Citat:
Ursprungligen postat av
zantera
Jag har inga problem med att LVG plockar med sig några unga talanger från Holland, men hoppas ändå på någon större värvning i sommar. Gärna en bollskicklig mittfältare som kan lyfta det centrala mittfältet. Efter CL-finalen föll jag lite för Isco. Inte för att jag tror att Real skulle sälja honom, men det är mer av en önskedröm. Pratades om Ander Herrera förra sommaren, Toni Kroos denna sommaren, och även Fabregas som varit "aktuell" båda åren. Även om jag litar på LVG och ser fram emot det nya projektet så hade det varit trevligt med en värvning i klass med Reus/Kroos/Isco, dvs spelare av den högre klassen. Efter fiaskot förra sommaren så går man och hoppas på något stort namn, även om jag inte har några problem med ett flertalet yngre, lite mindre "kända" namn också.
Sommaren lär bli lång.
Fast nu går ju rykten om att LVG har pekat ut vilka namn han vill värva och sen är det upp till United att dem spelarna skriver på.
Det är något som är upp till Ed Woodward att genomföra dessa övergångar, vilket jag har svårt att se för hans misslyckande under förra året tror jag kan upprepas i år igen.
Ed Woodward verkar inte alls veta hur man knyter till påsen och snor spelarena framför näsorna på andra klubbar. Har svårt att se han knyta de riktigt stora namnen som David Gill gång på gång lyckades med!
Därför skulle United behöva en riktig sportchef som kan knyta de stora spelarna.