2014-05-28, 15:57
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dusmanta
Ett rykte och ingenting annat. In i det sista har VB gjort gällande att AN är ovetandes om hennes och MBs relation, och ska så förbli. Om AN dödshotat VB skulle det kommit fram genom VB på något sätt. Det har det inte gjort.
På vilket sätt har VB gjort det gällande?

Hotet har kommit fram.
Citera
2014-05-28, 15:59
Medlem
caristells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Oavsett om det är intressant eller inte så ska man väl tala sanning inför en domstol?

Om "Jag jobbar" kom efter VB:s sista SMS, så kom det 51 minuter efter. Det är rätt lång tid. Borde han inte ha meddelat det rätt omgående efter sista SMS:et, om han inte ville ha fler.
Han är 50 bast snubben och inte född med mobiltelefon i handen. Vad säger att man måste svara direkt när sms kommer om man upptagen med annat och det inte är livsviktigt. Han kanske inte ens noterat att han fått sms förrän efter 51 min.
Citera
2014-05-28, 16:01
Bannlyst
Citat:
På vilket sätt har VB gjort det gällande?

Hotet har kommit fram.

Varför har inte VB nämnt någonstans att AN vet om deras relation? Varför hotade hon ibland med att avslöja allt för frun men lät bli och bad om ursäkt? Det låter inte alls som att AN vetat om någonting. Ett dödshot hade VB inte hållit tyst om.
Citera
2014-05-28, 16:05
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dusmanta
Varför har inte VB nämnt någonstans att AN vet om deras relation? Varför hotade hon ibland med att avslöja allt för frun men lät bli och bad om ursäkt? Det låter inte alls som att AN vetat om någonting. Ett dödshot hade VB inte hållit tyst om.
VB kan ha nämnt att AN visste om relationen i något av MB:s raderade SMS. Han sa att AN misstänkte. VB:s hot kan ha realiserats.

Någon har inte hållit tyst om hotet, eftersom det har kommit fram.
Citera
2014-05-28, 16:12
Medlem
caristells avatar
Citat:
VB kan ha nämnt att AN visste om relationen i något av MB:s raderade SMS. Han sa att AN misstänkte. VB:s hot kan ha realiserats.

Hur har det kommit fram? Detta har jag missat.
Citera
2014-05-28, 16:13
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caristell
Han är 50 bast snubben och inte född med mobiltelefon i handen. Vad säger att man måste svara direkt när sms kommer om man upptagen med annat och det inte är livsviktigt. Han kanske inte ens noterat att han fått sms förrän efter 51 min.
Det stämmer inte med version 2 och 4. (FB) Boden: Mordet på Vatchareeya Bangsuan (Länk till sammanfattning i trådstarten)
Citera
2014-05-28, 16:15
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Hur har det kommit fram? Detta har jag missat.
Sid 971 i FUP.
Citera
2014-05-28, 16:18
Bannlyst
Citat:

Ungefär en månad innan frågade VB MB om han verkligen menade att han ville döda henne. Det är nog snarare där ryktet uppstått. Och det kan vara VBs egna fantasier som satte fart på allt. Något äkta dödshot finns det inget bevis på.

Du som gillar konspirationer kan också fundera på om KJ märkt av alla intriger VB skapade och såg sin chans att döda och stycka VB, starkt förvissad om att andra skulle bli misstänkta.
Citera
2014-05-28, 16:21
Medlem
caristells avatar
Citat:
Det stämmer inte med version 2 och 4. (FB) Boden: Mordet på Vatchareeya Bangsuan (Länk till sammanfattning i trådstarten)
Jag kommer knappt ihåg vilka sms jag skickade förra veckan, när, var och hur. Gör du det eller finns det möjlighet att även du kan blanda ihop saker? MB hade väl inte fup framför sig med telefonlistor och kunde med hjälp av den minnas?
Citera
2014-05-28, 16:23
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Jag kommer knappt ihåg vilka sms jag skickade förra veckan, när, var och hur. Gör du det eller finns det möjlighet att även du kan blanda ihop saker? MB hade väl inte fup framför sig med telefonlistor och kunde med hjälp av den minnas?
Om jag är osäker säger jag det i polisförhör. MB är sällan osäker.
Citera
2014-05-28, 16:23
Medlem
caristells avatar
Citat:
Sid 971 i FUP.
Det är ju rena rama skvallret!!!
Citera
2014-05-28, 16:30
Medlem
caristells avatar
Citat:
Om jag är osäker säger jag det i polisförhör. MB är sällan osäker.
Om det står olika saker om detta med smsen så är han ju långt ifrån säker. Om det hade varit en genomtänkt lögn så hade han hållit sig fast vid den stenhårt men antagligen beror det på att han blandar ihop händelser och sms.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in