Citat:
Ursprungligen postat av
MBoudine
Hovrätten har inte det här fallet klart för sig, det är helt klart, och jag betvivlar att åklagarna begriper så värst mycket bättre, misstaget att inte pressa obducenten S S-J menar jag är en tydlig indikation på detta. Förmodligen har HR dock klart för sig att man famlar i mörkret och utslaget kan mera liknas vid en ursäkt än en korrekt, rättvisande dom - en bekväm, gyllene medelväg i tron att ha ryggen fri genom en skrivning som vid första påseende verkar oantastlig. Men får Massi Fritz pt blir det garanterat en annan brottsrubricering, och väsentligt skärpt påföljd.
Vad ska de pressa obducenten på? Hon verkar inte kunna bestämma sig och då är det ju livsfarligt att pressa fram en åsikt som hon inte kan stå för.
Hon får ju flera frågor typ:
-Men är det inte......?
-Men om det nu skulle vara.....?
och man kommer fram till nada.
Jag har en fråga till trådens obducenter:
Daggern trängde in i lungsäcken cirka 1 cm. Skulle den göra det om man bara petat in daggern för att plåga offret som någon påstått i tråden. Skulle inte lungsäcken då bara motats undan från daggerspetsen.
Hade daggern stötts in med visst våld så skulle den trängt in i lungsäcken.
För att illustrera vad jag menar så provade jag med en morakniv mot ett papper. Petade jag på papperet så flyttade det sig bara men när jag högg till så gick kniven igenom.