2014-06-01, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eXotic
Fast det var du som började prata om bestämda lootpoolar. Det vill jag gärna veta mer om!

Angående att leta källor: Om du vill att folk ska tro på vad du säger så är det bra med källkritik så man kan backa upp sina påståenden.

http://diablomandan.com/d3-ros-list-of-bounty-bag-legendary-rewards/
Källa - och torment legendaries har o göra med a4 lådorna inte dem andra, så vitt jag vet.
Citera
2014-06-01, 19:52
Medlem
eXotics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kruzifixxion
http://diablomandan.com/d3-ros-list-of-bounty-bag-legendary-rewards/
Källa - och torment legendaries har o göra med a4 lådorna inte dem andra, så vitt jag vet.
Jag är inte riktigt säker på vad den där posten har med diskussionen att göra. Det enda som står i länken är att:
Det finns vissa items som bara droppas från caches, det vet vi.
Dessa items droppas dessutom bara från vissa act caches, det vet vi.
Från och med 2.0.5 kan man loota torment only items från caches som lootas i T1 och högre, det vet vi.

Däremot så gjorde jag lite efterforskning för att försöka backa upp neurogens påstående och hittade följande:

Cachespecifika legendaries, så som RoRG, har en egen drop rate som är separat från övriga legendaries. Då borde det inte spela någon roll om man spelar på normal eller på T6, RoRG har samma dropchans oavsett. Så då spelar det inte så stor roll vilken nivå man spelar på, ta den högsta nivå som man fortfarande kan oneshotta mobs på.

Det är många som säger att det fungerar på det sättet, men ingen länkar till någon källa så jag kan inte bekräfta det på något vis. Men det kan vara värt att ha i åtanke.
Citera
2014-06-01, 20:20
Medlem
Citat:
Jag är inte riktigt säker på vad den där posten har med diskussionen att göra. Det enda som står i länken är att:
Det finns vissa items som bara droppas från caches, det vet vi.
Dessa items droppas dessutom bara från vissa act caches, det vet vi.
Från och med 2.0.5 kan man loota torment only items från caches som lootas i T1 och högre, det vet vi.

Däremot så gjorde jag lite efterforskning för att försöka backa upp neurogens påstående och hittade följande:

Cachespecifika legendaries, så som RoRG, har en egen drop rate som är separat från övriga legendaries. Då borde det inte spela någon roll om man spelar på normal eller på T6, RoRG har samma dropchans oavsett. Så då spelar det inte så stor roll vilken nivå man spelar på, ta den högsta nivå som man fortfarande kan oneshotta mobs på.

Det är många som säger att det fungerar på det sättet, men ingen länkar till någon källa så jag kan inte bekräfta det på något vis. Men det kan vara värt att ha i åtanke.

Börjar faktiskt bli lite smått irriterad på att Blizzard inte släpper sådan information.. De borde ge ut mer detaljerad information om hur dropsen fungerar. Visst, "proffsen" kanske vet mycket, men för nybörjare (och såna som mig som bara spelar lite casual) är det svårt att veta vart och hur man ska farma.. Eller är det bara jag som tycker såhär?
Citera
2014-06-01, 21:07
Medlem
kattrumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neurogen
visa källa? wtf orka hålla på o länka källor? den som är nyfiken får väl kolla källor själv. de e inte mitt problem.

om du inte e intresserad varför undrar du.
sen om du orkar läsa några inlägg upp är där en hjälte som orkat länka källa.
Svara inte om du inte vet då.
Men det var ju inte jag som undrade? Det var inte mig du svarade först, en annan kille gjorde ursprungsinlägget.

Ja jag såg det att en kille länkat. Uppskattat!
Men däremot så stod det inget i länken om att det skulle vara betydligt mycket större skillnad i T2 kontra T6. Bara att T2-T6 har större än lägre svårighetsgrader.
Citera
2014-06-01, 21:16
Medlem
neurogens avatar
Citat:
Fast det var du som började prata om bestämda lootpoolar. Det vill jag gärna veta mer om!

Angående att leta källor: Om du vill att folk ska tro på vad du säger så är det bra med källkritik så man kan backa upp sina påståenden.

om folk inte tror mig är inte mitt problem. jag kunde inte bry mig mindre om folk inte tror mig.
Citera
2014-06-01, 21:18
Medlem
neurogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kattrumpa
Svara inte om du inte vet då.
Men det var ju inte jag som undrade? Det var inte mig du svarade först, en annan kille gjorde ursprungsinlägget.

Ja jag såg det att en kille länkat. Uppskattat!
Men däremot så stod det inget i länken om att det skulle vara betydligt mycket större skillnad i T2 kontra T6. Bara att T2-T6 har större än lägre svårighetsgrader.

jo det var du som undrade. du frågade "hur vet du det?"
det säger sig självt att t6 har större dropchans än t2.
Citera
2014-06-01, 21:35
Medlem
kattrumpas avatar
Citat:
jo det var du som undrade. du frågade "hur vet du det?"
det säger sig självt att t6 har större dropchans än t2.
Nja, jag ställde inte ursprungsfrågan men ifrågasatte ditt dåliga svar. Inga källor alls.
Sen att det säger sig själv är verkligen inte ett godtagbart svar.
Är det stor skillnad? Är det en liten marginell skillnad? Osv
Citera
2014-06-01, 22:25
Medlem
Fick två "Defender of Westmarch" sköldar under en 5-minuters period och vet nu inte vilken av dem jag ska använda..

http://i57.tinypic.com/15zfbt4.png

Den till höger har ju %15 life och kan även rerolla STR så den blir lite högre, men det som ger mig beslutsångest är % Chance to block. Den till höger har 22% medans den till vänster har 28%. Känner att det är rätt så viktigt då jag kör med Punish och självklart även sköldens egna proc.

Vad tycker ni?
Citera
2014-06-01, 22:34
Medlem
neurogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iGenocide
Fick två "Defender of Westmarch" sköldar under en 5-minuters period och vet nu inte vilken av dem jag ska använda..

http://i57.tinypic.com/15zfbt4.png

Den till höger har ju %15 life och kan även rerolla STR så den blir lite högre, men det som ger mig beslutsångest är % Chance to block. Den till höger har 22% medans den till vänster har 28%. Känner att det är rätt så viktigt då jag kör med Punish och självklart även sköldens egna proc.

Vad tycker ni?
Vänster
Citera
2014-06-01, 22:36
Medlem
Citat:
Vänster

Orkar du ge mig en förklaring? Vill gärna veta varför
Citera
2014-06-01, 22:46
Medlem
eXotics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iGenocide
Börjar faktiskt bli lite smått irriterad på att Blizzard inte släpper sådan information.. De borde ge ut mer detaljerad information om hur dropsen fungerar. Visst, "proffsen" kanske vet mycket, men för nybörjare (och såna som mig som bara spelar lite casual) är det svårt att veta vart och hur man ska farma.. Eller är det bara jag som tycker såhär?
Nej jag håller med. Jag tycker ändå jag är ganska insatt, läser mycket på olika forum, läser diablofans nyheter som de släpper och läser alla patch notes. Men ändå så kan man inte vara säker på allt man läser eftersom Blizzard själva inte säger mycket.

Ta till exempel beskrivningen på skills i spelen, de flesta lyder ungefär: "Deals X% weapon damage as element." Men det är bara en liten del av sanningen. Weapon damage är en rätt stor ekvation som hämtar värden från många olika stats, och har man inte koll på det så är det lätt att stirra sig blind på sitt vapens dps, vilket inte är bra.

Citat:
om folk inte tror mig är inte mitt problem. jag kunde inte bry mig mindre om folk inte tror mig.
Det är inte det att jag inte tror dig, utan jag vill läsa på mer om det. Men jag lyckas själv inte hitta någonting om det, så om du kunde länka en källa så vore det hyggligt.
Citera
2014-06-01, 23:35
Medlem
kärrings avatar
Nån annan som haft stora problem med dissconnects idag? kan knappt spela i 5 minuter innan jag får dc..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in