2014-05-29, 07:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kruzifixxion
Tycker inte crusaders behöver speciellt mycket toughness just nu med deras indestructible passive.
Men ~800 res, 18k armor, samt 500 + hp lär inte vara så svårt att nå. Om du verkligen har problem så kan du ju köra på Blackthorne's, så att ground effects samt molten inte är ett problem längre.
Svårt att säga hur du skall bygga, då du inte har några specifika delar utan mer random delar, samt en massa rares här och var. Du bör kunna ersätta det mesta i torment 1 rifts samt med kadala. Gambla akkhan pieces samt sköldar imo och bygg efter vad du får, kör blessed shield om du hittar Gyrfalcon och gambla då Jekangbord.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Kruzifixxion-2633/hero/43806654
Där har du min, fungerar i t6 hardcore och gör runt 150 m dps. Krävs lite micro samt ett dugligt team dock.

Tack! Bör i nuläget alltså rolla om mer strength, CHC samt CHD mot främst vitality?

Hur mycket CDR samt RCR bör man ligga på?
Citera
2014-05-29, 08:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Soderlind
Tack! Bör i nuläget alltså rolla om mer strength, CHC samt CHD mot främst vitality?

Hur mycket CDR samt RCR bör man ligga på?

Det är lite upp till dig och vilken build du landar på. För full uptime på akkarats champion så behöver du ~50 cdr samt akkhan 6 set. Jag kör på typ 43 cdr, då jag använder cindercoat och harrington, så jag har ungefär 5 sekunder down time på den, men det stör mig inte speciellt mycket.

Glömde förövrigt nämna : Captain crimsons, ger dig 50 all res, 10 cdr, 10 rcr samt 2000 lps. Dom flesta crusaders brukar använda två delar utav det settet, t.ex boots och belt med ring of royal grandeur.
Materialet till captain crimson droppas utav ''Razormouth'' som också är ett bounty target (kill razormouth) i akt 2.

Och ja, jag tycker verkligen att du ska byta ut lite vitality mot dps, om du kikar på min karaktär så har jag 5400 och du 6600, och jag lirar på hardcore.
Många som dör, gör det just för att dom har för lite dps, det skapar ohanterbara situationer som inte ens toughness kan göra något åt.

Försök också att gemma all resistances istället för att rolla det på gearet imo.
En gem-slot ligger på max 280 stat eller 80 AR och rollat på ''itemet'' så brukar det vara 500+ vs 100, så enchanta t.ex 500 vita eller str istället för 100 AR.
Senast redigerad av Kruzifixxion 2014-05-29 kl. 09:43.
Citera
2014-05-29, 10:08
Medlem
ImWorthlesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zip2kx
Fan sista levlarna mellan 60-70 är så sega med min Crusader. Någon som har tips på det snabbaste sättet att grinda de sista 10?
Har hittills skapat en map och kört Hell Rift bounty i act4. Ibland är det bara Clear vilket ger bra exp men oftast bara att döda en Hammergubbe vilket ger mer än godkänt exp.

Har gear för Master just nu.

Då du kör Rift med polare i grupp, så innan ni stänger Riften, så byter du char..
Sen stänger ni den så tillfaller Exp den gubben du bytte till, sen byter du tillbaka o ni köttar nästa Rift igen och du gör likadant
Citera
2014-05-29, 10:19
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yamal
Har aldrig lootat en legendary pot, och du har 4+? :' (
Hurfan gör man för att få bild in-game btw? Antar att det är någon inställning på burken för vet att jag kunde ta screens förr, men går inte nu, blir bara vitt/svart

Vill bara nämna att jag lootade en till imorse innan jobbet.

Edit:

Citat:
Ursprungligen postat av ImWorthless
Då du kör Rift med polare i grupp, så innan ni stänger Riften, så byter du char..
Sen stänger ni den så tillfaller Exp den gubben du bytte till, sen byter du tillbaka o ni köttar nästa Rift igen och du gör likadant

Borde göra så med min Wiz/Barb/DH/Monk iom att jag inte vågar lvla dem normalt eftersom jag VET att en Witching Hour kommer droppa då.
Senast redigerad av ^Eaz 2014-05-29 kl. 10:24.
Citera
2014-05-29, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yamal
Vet hur man printar, menar bara att själva bilden blir vit/svart istället för att visa det jag printade
Är 190 paragon så ja, rätt skumt att jag inte lootat iaf en pot :/

Tror du måste ha windowed fullscreen för att det ska fungera med print screen.
Citera
2014-05-29, 11:26
Medlem
neurogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kruzifixxion
Tror du måste ha windowed fullscreen för att det ska fungera med print screen.
Nix funkar me vanlig full-screen också
Citera
2014-05-29, 12:28
Medlem
Yamals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Vill bara nämna att jag lootade en till imorse innan jobbet.

Edit:

Borde göra så med min Wiz/Barb/DH/Monk iom att jag inte vågar lvla dem normalt eftersom jag VET att en Witching Hour kommer droppa då.
Äckel

Citat:
Ursprungligen postat av neurogen
Nix funkar me vanlig full-screen också
Testade ändra print knappen in-game igår också, men funkade inte i paint & hittade ingen screen i diablo mappen heller :/
Citera
2014-05-29, 12:31
Medlem
PUSClFERs avatar
Jag började precis spela igen, och bland det första som hände efter att jag tagit L70 var att jag sprang på ~20 Treasure Goblins på ett och samma ställe.

Är det meningen att så många ska kunna spawna på samma ställe? Om så är fallet; hur vanligt är det att man springer på dessa, och går det att hitta de på särskilda ställen eller är det helt och hållet baserat på tur?
Citera
2014-05-29, 12:37
Medlem
majxstros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PUSClFER
Jag började precis spela igen, och bland det första som hände efter att jag tagit L70 var att jag sprang på ~20 Treasure Goblins på ett och samma ställe.

Är det meningen att så många ska kunna spawna på samma ställe? Om så är fallet; hur vanligt är det att man springer på dessa, och går det att hitta de på särskilda ställen eller är det helt och hållet baserat på tur?

Det stämmer. Inte alltför vanligt men kanske var 20e rift eller något. Svårt att säga.
Citera
2014-05-29, 12:38
Medlem
Yamals avatar
Citat:

Hänt mig 2 gånger i rifts, verkar vara rätt ovanligt tbh :P
Citera
2014-05-29, 13:03
Moderator
^Eazs avatar
Citat:

Goblin rifts är enda gången jag drar ner från T3 till T1 för att hinna döda så många som möjligt, fick en sådan imorse innan jobbet i min andra rift för dagen.

En enda leg dock

Sammanlagt har jag väl fått dem 4-5 gånger.
Citera
2014-05-29, 13:06
Medlem
Citat:

Helt random, finns ingen strategi för att stöta på dessa, inte ens högre svårighetsgrad påverkar detta vad jag vet.
Skulle också säga att det är sällsynt, håller verkligen inte räkningen, men kanske har fått 10-20 goblin rifts på 2.6 k rifts.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in