2014-05-27, 21:34
Medlem
waikikiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xeezer
Jag tror tyvärr att Benzema försvinner, han förtjänar inte och bli såld med tanke på vilken fantastisk säsong han har gjort. Det blir nog inte Falcao då han har varit iskall i Monaco, och kommer säkert kosta sjukt mycket. Det blir nog antingen Aguero, Cavani eller Suarez. Jag tror någon av dom spelar i Real nästa säsong. Reus behövs inte, visst är han extremt bra men vi har ju redan Bale, Di Maria och Isco som offensiva alternativ.

Jag tror det blir såhär.

IN: Rakitic, Suarez

Ut: Khedira, Casemiro, Benzema.

För mig som enbart följer spansk fotboll på ett vältaligt avstånd så kopplas inte logiken till alla rykten om Benzema bort från Real och gärna då till Arsenal. Liksom varför? Han har spelat bra och tycks ha bra förtroende från Ancelotti. Finns det någon anledning till varför förutom att det är Real och de alltid har ett brinnande behov av en ny flashig värvning ala Falcao?
2014-05-27, 21:42
Medlem
Puckotts avatar
Vad ser ni Real-fans är en rimlig prislapp på Suarez?
2014-05-27, 21:48
Medlem
Efterbliven fråga som jag bjuder på:
Vad är silly season och varför heter det som det gör?
2014-05-27, 21:57
Medlem
Captain.Johanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vote
Efterbliven fråga som jag bjuder på:
Vad är silly season och varför heter det som det gör?
För det är löjliga påståenden om transfers. Är ni Liverpool supportrar nöjd med affären med Lallana eller är det ett överpris? Jag har själv inte sett honom mer än någon match!
2014-05-27, 22:05
Medlem
Axezzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captain.Johansson
För det är löjliga påståenden om transfers. Är ni Liverpool supportrar nöjd med affären med Lallana eller är det ett överpris? Jag har själv inte sett honom mer än någon match!

Jävligt nöjd om vi signar honom, en flexibel spelare som kan spela på flera olika positioner men för det priset som det pratas om 25 miljoner + så kan vi hitta någon mer prisvärd utomlands.
2014-05-27, 22:09
Medlem
zizacons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uniqed
Tur att denna alltid lika spännande diskussion finns som ett plåster på såren över att fotbollssäsongerna tar slut ute i Europa.

Jag tycker det skall bli spännande att hur Real Madrid agerar under sommaren. Perez har varit tydlig med att inga större affärer kommer göras för än VM är slut. Vad som händer då är mer oklart.

Benzema och Khedira är väl de större namnen som ligger närmast en flytt i sommar.

Benzema till Arsenal känns inte helt främmande, blir denna affär ett faktum känns det närmast till hands att RM går för Suarez, Aguero eller Falcao. Detta skulle då bli årets "Galactico-värvning."

Personligen hade jag gärna sett att man behåller Benzema då han lyckas binda ihop anfallet med Ronaldo och Bale på en sätt som jag står tveksam till att många andra skulle lyckas med.

Khedira sägs sakna Özil och ska vara öppen för en flytt, är dock inte säker på vilka klubbar som i förstahand skulle vara aktuella.

Utöver dessa så är det väl troligt att minst en av Morata, Casemiro och Illaramendi går iväg på lån eller försäljning med återköpsklausul likt Carvajal. Illaramendi känns för övrigt iskall och med tanke på priset man köpte honom för är floppstämpeln oundviklig.

Jag hade helst velat se RM gå för en offensiv spelare med allround-kvalitér, någon som kan spela på kanten men även centralt, exempelvis Reus som jag tycker är en fantastisk fotbollsspelare.

Vad tror ni om Real Madrids transferfönster?

Det är ju lite intressant om Real överväger att dumpa Khedira, och han samtidigt saknar Özil, för den återföreningen kan vi gärna åstadkomma. Arsenal behöver ju en defensiv mittfältare då Arteta bara har ett år kvar och börjar bli gammal. Det vore ju ett skapligt mittfält att köra Khedira, Ramsey och Özil

Angående Benzema så känner jag mig fortfarande skarpt skeptisk till att Real tänker sälja honom. Men om han säljs så känns Arsenal som en rätt trolig destination eftersom Wenger tycks uppskatta honom väldigt mycket, och har försökt värva honom tidigare. Chelsea är väl den andra klubb som verkligen behöver anfallare, men var verkligen Benzema så nöjd över Mourinhos tidigare behandling när det roterades friskt med Higuain o.s.v?

Citat:
Ursprungligen postat av Puckott

Utan att vara Real-fan så måste det ju vara Bale-pengar för honom, efter den säsongen han har haft (utan att lyckas bita någon, eller bedriva rasism dessutom).
Senast redigerad av zizacon 2014-05-27 kl. 22:13.
2014-05-27, 22:13
Medlem
Citat:
Om jag inte missminner mig har väl Suarez en utköpsklausul på 70 miljoner pund.
Tror att den summan krävs för att en affär ska bli aktuell, speciellt eftersom Liverpool nu ska spela CL.
2014-05-27, 22:21
Medlem
Ska bli intressant att följa Arsenal detta fönster.

Vi mister Sagna.. vi får bara hoppas att han inte går till ett annat PL lag. Vi lär behöva en högerback, Jenkinson är inte bra nog för att ersätta Sagna.
Vi mister Lord Bendtner (Oh the horror! ).
Vermaelen kommer säkert också lämna, med tanke på hur bra Kos & Mert spelat.. Enda gången stackaren får hoppa in är när någon av dem är skadad.
Fabianski kommer troligtvis att lämna..

Sen går Sagna & Lord som bosman.. så dem får vi inte en enda krona för, det är ju jävligt synd.
Hoppas bara att Wenger inte hämtar in spelare gratis som han gjorde med Sanogo. Vi behöver en jävligt bra anfallsspelare som kan konkurrera ut Giroud så att jäveln känner lite press på sig.. Han "utmanades" av Sanogo och Lord förra säsongen. Han behövde säkert inte ens gå till träningen och ändå vara given i startelvan.

edit: stavfel
2014-05-27, 22:28
Medlem
Axezzs avatar
haha vad fan händer med lord Bendtner?
2014-05-27, 22:30
Medlem
Citat:

Har ingen större koll på hur bra Pogba har presterat i Juve denna säsong, eller om han ens skulle kunna jämföras med Suarez (rent positionsmässigt) men om ryktena är sanna att RM ger 590 millar + Coentrao + Morata för Pogba så känns det ju som att de kan betala mycket mer för Suarez.

Men som sagt.. har ej sett Pogba spela, ingen aning om hur grym han är och ifall han är värd 590m + 2 huvuden.
2014-05-27, 22:37
Medlem
bannaintekalasfilms avatar
Citat:

600-700 miljoner kr
2014-05-27, 23:00
Medlem
"Luke Shaw to Manchester United is a done deal and is set to be completed after the World Cup. [Telegraph]"

Varför kan det inte bli klart innan? Men jävligt bra hur som helst

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in