massa pony lvls.
Citera
2014-05-29, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Här är min Crusader.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Eaz-2218/hero/39304508

Ingame dps på runt 980K och har svårt att dö på T3 (e.g. kan tabba ut när elites slår mig för att posta på forum etc), T4 är jag lite för låg för.

Nu ska det sägas att vissa delar ska rollas bättre och vissa delar ska bytas ut (Bälte, Hjälm, Amulet, Sköld och Vapen + håller på att försöka rolla en SoJ istället för Unity).

Som jag sagt tidigare så är mitt mål:

Hjälm: Helm of Rule - för extra block chans, se nedan för orsak (craftat 10-20 st, men iom att den prerollar Vit och blockchans så är den ett helvete att få Socket/CC/Str på).
Sköld: Salvation skölden - för group heal on block)
Vapen: Fate of Fell (alla crusaders våta dröm)
Bälte: Witching Hour (lagt X antal tusen shards på bälte, men det kommer när det kommer )

Neck vet jag inte riktigt ännu.

(Edit: Kör som du ser utan Laws och överlevnads skills e.g. hästarna, utan healar enbart med block/potions.)

Tack kruzifixxion och eaz!

Har gjort om lite efter några timmars spelande idag då kadala bjöd på en fin Sköld

Så blev nu en Blessed Shield build där jag i fullt party plöjer ganska bra själv i T2

Har dock mycket förbättringar kvar att göra!

Så ser det ut nu: http://eu.battle.net/d3/en/profile/ztoffinho-2375/hero/40419844

Vill ha mer RDR samt CHD nu
Attackspeed känns onödigt då sköldarna studsar sjukt snabbt mellan mobsen

Ni som verkar kunniga, hade ni ändrat några skills eller så?
Citera
2014-05-29, 15:34
Medlem
_Samuelsson_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neurogen
Wiz

Har redan.
Citera
2014-05-29, 15:47
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soderlind
Tack kruzifixxion och eaz!

Har gjort om lite efter några timmars spelande idag då kadala bjöd på en fin Sköld

Så blev nu en Blessed Shield build där jag i fullt party plöjer ganska bra själv i T2

Har dock mycket förbättringar kvar att göra!

Så ser det ut nu: http://eu.battle.net/d3/en/profile/ztoffinho-2375/hero/40419844

Vill ha mer RDR samt CHD nu
Attackspeed känns onödigt då sköldarna studsar sjukt snabbt mellan mobsen

Ni som verkar kunniga, hade ni ändrat några skills eller så?

Attackspeed är viktigt eftersom 2h vapen är så djävla långsamma (nu vet jag inte hur attack animationerna fungerar med Smite, men med Punish som jag kör som Wrathbuilder så behövs en del AS).

Primary Skills är inte så viktigt numera eftersom man kan bygga sina egna skill-sets tack vare att saker boostar skill skada osv, så där kör det som du tycker är kul. Personligen t.ex hatar jag Smite efter jag inte vill vara en range crusader, men med det sagt betyder ju inte det att det är fel att köra med Smite istället för t.ex Punish.

Personligen tycker jag dock att Finery är värdelöst, samma med Towering Shield eftersom du sällan inte blir slagen.

Hade hellre valt Hold Your Ground och Reneval.

Edit: Jenkanboard är riktigt bra för en Blessed Shield build, och iom att du gillar den skillen så kör på den skölden
Citera
2014-05-29, 15:51
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kruzifixxion
Crusader, Witch doctor och Monk är dom tre bästa klasserna just nu imo.
Barb och wiz är inte enkla att få upp till t5-6 iallafall, i stort sett omöjligt att få tillräckligt med skada som barb och samtidigt kunna överleva vissa elit affixer i t6. Wizard är bra men inte i närheten utav dom tre förstnämnda i dps.

Crusader är mycket hc approved nu efter patchen med deras buffade survival m.m. Så testa en sådan kanske

Tack, crusader it is!
Vilken nivå brukar ni lägga er på? Om man börjar en hardcore crusader på expert, blir det lagom för att få lite fart på lvl, eller ska man vara försiktigare?
Senast redigerad av SnakePlisssken 2014-05-29 kl. 16:08.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in