Citat:
Ursprungligen postat av
bagarn29
Hamrén är kvar därför att Zlatan sa okej. Hamrén är bara en nickedocka för de rutinerade spelarna.
Vem går annars in i paus och frågar "ska vi fortsätta eller ska vi byta spelsystem".
Vi kan få svårt att ta oss till EM om det inte blir någon förändring.
Ryssland, Österrike och Montenegro blir tuffa motståndare. Moldavien ska inte underskattas medan Liechtenstein kan vara överkomligt motstånd.
Troligt resultat av kvalet är att Sverige kämpar mot Moldavien om tredjeplatsen.
Johan Larsson, Helander och Molins är några allsvenska spelare som borde kom ifråga. Jag tror att samarbetet mellan Zlatan och Molins skulle fungera alldeles utmärkt.
Det där är väl inget konstigt egentligen. Bengt Johansson, fd förbundskapten för handbollslandslaget, byggde hela sin ledarstil på att luta sig mot vad spelarna tyckte. De var väldigt delaktiga i hur taktiken skulle läggas upp. Jag tror faktiskt på den formen av dialog för att veta hur man använder spelarmaterialet på bästa möjliga sätt och det utvecklar också spelarna.
Jag tyckte inte det såg så illa ut igår. Jag såg möjligheter och en liten tendens till något spännande.
Citat:
Ursprungligen postat av
chran508
Dessutom tyckte jag svenska backlinjen såg mer koordinerad och "säker" ut än på bra länge. Det märktes att det centrala blocket med Wernbloom, Kim och Seb underlättade en aning för mittbackarna. Kanterna blev tyvärr lidande dock av förklarliga skäl.
I vanliga fall brukar vi se missade markeringar, rensningar rakt upp, dåligt fokus och galna felpass. Men det såg lite bättre nu. Det såg lugnare och inte så stressat ut. Vi släppte inte till några farliga chanser heller förrän till allra sista minuterna.