2014-05-29, 01:44
Medlem
Larzzon36s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HAZARD17
Jag tycker elvan är finfin. Dock så håller jag inte med dig. Ifall vi ska ha ett konkurrenskraftigt lag så krävs det att vi har lite utländsk bakgrund på spelarna. Med svensk fotbollskultur kommer man inte långt. I stort sett så har ju alla våra större talanger en utländsk bakgrund och då tänker jag främst på Guidetti, Tankovic, Hrgota, Kacaniklic.
Jo alltså man kan ju inte liksom stänga ute alla utländska från landslaget. Men jag vill bara inte att Svenska landslaget ska ha typ 4 + spelare i elvan med utländskt bakgrund. Jag vill ju ändå att landslaget ska vara Svenskt.
I Svenska landslagets ungdomslag så ser man att typ truppen i ex. p19 består av 30-40 % utländska spelare. Så Svenska A-landslaget lär ser ut i fram tiden ''blattiskt''.
Citera
2014-05-29, 02:02
Medlem
Captain.Johanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Larzzon36
Jo alltså man kan ju inte liksom stänga ute alla utländska från landslaget. Men jag vill bara inte att Svenska landslaget ska ha typ 4 + spelare i elvan med utländskt bakgrund. Jag vill ju ändå att landslaget ska vara Svenskt.
I Svenska landslagets ungdomslag så ser man att typ truppen i ex. p19 består av 30-40 % utländska spelare. Så Svenska A-landslaget lär ser ut i fram tiden ''blattiskt''.
Är väl mer enligt mig att personer som inte bott i Sverige hela sitt liv, minst kommit hit max 1 år och inte spelare som man ger svenskt medborgarskap för att de ska spela i landslaget som med den där jävla löparen! Annars bryr jag mig inte om killen heter Mohammed och kom hit när han var en månad som är bäst i laget eller om killen heter Sven Svensson.
Citera
2014-05-29, 07:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Rastapopulos
Daniel Kristofferson twittrar:
Citat:
Hamrén frågade spelarna i paus om de skulle gå tillbaka till den gamla taktiken.
- Jag frågade, men spelarna sa att vi skulle köra vidare...

Herregud. Vi har en förbundskapten som inte har en aning om hur han vill spela. Ingen som helst taktisk övertygelse, vad det verkar. Hur ska han kunna få spelarnas fulla förtroende i så fall?
Verkligen! Jösses. Maken till idioti har jag inte skådat på länge. Avgå. Nu! Det kan i varje fall inte bli sämre.

Och nu ska man tvingas lyssna på denne man i VM-studion i nästan en månad...
Citera
2014-05-29, 07:48
Medlem
chran508s avatar
Fan lägg ner med domedagstjafset nu. Uddamålsförlust (som lika gärna kunnat sluta 0-0 eller t.o.m 0-1) mot ett bättre landslag på bortaplan, är inte så jävla farligt. Danmark är bättre helt enkelt, på nästan alla positioner.

Dessutom tyckte jag svenska backlinjen såg mer koordinerad och "säker" ut än på bra länge. Det märktes att det centrala blocket med Wernbloom, Kim och Seb underlättade en aning för mittbackarna. Kanterna blev tyvärr lidande dock av förklarliga skäl.

Synd att Nordfeldt fick bli syndabock. Han gjorde en bra match.
Citera
2014-05-29, 07:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av chran508
Dessutom tyckte jag svenska backlinjen såg mer koordinerad och "säker" ut än på bra länge. Det märktes att det centrala blocket med Wernbloom, Kim och Seb underlättade en aning för mittbackarna. Kanterna blev tyvärr lidande dock av förklarliga skäl.
Säker och säker... det är svårt för två mittbackar att inte få det lättare när man har tre centrala mittfältare precis framför sig. Precis som du skriver fick ytterbackarna det mycket svårare för framför dem fanns det massvis med yta för danskarna.
Citera
2014-05-29, 09:05
Medlem
Svenska landslagets nya ramsa:

Vi spelar bakåt, spelar bakåt spelar bakåt

Ni kommer att vinna, vi kommer att förlora
Men det viktigaste är att vi spelar bakåt

Vi spelar bakåt, spelar bakåt spelar bakåt
Citera
2014-05-29, 09:19
Medlem
Förbundet måste tillsätta en ny förbundskapten kanske Svennis, Henke Larsson och Lagerbäck i en trio för det krävs erfarenhet internationellt och Erik H är för mycket kompis med spelarna. Nämnda trio skulle spela in en trimmad och samspelt 4-4-2 uppställning vilket är det som Sverige måste spela. Zlatan på topp som striker och sedan till varje pris försöka få fram en spelare som passar med Z. En back linje som håller och sedan en mycket hårt jobbande mittfält. Visst är spelar materialet urdåligt men därför är ledarskapet viktigare och fokus på att få fram nya spelare.
Citera
2014-05-29, 09:38
Medlem
bagarn29s avatar
Hamrén är kvar därför att Zlatan sa okej. Hamrén är bara en nickedocka för de rutinerade spelarna.
Vem går annars in i paus och frågar "ska vi fortsätta eller ska vi byta spelsystem".
Vi kan få svårt att ta oss till EM om det inte blir någon förändring.
Ryssland, Österrike och Montenegro blir tuffa motståndare. Moldavien ska inte underskattas medan Liechtenstein kan vara överkomligt motstånd.

Troligt resultat av kvalet är att Sverige kämpar mot Moldavien om tredjeplatsen.

Johan Larsson, Helander och Molins är några allsvenska spelare som borde kom ifråga. Jag tror att samarbetet mellan Zlatan och Molins skulle fungera alldeles utmärkt.
Citera
2014-05-29, 09:43
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Hamrén är kvar därför att Zlatan sa okej. Hamrén är bara en nickedocka för de rutinerade spelarna.
Vem går annars in i paus och frågar "ska vi fortsätta eller ska vi byta spelsystem".
Vi kan få svårt att ta oss till EM om det inte blir någon förändring.
Ryssland, Österrike och Montenegro blir tuffa motståndare. Moldavien ska inte underskattas medan Liechtenstein kan vara överkomligt motstånd.

Troligt resultat av kvalet är att Sverige kämpar mot Moldavien om tredjeplatsen.

Johan Larsson, Helander och Molins är några allsvenska spelare som borde kom ifråga. Jag tror att samarbetet mellan Zlatan och Molins skulle fungera alldeles utmärkt.

Det där är väl inget konstigt egentligen. Bengt Johansson, fd förbundskapten för handbollslandslaget, byggde hela sin ledarstil på att luta sig mot vad spelarna tyckte. De var väldigt delaktiga i hur taktiken skulle läggas upp. Jag tror faktiskt på den formen av dialog för att veta hur man använder spelarmaterialet på bästa möjliga sätt och det utvecklar också spelarna.

Jag tyckte inte det såg så illa ut igår. Jag såg möjligheter och en liten tendens till något spännande.

Citat:
Ursprungligen postat av chran508

I vanliga fall brukar vi se missade markeringar, rensningar rakt upp, dåligt fokus och galna felpass. Men det såg lite bättre nu. Det såg lugnare och inte så stressat ut. Vi släppte inte till några farliga chanser heller förrän till allra sista minuterna.
Senast redigerad av mishima 2014-05-29 kl. 09:48.
Citera
2014-05-29, 09:51
Medlem
elegantlywasteds avatar
Lustig:
(+) Ser ut som en fotbollsspelare och rör sig som om han faktiskt var det oxå
(-) Bra ambitioner men huvud och kropp lirar oftast på egen hand
Granqvist:
(+) Hård och orädd, ser arg och ambitiös ut
(-) Teknik och speluppfattning som en brottare i fotbollskläder
Zlatan:
(+) Stort ego och bra teknik/speluppfattning
(-) Lunkar ofta runt och betraktar sig själv i tredje person
Larsson:
(+) Bra skott och spelsinne
(-) ...i matcher mot Island, Albanien, Cypern..
Wernblom:
(+) Hård och orädd
(-) Ser på bollen med samma ögon som han ser sina motståndares ben. Svag bedömningsförmåga
Källström:
(+) Hård, stark vilja och bra lungor
(-) Spelförmågan påminner mig om en figur i det där gamla analoga fotbollsspelet. Rakt fram, upp och ner. Spring och sparka så hårt det går.
Elmander:
(+) Otroliga lungor, snabb och arbetsvillig
(-) Löpare som tog ett snedsteg i karriären. ”Gröna sidan upp” lirare
Toivonen:
(+) Tänker fotboll, förstår fotboll.
(-) Teknik och förmåga existerar i huvudet men inte i hans verklighet. Klipp dig så du slipper springa runt och fundera på kameravinklar.
Berg:
(+) Jävligt lovande
(-) Kommer vara jävligt lovande även vid 40
Tobias Hysén:
(+) Snabba ben
(-) Göteborgare med hyfsad allsvensk förmåga men nästa steg i karriären blir Örgryte
Jimmy Durmaz:
(+) Snabb och okonventionell, bra spelsinne och uppfattningsförmåga
(-) Oftast helt rätt man på helt fel plats
Erkan Zengin:
(+) Ser ut och rör sig som en fotbollsspelare. Hyfsad teknik och vågar hålla i bollen
(-) Spelsinne? Slå passningen då för fan..
Antonsson + P Bengtsson:
Förlåt, men jag har helt missat dessa existenser
Hamrén:
(+) Go gubbe som gillar fotboll och att alla ska vara glada…
(-) …men helt befriad från ledaregenskaper

EM 2016?
Citera
2014-05-29, 10:15
Medlem
chran508s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elegantlywasted
Antonsson + P Bengtsson:
Förlåt, men jag har helt missat dessa existenser

EM 2016?
Missade du Bengtsson? Han var enligt mig en av våra bättre igår. Antonsson dock gjorde väl ingen jättematch. Höll på att ställa till det flera gånger med sitt passningsspel.
Citera
2014-05-29, 11:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rastapopulos
Daniel Kristofferson twittrar:

Herregud. Vi har en förbundskapten som inte har en aning om hur han vill spela. Ingen som helst taktisk övertygelse, vad det verkar. Hur ska han kunna få spelarnas fulla förtroende i så fall?

Någon som vet om det var en demokratiskt omröstning med handuppräckning?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in