2014-05-26, 22:30
Medlem
waikikiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drubas
Lallana - Det senaste dygnet har Engelsk media rapporterat att Southampton nekat Liverpools bud på £20m. Ett nytt bud på £22m pund under dagen. Detta bud skall vara det absolut sista, enligt s.k. "insiderkällor" på diverse Liverpoolforum.

Det ryktas om att Liverpool, efter att ha blivit brända i utdragna processer med Willian, Salah och Konyoplanka, nu kommer applicera en mer aggressiv och kortvarig uppvaktning. De kommer göra det klart var taket ligger och om det inte är nog så kommer de bearbeta nästa target.

Återstår att se om det stämmer, man kan ju alltid hoppas.

---------------------

LiverpoolFC News ‏@LFCTransferNRS · 1h
Liverpool have entered the race to sign Bayern Munich centre back Dante. (Express)
¨

Jävligt bra strategi speciellt när det handlar om två bud som alla vet inte kommer räcka till.
2014-05-26, 23:53
Medlem
nitinitis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vagner.Love
Blir lite svårt att svara på den frågan eftersom dom inte spelar på samma position? Inget bra byte då dom redan har Digne där.

Digne är vänsterback. Dani Alves är högerback.
2014-05-27, 10:44
Medlem
Ledarens avatar
Skysports rapporterar att Pochettino är på väg till London för att signa ett kontrakt med Tottenham.

M'baye Niang ryktas till West Ham.
http://www.francefootball.fr/news/M-baye-niang-vers-west-ham/468545
2014-05-27, 11:08
Medlem
Sweeper80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av waikikii
¨

Jävligt bra strategi speciellt när det handlar om två bud som alla vet inte kommer räcka till.

De brukar ofta - oftare än någon annan klubb - agera så; de gjorde så med Dempsey minns jag. Gick ut i media och sa både det ena och det andra om den övergången och det var aldrig nära, även om Liverpool försökte göra det gällande. Det är den kulturen de har i den klubben.
2014-05-27, 12:22
Medlem
Viking-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ledaren
Skysports rapporterar att Pochettino är på väg till London för att signa ett kontrakt med Tottenham.

M'baye Niang ryktas till West Ham.
http://www.francefootball.fr/news/M-baye-niang-vers-west-ham/468545
Känns spontant som en bra tränare, Tottenham kanske kan få ordning på sin trupp nu som trots allt är stark.
2014-05-27, 12:33
Avslutad
Javi Martinez till mitt Liverpool. Ja varför inte
2014-05-27, 12:49
Bannlyst
Verkar som silly season bloggen på Aftonbladet har drafit igpng nu.
2014-05-27, 12:55
Medlem
santacls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teguin
Verkar som silly season bloggen på Aftonbladet har drafit igpng nu.

Ny silly pod också.
2014-05-27, 13:25
Medlem
preben12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viking-
Känns spontant som en bra tränare, Tottenham kanske kan få ordning på sin trupp nu som trots allt är stark.

Lär väl få sparken efter 18 månader som alla andra tränare under Levy dock.
2014-05-27, 16:06
Medlem
Ferry31s avatar
Aaron Hunt är alltså klar för VFL Wolfsburg. Har säkert diskuterats tidigare, men följer Transfer Talk på AD.nl och såg att det var en av de senaste uppdateringarna.

AD.nl skriver också att Van Gaal vill ta med Martins Indi och Clasie till Manhester United efter VM. £30million uppges vara summan enligt The Daily Express som AD.nl hänvisar till. Vet inte hur trovärdigt det är, men ett rykte åtminstone. Bägge spelarna kommer sannolikt lämna Feyenoord i sommar.
2014-05-27, 16:12
Moderator
zanteras avatar
Jag har inga problem med att LVG plockar med sig några unga talanger från Holland, men hoppas ändå på någon större värvning i sommar. Gärna en bollskicklig mittfältare som kan lyfta det centrala mittfältet. Efter CL-finalen föll jag lite för Isco. Inte för att jag tror att Real skulle sälja honom, men det är mer av en önskedröm. Pratades om Ander Herrera förra sommaren, Toni Kroos denna sommaren, och även Fabregas som varit "aktuell" båda åren. Även om jag litar på LVG och ser fram emot det nya projektet så hade det varit trevligt med en värvning i klass med Reus/Kroos/Isco, dvs spelare av den högre klassen. Efter fiaskot förra sommaren så går man och hoppas på något stort namn, även om jag inte har några problem med ett flertalet yngre, lite mindre "kända" namn också.

Sommaren lär bli lång.
2014-05-27, 18:04
Medlem
Tur att denna alltid lika spännande diskussion finns som ett plåster på såren över att fotbollssäsongerna tar slut ute i Europa.

Jag tycker det skall bli spännande att hur Real Madrid agerar under sommaren. Perez har varit tydlig med att inga större affärer kommer göras för än VM är slut. Vad som händer då är mer oklart.

Benzema och Khedira är väl de större namnen som ligger närmast en flytt i sommar.

Benzema till Arsenal känns inte helt främmande, blir denna affär ett faktum känns det närmast till hands att RM går för Suarez, Aguero eller Falcao. Detta skulle då bli årets "Galactico-värvning."

Personligen hade jag gärna sett att man behåller Benzema då han lyckas binda ihop anfallet med Ronaldo och Bale på en sätt som jag står tveksam till att många andra skulle lyckas med.

Khedira sägs sakna Özil och ska vara öppen för en flytt, är dock inte säker på vilka klubbar som i förstahand skulle vara aktuella.

Utöver dessa så är det väl troligt att minst en av Morata, Casemiro och Illaramendi går iväg på lån eller försäljning med återköpsklausul likt Carvajal. Illaramendi känns för övrigt iskall och med tanke på priset man köpte honom för är floppstämpeln oundviklig.

Jag hade helst velat se RM gå för en offensiv spelare med allround-kvalitér, någon som kan spela på kanten men även centralt, exempelvis Reus som jag tycker är en fantastisk fotbollsspelare.

Vad tror ni om Real Madrids transferfönster?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in