2014-05-27, 17:59
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dusmanta
KJ var ensam om att inte behöva försöka nå VB på telefonen. Han var den enda som visste att hon inte skulle svara.

MB ringde henne fast han visste att hon var död för att maska att han visste.
Citera
2014-05-27, 18:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vierstein
KJ kan inte ljuga enligt alternativteoretikerna. Det var bara en felsägning beroende på hans funktionshinder.

Det är en myt att personer med hans handikapp inte kan ljuga. Självklart kan de det. Men det blir ofta helt vansinniga historier som ingen kan tro på. Typ planteringsförklaringar mm.
Citera
2014-05-27, 18:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
MB ringde henne fast han visste att hon var död för att maska att han visste.

Det är vad du tror antar jag? Har du funderat på varför KJ inte sökte sin saknade vän?
Citera
2014-05-27, 18:05
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Hon får inte PT, för det finns egentligen inget att meddela PT på. Det borde ju du som enligt egen utsago i praktiken har läst in motsvarande en juridikexamen kunna begripa utan större besvär.

M. Jo, plus lite till och en del annat ..

Massi Fritz har gjort ett försök att få prövningstillstånd. Varför tror du hon gjorde det om hon inte tror att möjligheten finns ? Ingen juridikexamen ?
Citera
2014-05-27, 18:07
Medlem
yoloitss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vierstein
KJ kan inte ljuga enligt alternativteoretikerna. Det var bara en felsägning beroende på hans funktionshinder.
Eller så förstod han inte frågan pga sina diagnos AS vilket är en annan godtagbar förklaring till KJs lögner, enligt alternativteoretikerna. Att kunna ljuga medvetet med AS är helt uteslutet! Det finns faktiskt fakta om det på nätet att de med AS inte kan ljuga och då är det så!!! (enligt alternativteoretikerna)
Senast redigerad av yoloits 2014-05-27 kl. 18:11.
Citera
2014-05-27, 18:18
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Det är vad du tror antar jag? Har du funderat på varför KJ inte sökte sin saknade vän?
KJ deltog i MPS sök. Det gjorde inte MB.
Citera
2014-05-27, 18:18
Medlem
rayraviolis avatar
Citat:

Han var med på de flesta organiserade eftersök och sökte även i terrängen på eget initiativ. Så nog sökte han. Jag tycker inte att hans ointresse att ringa ska läggas fram som ett indicium för hans skuld. Där är hans "säregna" personlighet och hans diagnoser rimliga förklaringar. Men att han låtsades ringa inför sina vänner är förstås lite märkligt. Det jag inte blir klok på är varför han inte ringde till VB:s telefon utan valde att krångla till det med låtsasringningar.
Citera
2014-05-27, 18:23
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spindelfrida
Jute kan det knappast vara. Jute har en täthet på 1.50. Den gröna fibern som hittades på VB är av syntetmaterial, med en täthet på 2.50 om jag minns rätt. I ett tidigare inlägg berättade jag att olika sorters glasfiber har just denna täthet, eller väldigt närliggande. Inget annat fibermaterial, naturligt eller syntetiskt, kommer i närheten. Glasfiber förekommer bl a i klätterrep.
Bifogar för säkerhets skull en lista över olika materials täthet/density.

http://www.ifc.net.au/edit/library_fin_dye_finishing/4.1.04%20Table%20of%20Fibre%20Densities.pdf?14-09-2013%2012:42:38%20AM

Avståndet mellan vågtopparna var 5 mm så maskorna i väven måste varit 2,5 mm. Fibern var platt så jutesäck uteslöts av bloggskrivaren. Ett riskorn är nog mindre så det ramlar ut. Det måste vara någon annan typ av nät. Att det är grönt pekar väl på något militärt skulle jag tro.
Citera
2014-05-27, 18:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
KJ deltog i MPS sök. Det gjorde inte MB.

MB hade nog fullt upp med att rädda sitt äktenskap just då. Att i det läget ge sig ut att leta efter älskarinnan hade ingen äkta make gjort om de ångrar sitt beteende och vill ställa saker till rätta. För MB var VB bara försvunnen, inte mördad.
Citera
2014-05-27, 18:37
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
MB hade nog fullt upp med att rädda sitt äktenskap just då. Att i det läget ge sig ut att leta efter älskarinnan hade ingen äkta make gjort om de ångrar sitt beteende och vill ställa saker till rätta. För MB var VB bara försvunnen, inte mördad.
På vilket sätt var äktenskapet i fara när VB var försvunnen? Misstänkte AN att han var fortsatt otrogen med VB?
Citera
2014-05-27, 18:39
Medlem
yoloitss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Avståndet mellan vågtopparna var 5 mm så maskorna i väven måste varit 2,5 mm. Fibern var platt så jutesäck uteslöts av bloggskrivaren. Ett riskorn är nog mindre så det ramlar ut. Det måste vara någon annan typ av nät. Att det är grönt pekar väl på något militärt skulle jag tro.
Det finns tjocka gröna presenningar som är gjort av nåt slags grovt tyg ihop med plast. Vad är det för typ av tyg i en presenning? Kan fibern vara därifrån?
Citera
2014-05-27, 18:46
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:

Alla i tråden och i domstolen tror saker. Endast GM vet vad som hänt och är den med i tråden så vilseleder den.
KJ har gett en rimlig förklaring i FUP som jag tycker låter rimlig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in