Citat:
Ursprungligen postat av
Bruno.K
Wow, hur hinner du med plugg och två jobb samtidigt? Har du någon fritid, tränar du eller festar? Jag känner dock att jag festat klart på något sätt. Så jag har den biten avklarad, men gillar ju att träna. Jo jag kan ju engelska bra tror jag. Fick A i engelska, visserligen engelska 6 (gamla B kursen) men tror jag hade klarat engelska C galant också. Fan hoppas jag verkligen kommer in nu till hösten bara. Ska kolla upp om utbildningen jag kommer in på har något sorts utbytesprogram, vore jävligt spännande att komma utanför Skandinavien och plugga/jobba.
Hade du några förkunskaper innan förresten, med programmering tänker jag på.
Jadu, har gått ner på 20% på ena jobbet nu i och med att jag fått det andra så nu blir det plugg 100%, jobb 20%, jobb 30% så allt som allt ligger ja på 150%. Har haft den graden sysselsättning innan och det blir att förvalta tiden väl (en hel del helger på skolan också), men i ärlighetens namn så får man mer saker gjort när man har mer saker att göra har jag märkt. När jag tidigare endast pluggade kunde jag typ ligga efter för att man blir så lat när man har så lite, man anpassar sig mer än vad man tror.
Gällande fest så har man ju helt klart blivit lite mer selektiv efter att man gått ut gymnasiet, har inget behov av att gå ut varje varje helg utan när det väl händer är det för att fira någon eller för att lyssna på skön musik när någon speciell spelar. Och med träningen så hinner man med, man gör sig tid helt enkelt då man inte mår bra när man inte tränar.
Haha precis som mig, hade mvg i a,b och hade säker klarat c galant också, men även hur bra man än känner sig på engelska så är det faktiskt lite annorlunda när man skall föra sig professionellt utan flaws så att säga, men det flyter nog bara på bättre och bättre med tiden. Du skulle dock säkert klara dig utmärkt!
Vilken skola har du sökt till? DSV på SU har nämligen ett eget utbytesprogram om det är här du har sökt, och där har man väldigt stor chans att få åka iväg tillskillnad ifrån när du konkurrerar med alla på SUs vanliga utbytesprogram.
Förkunskaper hade jag inte, men man kommer in i programmeringen även om det är väldigt väldigt jobbigt ibland. Jag har tyvärr inte lärt mig särskilt mycket programmering hittills utan har mer sysslat med andra saker. Tror jag skall hoppa på master programmet sen och rikta mig mer in på det jag gillar, hur organisationer fungerar inom IT, utvecklingsmetodik etc.
Slutligen kan jag säga det igen att jag verkligen kan rekommendera att jobba samtidigt som man pluggar, man knyter oerhört mycket kontakter och jag kan liksom kolla på många av mina vänner i plugget som inte har någon som helst koll på arbetsmarknaden, känner ingen, kan inget vet inget, somliga känns helt lost liksom medan man själv kanske har bättre koll på läget.