2014-05-28, 23:41
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vagner.Love
Scarfen fick väl precis förlängt över EM 2016 eller har jag drömt detta?

Skulle gissa på att nästa förbundskapten kommer vara någon av trion: Jörgen Lenartsson, Roland Nilsson eller Rickard Norling. Vem tror ni/vill ni se? Realistiska så nämn inte Capello eller liknande.
Norling är väl snart ledig, de lär ju ligga pyrt till i Tippeligan. Tålamod lär de väl ha i klubben men det är knappast oändligt.
De har en viktig cupmatch i helgen och förlust där så kan bli en enkel till Sverige för Richard och Simon.
Citera
2014-05-28, 23:42
Medlem
Zluskes avatar
Nån mer som tycker att en utländsk tränare borde testas? Hård jävel som inte är där för att ha kul med grabbarna utan enbart skapa resultat.
Citera
2014-05-28, 23:44
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tebo
Lagerbäck gjorde inte mycket rätt mot slutet. Dåliga resultat och ett flertal missnöjda spelare. Har svårt att se att han hade gjort det så värst mycket bättre.
Han hade kanske haft sin tid med laget, men det betyder inte att vi ska ta in en pajas som vi har nu.
Citera
2014-05-28, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tebo
Lagerbäck gjorde inte mycket rätt mot slutet. Dåliga resultat och ett flertal missnöjda spelare. Har svårt att se att han hade gjort det så värst mycket bättre.

Finns nog ingen tränare som hade gjort underverk med detta landslag, materialet är inte detsamma som för tio år sedan. Fortfarande så visar Hamrén gång på gång att han inte är rätt man för jobbet. Vi behöver lite disciplin och vilja i landslaget, någon som är bestämd och som kan få ordning på den förvirring som verkar råda.
Citera
2014-05-28, 23:50
Medlem
Larzzon36s avatar
------------Guidetti-Berg
--------------Ibrahimovic
--------Ekdal-Källström-Larsson
M.Olsson-R.Bengtsson-Jansson-M.Johansson
--------------Nordfeldt

Det där ser ut att vara en sån perfekt uppställning. Tycker vi ska satsa SVENSKT, inte några himla utländska spelare som kanske inte har en sån känsla för det Svenska landslaget som Svenskar har.
Citera
2014-05-29, 00:03
Medlem
HAZARD17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Larzzon36
--------------Nordfeldt

Det där ser ut att vara en sån perfekt uppställning. Tycker vi ska satsa SVENSKT, inte några himla utländska spelare som kanske inte har en sån känsla för det Svenska landslaget som Svenskar har.

Jag tycker elvan är finfin. Dock så håller jag inte med dig. Ifall vi ska ha ett konkurrenskraftigt lag så krävs det att vi har lite utländsk bakgrund på spelarna. Med svensk fotbollskultur kommer man inte långt. I stort sett så har ju alla våra större talanger en utländsk bakgrund och då tänker jag främst på Guidetti, Tankovic, Hrgota, Kacaniklic.

För övrigt tror jag vi blir krossade av Belgien på söndag. Smygtittade lite på deras match mot Luxemburg och även ifall de inte imponerade allt för mycket, så ser man att det är ett riktigt bra lag.
Citera
2014-05-29, 00:05
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Larzzon36
--------------Nordfeldt

Så länge de har svenskt medborgarskap och hjärta för Sverige så spelar det ingen roll för mig. När det gäller John Alberto Fernando Andres Luigi Olof Guidetti hoppas jag verkligen han kan leva upp till sin potential men innan han gör mer än ett handfull inhopp i ett A-lag under två år tycker jag det känns som en rejäl chansning.
Citera
2014-05-29, 00:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HAZARD17
Jag tycker elvan är finfin. Dock så håller jag inte med dig. Ifall vi ska ha ett konkurrenskraftigt lag så krävs det att vi har lite utländsk bakgrund på spelarna. Med svensk fotbollskultur kommer man inte långt. I stort sett så har ju alla våra större talanger en utländsk bakgrund och då tänker jag främst på Guidetti, Tankovic, Hrgota, Kacaniklic.

För övrigt tror jag vi blir krossade av Belgien på söndag. Smygtittade lite på deras match mot Luxemburg och även ifall de inte imponerade allt för mycket, så ser man att det är ett riktigt bra lag.

Ja, för att Guidetti är riktigt blatte.

Dom som presterar ska spela vare sig dom heter Svensson eller har ett efternamn som slutar på vic.
Citera
2014-05-29, 00:10
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HAZARD17

Sverige vann VM-brons med ett nästan helt svenskt landslag förutom Henke Larsson, Martin Dahlin, juggen Lucic och halvungraren Limpar. Varav de två senare spelade en ytterst perifer roll i det hela.

Det ska nog gå skall du se.

Eller varför inte VM-silvret 1958.
Citera
2014-05-29, 00:15
Medlem
Det svenska landslagets situation är i sanning deprimerande. Hamrén plockades in som en antites till Lars Lagerbäck när folk var trötta på honom och resultaten blivit sämre men Erik fick snart kalla fötter efter krossen i Amsterdam. Sedan dess har han befunnit sig i en taktisk vildmark där eventuell "shining" är den enda röda tråden.

Om två år lägger Zlatan av i landslaget och som det ser ut nu kommer vi då att stå med ett landslag i nivå kring dagens Norge. Eller nej, de har ju faktiskt ett par halvlovande ungdomar. Under dagens experimentella landskamp deltog inte enda svensk spelare som kan anses vara någon större talang eller ens speciellt ung. Det värsta är dock att det inte i första hand beror på någon ovilja hos Hamrén att lotsa in unga spelare, utan för att det knappt finns några sådana att tillgå.

I Sverige sparkar vi inte fotbollstränare så Erik Hamrén kommer givetvis att få sitta ut sitt kontrakt vad som än sker. Eftersom Platini har bestämt sig för att öka intäkterna och sänka underhållningsnivån genom att tillåta fler lag att kvalificera sig för EM så bör vi trots allt ha en chans att ta oss dit. Förmodligen kommer Hamrén att göra det med media och och en del av folket emot sig, men relationen till dessa har han ju - med sin fientliga och paranoida inställning - aldrig lyckats hantera i vilket fall.

Om jag drar för stora slutsatser av en träningsmatch? Kanske, men även om spelarna kommer att bytas ut till EM-kvalet så kommer Hamrén att stå kvar vid sidlinjen och han imponerande inte ikväll. Det var en narr som fotbollsförbundet ville ha post-Lagerbäck och det var en narr man fick.
Citera
2014-05-29, 00:16
Medlem
HAZARD17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Sverige vann VM-brons med ett nästan helt svenskt landslag förutom Henke Larsson, Martin Dahlin, juggen Lucic och halvungraren Limpar. Varav de två senare spelade en ytterst perifer roll i det hela.

Det ska nog gå skall du se.

Eller varför inte VM-silvret 1958.

VM 1994 var för 20 år sedan. Då var det annorlunda.
Citera
2014-05-29, 00:37
Medlem
BarryHeros avatar
Zlatan fortjanar en riktig tranare under sina sista ar i landslaget. Givetvis borde Hamren ha sparkats sa fort man missade VM-platsen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in