Citat:
Ursprungligen postat av
4522
Slå sig in i Udinese? Klubben där Nico Lopez knappt fick någon speltid? Guidetti väger ganska lätt i konkurrens med Di Natale, Muriel, Nico Lopez (som visserligen verkar lämna), Bruno Fernandes och Zielinski som spelar mer släpande. Dessutom har det lovats att ett tungt namn ska in på anfallssidan.
Torino har bra scoutingnätverk och kan förhoppningsvis ersätta Immobile på ett bra sätt. Det skulle inte förvåna mig om dom plockar in en spelare som Paulinho från Livorno.
Jag utgick ifrån att Di Natale skulle sluta. Det är inte helt klart eller? Och bakom honom har man bara spelare som ses som lovande, men som egentligen inte har presterat något av värde, iaf inte över tid.
Plockar Torino in Paulinho bör ändå Guidetti ha stora chanser att ses som tredjeforward i ett lag som kommer spela i Europa (vad det verkar). Ett inte alltför dåligt läge.
Citat:
Ursprungligen postat av
Pellebelle
Vette fan hur lätt han skulle slå sig in i Palermo. Hernandez kommer lämna men ersättas av någon av bra kvalitet, har ryktats endel om Paulinho. Bakom det finns sedan innan Dybala som jag tror kommer få sitt verkliga genombrott säsongen som kommer samt succé-spelaren Belotti som med största sannolikhet kommer köpas loss från AlbinoLeffe och som klubben vill satsa på. Lägg därtill Kyle Lafferty som gjorde en förvånansvärt bra säsong. Kanske inte den mest tekniske liraren, men kämpar alltid in i kaklet.
Sedan har även Perinetti tidigare uttalat sig om de unga spelarna i Palermo:
Men visst, klart det inte är omöjligt, men han har inte presterat något på ett par år. Oavsett vilken klubb som väljer att värva honom blir det en jävla chansning.
Samma sak här. Försvinner Hernandez så finns det bara relativa dussinspelare kvar. Belotti har visserligen gjort lite mål i Serie B (jag har ingen aning om hur han är som spelare), medan Lafferty fortfarande bör ses som ytterst medioker, om han nu inte blivit ordentligt bättre av att spela i Serie B... Guidetti är ingen stor spelare, men inte heller de han konkurrerar med. Och jag tror verkligen inte han har blivit en sämre spelare än vad han var i Holland. Han har ju fortfarande kunna träna under nästan en hel säsong. Hans mångsidighet hade säkert passat utmärkt i Serie A också.