2014-05-29, 00:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av litecp
Lite random men ändå relaterat här, en stor grej för mig och dricka har alltid varit att ragga brudar. Även om jag procentuellt sätt får ligga jävligt lite per utgång så har det alltid varit fokus lixsom. Nu var jag ute å körde lite ikväll å drog förbi alla barer å såg dessa underbara snygga brudar å hur fan får man dom nyktert? Är 22 och har aldrig legat med någon nykter, vetefan ens hur man får kontakt med tjejer nyktert typ.

Hur gör ni andra som lever nyktert?
Du verkar rätt ung och väldigt blyg eller har dåligt självförtroende. Finns inget sämre än att ha sex på fyllan. Hoppas att det bara är en mognadsfråga för trots allt så fixar du ju brudar mellan varven. Härligaste känslan är att möta någon och bli kär nykter. Kärleken är ju ett rus i sig och bättre än alla fyllor i världen. Gör tvärtom så kanske du får ligga flera gånger med samma "pudding"
Citera
2014-05-29, 09:31
Medlem
Har börjat o läsa denna tråd precis (sidan 4) och den är väldigt intressant.
Om två veckor ska jag träffa läkare och påbörja min kamp mot alkoholberoendet. Jag kommer använda denna tråd för uppmuntran och för att hitta styrka.
Bottnar ens beroende alltid i någon upplevelse man haft, hur ens vardag ser ut eller kan man bara vara beroende av att vara i ständigt rus?
Jag anser inte att jag har en ursäkt till o dricka som t.ex. ett jobbigt liv eller en jobbig uppväxt. Jag vill bara vara berusad/full.
Nästan varje dag efter jobbet så går det en 35cl sprit och 2-3st 7% öl. En en helg består av vin och 2x70cl sprit. Jag känner verkligen att det är vad mitt liv kretsar kring fast jag har så mycket annat i mitt liv o lägga kraft och energi på.
Jag tycker att jag har en ganska hög alkoholkonsumtion, men måste det nödvändigtvis vara svårare o sluta än en som bara kanske dricker några öl varje dag? Kan abstinensen vara lika svår/kraftig för någon med lägre men regelbunden alkoholkonsumtion?
Jag får lättare minnesluckor än förr trots att jag kanske nästan precis börjat dricka är det fler som upplever det så?

Ni som kämpar ska ha stor cred! Lycka till med erat nya liv!
Citera
2014-05-29, 10:05
Moderator
Morfar-52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cheeseforeskin
Har börjat o läsa denna tråd precis (sidan 4) och den är väldigt intressant.
Om två veckor ska jag träffa läkare och påbörja min kamp mot alkoholberoendet. Jag kommer använda denna tråd för uppmuntran och för att hitta styrka.
Bottnar ens beroende alltid i någon upplevelse man haft, hur ens vardag ser ut eller kan man bara vara beroende av att vara i ständigt rus?
Jag anser inte att jag har en ursäkt till o dricka som t.ex. ett jobbigt liv eller en jobbig uppväxt. Jag vill bara vara berusad/full.
Nästan varje dag efter jobbet så går det en 35cl sprit och 2-3st 7% öl. En en helg består av vin och 2x70cl sprit. Jag känner verkligen att det är vad mitt liv kretsar kring fast jag har så mycket annat i mitt liv o lägga kraft och energi på.
Jag tycker att jag har en ganska hög alkoholkonsumtion, men måste det nödvändigtvis vara svårare o sluta än en som bara kanske dricker några öl varje dag? Kan abstinensen vara lika svår/kraftig för någon med lägre men regelbunden alkoholkonsumtion?
Jag får lättare minnesluckor än förr trots att jag kanske nästan precis börjat dricka är det fler som upplever det så?

Ni som kämpar ska ha stor cred! Lycka till med erat nya liv!

Många har väl haft en taskig barndom osv. Jag kan inte spåra något sådant, jag blev alkis iaf. Tror att vissa människor har det i kroppen, det börjar lite harmlöst för att bli en vana och sedan ett missbruk.
Ditt drickande som du beskriver är absolut ett missbruk, bra att du söker hjälp. Med alkohol är det en förhållandevis "lätt" abstinens, men du kan behöva läkar-hjälp på vägen. Det värsta rent kroppsliga bruka vara över på någon vecka. Sedan börjar man må som en prins igen.
Sedan börjar den stora utmaningen: förbli nykter.

Edit: Hittade denna på nätet, kanske lite gammal men läsvärd:
http://denandrachansen.wordpress.com/2012/12/15/hej-droger-beroende-heter-jag/
Senast redigerad av Morfar-52 2014-05-29 kl. 10:35.
Citera
2014-05-29, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gurkelurkan
Du verkar rätt ung och väldigt blyg eller har dåligt självförtroende. Finns inget sämre än att ha sex på fyllan. Hoppas att det bara är en mognadsfråga för trots allt så fixar du ju brudar mellan varven. Härligaste känslan är att möta någon och bli kär nykter. Kärleken är ju ett rus i sig och bättre än alla fyllor i världen. Gör tvärtom så kanske du får ligga flera gånger med samma "pudding"

Har väldigt dåligt självförtroende, min kropp är riktigt äcklig efter att jag gick upp 41 kilo på två år efter jag smakade på alkohol första gången å började dricka väldigt mycket å gå ner mig med mat å träning. Liksom känslan att varför skulle någon snygg människa vilja vara med mig som jag ser ut. Att vara full är ända gången jag inte känner mig sämre än andra människor.

Men måste kunna få söta tjejer nyktert, för haft några på kroken men alltid gjort dumma saker på fyllan som skrämt bort dom. Men ah vet att jag kan träffa någon fin tjej bara jag sköter mig, innerst inne är jag en ganska vettig kille liksom
Citera
2014-05-29, 13:53
Medlem
Citat:
Har väldigt dåligt självförtroende, min kropp är riktigt äcklig efter att jag gick upp 41 kilo på två år efter jag smakade på alkohol första gången å började dricka väldigt mycket å gå ner mig med mat å träning. Liksom känslan att varför skulle någon snygg människa vilja vara med mig som jag ser ut. Att vara full är ända gången jag inte känner mig sämre än andra människor.

Men måste kunna få söta tjejer nyktert, för haft några på kroken men alltid gjort dumma saker på fyllan som skrämt bort dom. Men ah vet att jag kan träffa någon fin tjej bara jag sköter mig, innerst inne är jag en ganska vettig kille liksom
Om du verkligen är seriös så har du ju svaret själv varför du tycker din kropp är "äcklig". Så alkoholiserad kan du inte ha blivit på 2 år och det borde vara självklart att du lägger av tvärt. INGEN blir snyggare av alkohol oavsett om man är tjock eller smal.
Citera
2014-05-29, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gurkelurkan
Om du verkligen är seriös så har du ju svaret själv varför du tycker din kropp är "äcklig". Så alkoholiserad kan du inte ha blivit på 2 år och det borde vara självklart att du lägger av tvärt. INGEN blir snyggare av alkohol oavsett om man är tjock eller smal.

Är sånna sjuka bristningar som är problemet, som jag varit gravid med tvillingar över hela kroppen. Den mesta vikten har jag lyckats tappa igen.

Men ja, alkohol gör mig inte snyggare ger bara tillfälligt bättre självförtroende så man vågar vara mer framåt!

En månad ifrån alkoholen idag föresten, längsta uppehållet sen jag började!
Citera
2014-05-29, 15:00
Medlem
Citat:
Är sånna sjuka bristningar som är problemet, som jag varit gravid med tvillingar över hela kroppen. Den mesta vikten har jag lyckats tappa igen.

Men ja, alkohol gör mig inte snyggare ger bara tillfälligt bättre självförtroende så man vågar vara mer framåt!

Du skriver att du tappat nästan all vikt men har enbart hållit upp en månad? Hur gick det till och när började viktminskningen? Jag får inte hop det här riktigt och undrar om du är seriös eller bara vill fördriva tiden?
Senast redigerad av gurkelurkan 2014-05-29 kl. 15:40.
Citera
2014-05-29, 15:23
Medlem
felpost
Senast redigerad av gurkelurkan 2014-05-29 kl. 15:25.
Citera
2014-05-30, 11:13
Medlem
Citat:

Här har du en till som har bristningar över hela kroppen efter kraftig viktuppgång och nedgång. Magen ser ut som en trafikolycka med ärr, lös hud och bristningar överallt.

I början var jag helt förstörd över hur jag såg ut men idag tänker jag knappt på det. Jag är mer än en trasig mage, liksom.
Och jag kan säga dig att inte en enda tjej har "dissat" mig för min kropp eller mage på 5 års tid.
Citera
2014-05-30, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Autobahn76
Här har du en till som har bristningar över hela kroppen efter kraftig viktuppgång och nedgång. Magen ser ut som en trafikolycka med ärr, lös hud och bristningar överallt.

I början var jag helt förstörd över hur jag såg ut men idag tänker jag knappt på det. Jag är mer än en trasig mage, liksom.
Och jag kan säga dig att inte en enda tjej har "dissat" mig för min kropp eller mage på 5 års tid.
När man läser ditt inlägg så lyser det att bra självförtroende och sund inställning. Riktigt skönt att läsa och därför förstår jag att tjejerna inte ägnar tid åt din mage. Jag har också bristningar sedan 20-års åldern av andra orsaker men har heller aldrig brytt mig.
Citera
2014-05-30, 15:23
Medlem
Alltså.. 90mg oxascand och min tremor försvinner inte. Kan inte hålla i en gaffel. Har nu bara 30mg kvar, men jag får nya tabletter imorgon på beroendemottagningen som tur är. Har även börjat med antabus för att garanterat hålla mig helt vit. Den psykiska abstinensen är inte jobbig, den fysiska desto värre. Kommer inte kunna äta middag med familjen idag, kan inte låta dem se min tremor så här.
Citera
2014-05-30, 15:31
Moderator
Morfar-52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The-Lix
Alltså.. 90mg oxascand och min tremor försvinner inte. Kan inte hålla i en gaffel. Har nu bara 30mg kvar, men jag får nya tabletter imorgon på beroendemottagningen som tur är. Har även börjat med antabus för att garanterat hålla mig helt vit. Den psykiska abstinensen är inte jobbig, den fysiska desto värre. Kommer inte kunna äta middag med familjen idag, kan inte låta dem se min tremor så här.

Den fysiska abstinensen brukar väl ge sig efter en dryg vecka, så håll ut och käka bara dom piller du får.
Sedan kommer den psykiska på posten och det är den som många inte klarar av.
Vet ju inte hur det ser ut med din familj, men att hålla problemet hemligt är sällan bra. Det skapar bara värre darrningar och skakningar. Bättre isf att köra med öppna kort, det kändes jävligt bra för mig.
/Lycka till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in