2014-04-09, 13:36
  #72793
Medlem
ME077s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Källa på påstående nr 1?

Numret som Foreigner hittat tillhör Telia Sonera. Sökning på mer seriösa Eniro (Hitta.se är en jävla skräpsajt med massa inaktuellt skit) ger:


Vatchareeya hade ju en gammal telefon som överlämnades till polisen. Abonnemanget tillhörde kanske den? I övrigt sade föräldrarna vid förhör att hon inte hade någon mobil utöver den som var försvunnen.

EDIT: Kolla fotot på henne som visas på hitta.se. Hon ser ut att vara 15-16 år gammal ungefär på det. Foreigner kollar aldrig en bra historia och tänker aldrig kritiskt. Jag skulle gissa att detta är ett flera år gammalt och sen länge inaktuellt abonnemang (kontantkort troligen) där Vatchareeya själv uppenbarligen lagt till uppgifter på Hitta (sin e-post bl.a.) och som sen blivit liggande i deras databas fast det inte använts på länge.

Apropå det så la ju VB ut en annons 2010. Undrar om den blev såld med tanke på annonsens utformning. Den verkar inte finnas med i FUP tror jag?

http://www.fyndtorget.se/annons.php?id=79605

"Säljes: Qtek S200 handdator/mobil
Annonsör: vatchareeya | Insänd: 2010-08-09 kl 18:31

Qtek s200 handdator/telefon. årsmodell 2006.sälj bort dn på grund av att dt ligger dammigt i sin kartong,knappt använd den,ingen med mobilen kanske nätet fungerar lite segt dt duger för att skicka sms o ringa för:S o en repat ställe men syns nästan inte. camera är bara 2 mpixels.
köpte den för 2 år sen från en begagnad mobilt butik för bara lite över 2000 om jag nu minns

Pris: 800 kr
Plats: Alla Kommuner, Norrbotten
Skicka e-post till annonsören »
vatchareeya tel: 0761274265 "
Citera
2014-04-09, 13:56
  #72794
Medlem
Spindelfridas avatar
Det här hittade jag just. Kan inte påminna mig att länken förekommit i tråden tidigare. Undrar vem den lille killen är? Den svenska översättningen av texten under bilden är ungefär: Broder, som sitter på en trasa!
Vännerna är mest från Thailand, det finns ett par, tre från Sverige, men inget "intressant".

Med facit i hand, en väldigt sorglig länk...

http://www.hi5.com/profile.html?uid=7110955702

P.S. Ingen som har några tankar om det okända spåret i Gula huset som jag nämnde i mitt tidigare inlägg? Är det märken efter ett kamouflagenät? Jag tror det, också med tanke på att ett sådant vore perfekt att vira in kroppsdelar i. Därav fibern på kroppen??? D.S.
__________________
Senast redigerad av Spindelfrida 2014-04-09 kl. 13:58.
Citera
2014-04-09, 15:27
  #72795
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spindelfrida
Spår efter kamouflagenät?

Satt just och slötittade i fup. I Gula huset hittades skospår, men också ett annat spår som polisen inte lyckats identifiera. Är det bara jag som tycker att detta spår, sid 265 i fup, bör komma från ett kamouflagenät?
Googla kamouflagenät och jämför strukturen på mönstret. Vad säger ni?
Skulle kanske kunna vara det:
http://www.rodastjarnan.com/kamouflage-och-maskering/kamouflagenat
Citera
2014-04-09, 16:58
  #72796
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jan-Olov44
Du är riktigt lustig. Tänk efter lite nu. Även om Rödbergsfortet är öppet vissa dagar på sommaren så är det inte lätt att komma in där. Tänk att forten skulle hålla borta en galen ryss. Då borde dem enligt mig kunna stänga ute en styckmördare.
Vi får väl hoppas på att säkerheten är tillräcklig för att hålla borta sådana som dig. Varför har du psykat fast på Rödberget för?
Citera
2014-04-09, 17:15
  #72797
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spindelfrida
Det här hittade jag just. Kan inte påminna mig att länken förekommit i tråden tidigare. Undrar vem den lille killen är? Den svenska översättningen av texten under bilden är ungefär: Broder, som sitter på en trasa!
Vännerna är mest från Thailand, det finns ett par, tre från Sverige, men inget "intressant".

Med facit i hand, en väldigt sorglig länk...

http://www.hi5.com/profile.html?uid=7110955702

P.S. Ingen som har några tankar om det okända spåret i Gula huset som jag nämnde i mitt tidigare inlägg? Är det märken efter ett kamouflagenät? Jag tror det, också med tanke på att ett sådant vore perfekt att vira in kroppsdelar i. Därav fibern på kroppen??? D.S.
Det ser onekligen ut som avtryck från ett kamouflagenät. I FUP omnämner WL att de satt ett sådant nät över den "koja" som de byggde alldeles intill gula huset. Något sådant nät finns inte kvar där. Kan vara en möjlighet, men det finns tusen andra så vem vet. Fibern på kroppen kan vara från e ghillie- suit, men varför då? Tja, om KJ har uppehållit sig i området 18-20 maj och försökt att undgå upptäckt så kan en sådan vara passande i skymning/mörker.
Citera
2014-04-09, 17:20
  #72798
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jan-Olov44
Men lilla pojke. Jag bor i Boden och har garanterat lite mer livserfarenhet än dig. Jag har varit i alla bergsrum med mera. Om jag säger att KJ eller JJ omöjligt skulle skulle kunna ta sig in i något bergrum så är de så, i alla fall tills du bevisat motsatsen. Tar du med dig ett lik ner för fyra stegar eller?
Föreslår att du i fortsättningen försöker förhålla dig objektiv till fallet VB och vad andra funderar över.Låt inte din övertygelse om att det du säger är sanningen som andra har att förhålla sig till. Försök att vara den mogna, erfarna individ som du påstår att du är. Det är inte den bild jag får av dig när jag läser vad du skriver. Dessutom överdriver du när du säger att du har vari i alla bergrum med mera, och det vet du.
Citera
2014-04-09, 17:33
  #72799
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Betvivlar att en galen ryss är lika förslagen som styckmördare 'kibba' Johansson .. Som dessutom förmodligen känner till vartenda prång och hålighet i området. KJ tar sig in om han bestämmer sig för det, skulle jag tro.
Polisen bör kontrollera fort och bergrum utan förutfattade meningar om det är möjligt eller inte att komma in. Huruvida någon har tillgång till reservnycklar och annat för att ta sig in är ointressant i detta fall. Det enda riktiga är att metodiskt genomsöka de fort, bergrum, skyttevärn, förråd och andra utrymmen som finns i de områden som Polisen har kännedom om att KJ har befunnit sig i närheten av, i perioden 4 -23 maj. Även om de så har gjort det en gång, gör om det igen. Varför? Flertalet eftersök genomfördes utan vetskap om att mord- och styckning genomförts eller var på väg att genomföras. Risken är då uppenbar att dem som tittar inte ser. Med nu kända fakta och teorier bör således en ny undersökning genomföras för att om möjligt hitta mord- och styckningsplats. En sak till som de i samma veva bör kolla är om KJ har undangömt bevismaterial och annat genom att exempelvis kasta in dessa i luftschakt och andra håligheter. KJ klättrade exempelvis ned till en sådan håla i samband med att han och hans vänner var och sökte på Sävastklinten. Det är bara ett exempel på möjlighet.
__________________
Senast redigerad av Husvagn2 2014-04-09 kl. 17:36.
Citera
2014-04-09, 17:35
  #72800
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spindelfrida
Det här hittade jag just. Kan inte påminna mig att länken förekommit i tråden tidigare. Undrar vem den lille killen är? Den svenska översättningen av texten under bilden är ungefär: Broder, som sitter på en trasa!
Vännerna är mest från Thailand, det finns ett par, tre från Sverige, men inget "intressant".

Med facit i hand, en väldigt sorglig länk...

http://www.hi5.com/profile.html?uid=7110955702

P.S. Ingen som har några tankar om det okända spåret i Gula huset som jag nämnde i mitt tidigare inlägg? Är det märken efter ett kamouflagenät? Jag tror det, också med tanke på att ett sådant vore perfekt att vira in kroppsdelar i. Därav fibern på kroppen??? D.S.
Såvida det inte kommer från en sula iaf.
Citat:
Ursprungligen postat av Namibia1
Fyra skoavtryck och ett okänt mönster.

Det mönstret på bild 2 i fup ser då ut som MEs sula.

FUP s. 266
Analys och slutsats
Av de fyra säkrade skospåren har tre kunnat länkas till person, två från Missing people och en polisman. Det fjärde skospåret har lämnats av en för närvarande okänd person.
Skospåret har jämförts med tillgängliga skor i skodatabas, utan någon träff mot sko.
Det sista spåret (spår S117) kommer rimligen inte från en sko. Frågan om vad som kan ha avsatt spåret lämnas öppen.
Citera
2014-04-09, 19:47
  #72801
Medlem
Namibia1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Källa på påstående nr 1?

Numret som Foreigner hittat tillhör Telia Sonera. Sökning på mer seriösa Eniro (Hitta.se är en jävla skräpsajt med massa inaktuellt skit) ger:



Vatchareeya hade ju en gammal telefon som överlämnades till polisen. Abonnemanget tillhörde kanske den? I övrigt sade föräldrarna vid förhör att hon inte hade någon mobil utöver den som var försvunnen.

EDIT: Kolla fotot på henne som visas på hitta.se. Hon ser ut att vara 15-16 år gammal ungefär på det. Foreigner kollar aldrig en bra historia och tänker aldrig kritiskt. Jag skulle gissa att detta är ett flera år gammalt och sen länge inaktuellt abonnemang (kontantkort troligen) där Vatchareeya själv uppenbarligen lagt till uppgifter på Hitta (sin e-post bl.a.) och som sen blivit liggande i deras databas fast det inte använts på länge.

VBs nummer som finns på hitta har hon väl iaf använt senast 28 januari 2013 när hon ringde Axel H fup 1077.
Varför så upprörd över detta Fold, själv är du bara kritisk åt ett håll så vad är skillnaden mellan dig och F?
__________________
Senast redigerad av Namibia1 2014-04-09 kl. 20:22.
Citera
2014-04-09, 20:56
  #72802
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Husvagn2
Polisen bör kontrollera fort och bergrum utan förutfattade meningar om det är möjligt eller inte att komma in. Huruvida någon har tillgång till reservnycklar och annat för att ta sig in är ointressant i detta fall. Det enda riktiga är att metodiskt genomsöka de fort, bergrum, skyttevärn, förråd och andra utrymmen som finns i de områden som Polisen har kännedom om att KJ har befunnit sig i närheten av, i perioden 4 -23 maj. Även om de så har gjort det en gång, gör om det igen. Varför? Flertalet eftersök genomfördes utan vetskap om att mord- och styckning genomförts eller var på väg att genomföras. Risken är då uppenbar att dem som tittar inte ser. Med nu kända fakta och teorier bör således en ny undersökning genomföras för att om möjligt hitta mord- och styckningsplats. En sak till som de i samma veva bör kolla är om KJ har undangömt bevismaterial och annat genom att exempelvis kasta in dessa i luftschakt och andra håligheter. KJ klättrade exempelvis ned till en sådan håla i samband med att han och hans vänner var och sökte på Sävastklinten. Det är bara ett exempel på möjlighet.

Jo självklart överdriver jag när jag säger att jag besökt alla militära anläggningar i Boden, då ingen vet hur många det finns. Men jag har med säkerhet varit i alla bergsanläggningar som har ett kök eller diskrum som den här diskussionen började i. Finns säkert någon ny topphemlig anläggning i Bodens kommun som jag inte fått unna mig att besöka eller öva i. Samma gäller KJ, även fast han haft ett brinnande intresse för allt mellan vapen och militär. Men du förstår poängen. KJ kan omöjligt ha besökt dessa anläggningar som jag uttrycker mig om. Det är bortom all rimlig tvivel.

Jag tycker vi skakar hand nu. Jag tror både du och jag egentligen finner denna diskussion som ganska oväsentlig.
Citera
2014-04-09, 20:57
  #72803
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spindelfrida
Spår efter kamouflagenät?

Satt just och slötittade i fup. I Gula huset hittades skospår, men också ett annat spår som polisen inte lyckats identifiera. Är det bara jag som tycker att detta spår, sid 265 i fup, bör komma från ett kamouflagenät?
Googla kamouflagenät och jämför strukturen på mönstret. Vad säger ni?

KJ ringde till Barsk och berättade att fönstret varit trasigt sedan flera år tillbaka när Barsk gick ut med att det varit trasigt en vecka. I förhöret säger han att innan kommunen tog över huset förvarade militären kamouflagenät där som han varit där och stulit av.
Citera
2014-04-09, 21:02
  #72804
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Husvagn2
Polisen bör kontrollera fort och bergrum utan förutfattade meningar om det är möjligt eller inte att komma in. Huruvida någon har tillgång till reservnycklar och annat för att ta sig in är ointressant i detta fall. Det enda riktiga är att metodiskt genomsöka de fort, bergrum, skyttevärn, förråd och andra utrymmen som finns i de områden som Polisen har kännedom om att KJ har befunnit sig i närheten av, i perioden 4 -23 maj. Även om de så har gjort det en gång, gör om det igen. Varför? Flertalet eftersök genomfördes utan vetskap om att mord- och styckning genomförts eller var på väg att genomföras. Risken är då uppenbar att dem som tittar inte ser. Med nu kända fakta och teorier bör således en ny undersökning genomföras för att om möjligt hitta mord- och styckningsplats. En sak till som de i samma veva bör kolla är om KJ har undangömt bevismaterial och annat genom att exempelvis kasta in dessa i luftschakt och andra håligheter. KJ klättrade exempelvis ned till en sådan håla i samband med att han och hans vänner var och sökte på Sävastklinten. Det är bara ett exempel på möjlighet.

Tyvärr så finns vore det bara av etiska skäl att finna resterande kvarlevor som någon skulle leta för ärendet är avslutat för farbror blå, GM är gripen, dömd i TR och kommer att dömas i HR.

Knappast troligt att polis skulle lägga resurser på ett redan avslutat ärende för det tillåter definitivt inte budgeten. Skulle dock någon snubbla på restgods och kvarlevor så skulle det säkert kännas bra för anhöriga att få hem hela offret. Det är ingen omöjlighet att just "slumpen" hittar saker som kan kopplas till dådet lång tid efteråt men sannolikheten är liten men den finns. Ett o annat har ju helt plötsligt hittats i vattendrag o sjöar och även nedgrävda saker rent historiskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in