2014-05-27, 18:16
Medlem
Finns ingenting inom fotbollen som är så ointressant som silly season. Mura igen transferfönstret.
2014-05-27, 19:34
Medlem
DaKaktuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Jag har inga problem med att LVG plockar med sig några unga talanger från Holland, men hoppas ändå på någon större värvning i sommar. Gärna en bollskicklig mittfältare som kan lyfta det centrala mittfältet. Efter CL-finalen föll jag lite för Isco. Inte för att jag tror att Real skulle sälja honom, men det är mer av en önskedröm. Pratades om Ander Herrera förra sommaren, Toni Kroos denna sommaren, och även Fabregas som varit "aktuell" båda åren. Även om jag litar på LVG och ser fram emot det nya projektet så hade det varit trevligt med en värvning i klass med Reus/Kroos/Isco, dvs spelare av den högre klassen. Efter fiaskot förra sommaren så går man och hoppas på något stort namn, även om jag inte har några problem med ett flertalet yngre, lite mindre "kända" namn också.

Sommaren lär bli lång.
Fast nu går ju rykten om att LVG har pekat ut vilka namn han vill värva och sen är det upp till United att dem spelarna skriver på.
Det är något som är upp till Ed Woodward att genomföra dessa övergångar, vilket jag har svårt att se för hans misslyckande under förra året tror jag kan upprepas i år igen.
Ed Woodward verkar inte alls veta hur man knyter till påsen och snor spelarena framför näsorna på andra klubbar. Har svårt att se han knyta de riktigt stora namnen som David Gill gång på gång lyckades med!

Därför skulle United behöva en riktig sportchef som kan knyta de stora spelarna.
2014-05-27, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ledaren
Skysports rapporterar att Pochettino är på väg till London för att signa ett kontrakt med Tottenham.

M'baye Niang ryktas till West Ham.
http://www.francefootball.fr/news/M-baye-niang-vers-west-ham/468545

Villas Boas "downfall" blev hans totala oförmåga att rubba på sina principer vad gäller hög backlinje. Tottenham visade med all önskvärd tydlighet att de inte har spelarmaterial för att klara av att spela hög backlinje.

Att då ta in en till ännu en tränare som älskar hög backlinje, känns ganska märkligt
2014-05-27, 19:54
Medlem
Axezzs avatar
BREAKING NEWS: Adam Lallana is officially an #LFC player, medical permitting. Clubs finally reach mutual fiscal agreement.

#LFC don't plan to unveil the player until the 1st week in June. Hoping to have 2/3 incoming and outgoings finalised then also.

The figure is £22m initial payment, £5.5m going to Bournemouth. With £5m achievement based add ons available to the Saints. #LFC #Saints

Välkommen Adam Lallana!
2014-05-27, 20:09
Medlem
Captain.Johanssons avatar
Känns som nästan alla supportrar till olika klubbar vill ha Reus till just deras lag men maken till poängspelare, 16 mål och 13 assist i ligan om jag inte missminner mig!
2014-05-27, 20:17
Medlem
zizacons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axezz
BREAKING NEWS: Adam Lallana is officially an #LFC player, medical permitting. Clubs finally reach mutual fiscal agreement.

#LFC don't plan to unveil the player until the 1st week in June. Hoping to have 2/3 incoming and outgoings finalised then also.

The figure is £22m initial payment, £5.5m going to Bournemouth. With £5m achievement based add ons available to the Saints. #LFC #Saints

Välkommen Adam Lallana!

Så... £27 miljoner för Lallana? Liverpool har gjort det igen!
2014-05-27, 20:18
Medlem
bannaintekalasfilms avatar
Marquinhos (PSG): "My wish is to play at Barça next season, no longer at PSG. It'd be a dream for me."
2014-05-27, 20:20
Medlem
Smirmats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bannaintekalasfilm
Marquinhos (PSG): "My wish is to play at Barça next season, no longer at PSG. It'd be a dream for me."

Måste ju vara mer eller mindre klart, annars kommer man inte med ett sånt uttalande.
2014-05-27, 20:56
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bannaintekalasfilm

Och Marquinhos dementerar officiellt att det absolut inte är hans ord, utan en ren lögn att han sagt så.
Utan en radiostation har förväxlat Marquinhos med hans U21 landslagskollega Marcos.

Lallana ser ut å vara klar för LFC. Kul!
Senast redigerad av Imbaz 2014-05-27 kl. 20:58.
2014-05-27, 21:02
Medlem
Puckotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zizacon
Så... £27 miljoner för Lallana? Liverpool har gjort det igen!
Bara att be att det inte stämmer. Hoppas Spurs kommer och snor han som dom brukar.
2014-05-27, 21:06
Medlem
Wiltons avatar
Så Pochettino klar för spurs. Tror att vi har träffat rätt denna gång. Lamela kommer blomstra under hans ledning. Hoppas även att han tar med sig Lovren från Southampton.
2014-05-27, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uniqed
Tur att denna alltid lika spännande diskussion finns som ett plåster på såren över att fotbollssäsongerna tar slut ute i Europa.

Jag tycker det skall bli spännande att hur Real Madrid agerar under sommaren. Perez har varit tydlig med att inga större affärer kommer göras för än VM är slut. Vad som händer då är mer oklart.

Benzema och Khedira är väl de större namnen som ligger närmast en flytt i sommar.

Benzema till Arsenal känns inte helt främmande, blir denna affär ett faktum känns det närmast till hands att RM går för Suarez, Aguero eller Falcao. Detta skulle då bli årets "Galactico-värvning."

Personligen hade jag gärna sett att man behåller Benzema då han lyckas binda ihop anfallet med Ronaldo och Bale på en sätt som jag står tveksam till att många andra skulle lyckas med.

Khedira sägs sakna Özil och ska vara öppen för en flytt, är dock inte säker på vilka klubbar som i förstahand skulle vara aktuella.

Utöver dessa så är det väl troligt att minst en av Morata, Casemiro och Illaramendi går iväg på lån eller försäljning med återköpsklausul likt Carvajal. Illaramendi känns för övrigt iskall och med tanke på priset man köpte honom för är floppstämpeln oundviklig.

Jag hade helst velat se RM gå för en offensiv spelare med allround-kvalitér, någon som kan spela på kanten men även centralt, exempelvis Reus som jag tycker är en fantastisk fotbollsspelare.

Vad tror ni om Real Madrids transferfönster?

Jag tror tyvärr att Benzema försvinner, han förtjänar inte och bli såld med tanke på vilken fantastisk säsong han har gjort. Det blir nog inte Falcao då han har varit iskall i Monaco, och kommer säkert kosta sjukt mycket. Det blir nog antingen Aguero, Cavani eller Suarez. Jag tror någon av dom spelar i Real nästa säsong. Reus behövs inte, visst är han extremt bra men vi har ju redan Bale, Di Maria och Isco som offensiva alternativ.

Jag tror det blir såhär.

IN: Rakitic, Suarez

Ut: Khedira, Casemiro, Benzema.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in