2014-05-28, 01:01
Medlem
anteri17s avatar
Jag vet inte om folk verkligen har koll på hur enormt begränsad Khedira är som spelare. Han har betongfötter, och lär ha blivit ännu segare än innan skadan. Har man inte fötterna bör man ha farten, annars har jag inget emot segare typer på mitten. Jag tar Flamini före Khedira, lätt. Han kan klubben, har bättre fötter, och det viktigaste - han kommer inte kosta oss 200 totalt onödiga miljoner i transferpengar.

Det finns så många andra defensiva mittfältare vi kan gå efter. Det är liksom allt från De Jong till Bender till Gustavo.
2014-05-28, 01:02
Medlem
Viking-s avatar
Tiago Mendes ryktas vara väldigt nära Chelsea. Han lämnar Atletico gratis eftersom hans kontrakt går ut.

En bra spelare som kanske aldrig borde ha sålts (dock så var konkurrensen mördande på den tiden). Rutin att ha på bänken trots sina 33 år, lär ersätta Mikel/Lampard.

Kan vara värt att nämna att Atletico köpt en ny anfallare. Behöver inte nödvändigtvis betyda att Costa drar, men det ställer frågan.
Senast redigerad av Viking- 2014-05-28 kl. 01:10.
2014-05-28, 01:21
Medlem
anteri17s avatar
Titta här. Viking nämner Mikel, en spelare som är långt mycket bättre än Khedira. Varje europeisk topp-20 klubb har en eller två bättre defensiva mittfältare än Khedira.
2014-05-28, 01:44
Medlem
Gooodfellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Jag vet inte om folk verkligen har koll på hur enormt begränsad Khedira är som spelare. Han har betongfötter, och lär ha blivit ännu segare än innan skadan. Har man inte fötterna bör man ha farten, annars har jag inget emot segare typer på mitten. Jag tar Flamini före Khedira, lätt. Han kan klubben, har bättre fötter, och det viktigaste - han kommer inte kosta oss 200 totalt onödiga miljoner i transferpengar.

Det finns så många andra defensiva mittfältare vi kan gå efter. Det är liksom allt från De Jong till Bender till Gustavo.

Wow .. det här var hårda ord for sure . Flaminis höstsäsong var grym men på vårkanten tyckte jag man kunde se att han inte är en spelare vi kan ha som starter om ambitionen är ännu högre än 13/14 säsongen. Därmed inte sagt att Khedira är frälsaren, ser mer än gärna nån av de övriga du nämner.
2014-05-28, 01:48
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Titta här. Viking nämner Mikel, en spelare som är långt mycket bättre än Khedira. Varje europeisk topp-20 klubb har en eller två bättre defensiva mittfältare än Khedira.

Strootman och De Rossi i Roma.

Vidal i Juventus.

Cambiasso i Inter (han lämnar förvisso i sommar).

De Jong i Milan.

Är inte Inler också bättre?
2014-05-28, 01:51
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viking-
Tiago Mendes ryktas vara väldigt nära Chelsea. Han lämnar Atletico gratis eftersom hans kontrakt går ut.

Fascinerande hur han har lyckats spela i klubbar som är för stora för hans kvalité hela karriären.
2014-05-28, 01:52
Medlem
Puckotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captain.Johansson
För det är löjliga påståenden om transfers. Är ni Liverpool supportrar nöjd med affären med Lallana eller är det ett överpris? Jag har själv inte sett honom mer än någon match!
Nej. För dom pengarna det pratas om hade jag velat haft en annan spelare. Vem vet jag inte

Citat:
Ursprungligen postat av Uniqed
Om jag inte missminner mig har väl Suarez en utköpsklausul på 70 miljoner pund.
Tror att den summan krävs för att en affär ska bli aktuell, speciellt eftersom Liverpool nu ska spela CL.
Det är det ingen som vet. Om han har en så måste nog den mötas. Kan inte tänka mig att Liverpool kommer sälja för mindre.
2014-05-28, 02:05
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Strootman och De Rossi i Roma.

Vidal i Juventus.

Cambiasso i Inter (han lämnar förvisso i sommar).

De Jong i Milan.

Är inte Inler också bättre?

Ja, jag tycker det. Inte alls ett fan av Inler, men han är för mig ett snäpp bättre än Khedira. Lika bra bakåt, men där Inler, även om han blandar och ger, är mindre träig framåt.
2014-05-28, 08:42
Medlem
Citat:
@SportStafford: Liverpool FC have Spoken with Cesc Fabregas Representatives This evening - NBC #LFC

Reporter på NBC, som rapporterar att Liverpool är på jakt efter Cesc. Även om Arsenal inte haft första tjing, så skulle det aldrig hända :P
Senast redigerad av Drubas 2014-05-28 kl. 08:45.
2014-05-28, 10:03
Medlem
Sweeper80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drubas

Reporter på NBC, som rapporterar att Liverpool är på jakt efter Cesc. Även om Arsenal inte haft första tjing, så skulle det aldrig hända :P

Sen när är de inte på jakt efter en chelseaspelare som börjar att utfasas, å andra sidan?
2014-05-28, 10:09
Medlem
Rekarkungens avatar
Sägs att Thohir redan gjort klart med Torres på lån till Inter. Så jävla dåligt om det stämmer.
2014-05-28, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sweeper80
Sen när är de inte på jakt efter en chelseaspelare som börjar att utfasas, å andra sidan?

Hur menar du nu? Cesc är väl så långt ifrån Chelsea man kan komma? :-)

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in