Citat:
Källa på påstående nr 1?
Numret som Foreigner hittat tillhör Telia Sonera. Sökning på mer seriösa Eniro (Hitta.se är en jävla skräpsajt med massa inaktuellt skit) ger:
Vatchareeya hade ju en gammal telefon som överlämnades till polisen. Abonnemanget tillhörde kanske den? I övrigt sade föräldrarna vid förhör att hon inte hade någon mobil utöver den som var försvunnen.
EDIT: Kolla fotot på henne som visas på hitta.se. Hon ser ut att vara 15-16 år gammal ungefär på det. Foreigner kollar aldrig en bra historia och tänker aldrig kritiskt. Jag skulle gissa att detta är ett flera år gammalt och sen länge inaktuellt abonnemang (kontantkort troligen) där Vatchareeya själv uppenbarligen lagt till uppgifter på Hitta (sin e-post bl.a.) och som sen blivit liggande i deras databas fast det inte använts på länge.
Numret som Foreigner hittat tillhör Telia Sonera. Sökning på mer seriösa Eniro (Hitta.se är en jävla skräpsajt med massa inaktuellt skit) ger:
Vatchareeya hade ju en gammal telefon som överlämnades till polisen. Abonnemanget tillhörde kanske den? I övrigt sade föräldrarna vid förhör att hon inte hade någon mobil utöver den som var försvunnen.
EDIT: Kolla fotot på henne som visas på hitta.se. Hon ser ut att vara 15-16 år gammal ungefär på det. Foreigner kollar aldrig en bra historia och tänker aldrig kritiskt. Jag skulle gissa att detta är ett flera år gammalt och sen länge inaktuellt abonnemang (kontantkort troligen) där Vatchareeya själv uppenbarligen lagt till uppgifter på Hitta (sin e-post bl.a.) och som sen blivit liggande i deras databas fast det inte använts på länge.
Apropå det så la ju VB ut en annons 2010. Undrar om den blev såld med tanke på annonsens utformning. Den verkar inte finnas med i FUP tror jag?
http://www.fyndtorget.se/annons.php?id=79605
"Säljes: Qtek S200 handdator/mobil
Annonsör: vatchareeya | Insänd: 2010-08-09 kl 18:31
Qtek s200 handdator/telefon. årsmodell 2006.sälj bort dn på grund av att dt ligger dammigt i sin kartong,knappt använd den,ingen med mobilen kanske nätet fungerar lite segt dt duger för att skicka sms o ringa för:S o en repat ställe men syns nästan inte. camera är bara 2 mpixels.
köpte den för 2 år sen från en begagnad mobilt butik för bara lite över 2000 om jag nu minns
Pris: 800 kr
Plats: Alla Kommuner, Norrbotten
Skicka e-post till annonsören »
vatchareeya tel: 0761274265 "