2014-05-25, 15:02
Medlem
ImWorthlesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _Samuelsson_
Försöker få physical damage på en ring ... omöjligt haha.

Hur kommer det sig att man enchantar hur många gånger som helst, får allt förutom det man behöver? Helt sjukt.

Ringar kan väl inte ens rolla Elemental damage? så varför ödsla tid på det?
Citera
2014-05-25, 15:08
Medlem
chullans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImWorthless
Stone of Jordan?
Citera
2014-05-25, 15:14
Medlem
karnstans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Newi
Ofta kunde man till och med tjäna mer pengar, och därmed spendera sin tid mer effektivt, genom att enbart köpa och sälja saker i AH snarare än att försöka hitta nya saker. Givetvis fick spelare som köpte saker för riktiga pengar en fördel, men att detta var det enda sättet att skaffa en bra karaktär är skitsnack, och något som du inte har en aning om eftersom du endast spelade i två veckor.

Där har du pudelns kärna. Detta är anledningen till D2:s storhet - man kunde välja. Antingen kunde man sitta och nöta mephisto/pindle och försöka hitta items själv, eller så kunde man - vilket jag och många med mig älskade - dra några runs, hitta något semibra och börja trada. Att trada upp sig blev en sport i sig och var minst lika kul som själva spelet. Det saknas! Nu har man inget val. Dock blev det bättre efter födelsedagsbuffen, nu droppar det i alla fall lite items. Innan var det fullständigt dödfött. Minimal chans att något bra droppade och ingen möjlighet att trada till sig det man behövde. Nu finns det i alla fall chans att bra skit droppar - dock tycker jag att det är uselt att man inte kan få trada och på så vis ackumulera det man behövar. I synnerhet eftersom stash-utrymmet är så brutalt jävla litet. Fyra sidor fyller man ju upp med en char lätt, och eftersom (återigen) man inte får trada måste man ju behålla alla bra set och legs som man kan komma att behöva om något som har synergi med ens befintliga items (mot förmodan) skulle droppa.

Det känns lite ogenomtänkt. Nu är det bättre, men det är låååångt ifrån bra. Tyvärr.
Citera
2014-05-25, 15:57
Medlem
ImWorthlesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chullan
Stone of Jordan?

Sant!
Har ett par såna själv o tänkte inte alls på det :P

Men som jag förstår han jag citerar, så verkar det som att han craftar ringar o hoppas på elementaldamage (han kanske menar Kadala iofs)..
Citera
2014-05-25, 18:29
Medlem
neurogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImWorthless

klart som fan dom kan
Citera
2014-05-25, 18:44
Medlem
HaxarnHiaHias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neurogen
klart som fan dom kan
Stone of Jordan är den enda ringen som kan rolla elemental damage.
Citera
2014-05-26, 10:34
Moderator
^Eazs avatar
Nu börjar min Crusader likna något.

Har alla delar Akhan, så ska byta ut Akhan hjälmen mot Helm of Rule, tar bara så djävla lång tid att få en bra roll när man väl lyckats få legendary crafting material. +11% Block chans (den prerollar Vit och Blockchans + fyra random, och hittills har jag inte fått en combo av Str/Socket/CC, så väntar på att byta ut den tills jag får en bra roll.

Jag springer mer eller mindre bara Act V bounties just nu för Salvation skölden, som ihop med ovan hjälm blir bra i gruppen. Fått 3-4st Helltrappers, 2st Pandemonium Loop, 1 Soulsmasher 1 Death’s Bargain men inte en enda Salvation.....

Salvation har en effekt som healar 20–30% av skadan man blockar, och jag blockar runt 18K-23K just nu, sen ihop med Helm of Rule så hamnar jag på runt 57% block chans, vilket blir en bra grupp heal.

Som vapen väntar jag fortfarande på Fate of Fell, men den är inte kritisk just nu, och den kan ju droppa var som helst, så den är det bara att vänta på.

Sedan, väntar jag fortfarande på Witching Hour, vet inte hur många bälten jag köpt hos Kadala, men fortfarande ingen WH.

Utöver det, så är han nästan helt klar, vill ha en amulet men vet inte vilken, har som jag skrev tidigare fortfarande en gul amulet, men den är perfekt rollad, så den blir svår att byta ut.

Så, efter det är det bara att hitta bättre versioner av det jag redan har.

Edit: Ska byta ut Unity mot SoJ (har 3-4st i banken, varav en som jag försöker rolla rätt).
Citera
2014-05-26, 17:23
Medlem
Tjo! Någon som kan ge lite tips på wd. Har nu lirat ca 40 timmar WD och funderar lite på min build och hur bra den funkar egentligen.

Fick 3e delen i zunni setet igår och trodde jag skulle börja döda allt, men känns inte så jävla bra som jag trodde det skulle göra. Som jag förstått det ska man endast köra med fetish army och inte den passiva nu efter senaste patchen.

Kommer jag kunna köra T6 på hardcore så som jag använder mina spells och passiva nu? Så länge jag får upp min gear lite då

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Eribraxus-2106/hero/32536549

Är physical bäst på pet WD eller ska jag byta till poison eller fire?
Citera
2014-05-26, 21:08
Medlem
Har jag bara haft sjuk tur eller är det väldigt lätt att få seten till WD? Har fått 4 delar i jade och alla utom en i zunni.

Eller är det såhär efter att dom lät buffen på leg drop vara kvar? Känns löjligt, lagt ner 41 timmar på min WD nu och har redan top 800 elit dps. Och då kan jag knappt spela WD än.

När man ska börja köra jade sen som jag förstått är bäst, då ska man köra cold eller? Kanske dags att börja skaffa cold grejer i så fall.
Citera
2014-05-26, 21:56
Medlem
Secondss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skitan
Tjo! Någon som kan ge lite tips på wd. Har nu lirat ca 40 timmar WD och funderar lite på min build och hur bra den funkar egentligen.

Fick 3e delen i zunni setet igår och trodde jag skulle börja döda allt, men känns inte så jävla bra som jag trodde det skulle göra. Som jag förstått det ska man endast köra med fetish army och inte den passiva nu efter senaste patchen.

Kommer jag kunna köra T6 på hardcore så som jag använder mina spells och passiva nu? Så länge jag får upp min gear lite då

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Eribraxus-2106/hero/32536549
Är physical bäst på pet WD eller ska jag byta till poison eller fire?

Precis på väg att hoppa i säng, kan svara bättre i morgon om jag minns. Men kortfattat så är det den passiva man skall ha nu och inte army eftersom dina fetish cappar på 15 st om jag inte minns fel. Dom skall ändra det nästa patch så du kan ha 23 st totaltmed +3 runan och då blir zuni värd igen.
Med det vapnet nu har, som för övrigt är helt stört bra, är det bättre och köra explosive toads afaik.
Du kommer nog kunna göra det ja, med Jeram head som ger pet damg och Tasker and Teo bl.a. Thing of the Deep är riktigt bra med Grave Injustice med.
Jag hade även kört fire runan på gargantual. Med grave injustice och Thing of the Deep är det i princip uppe hela tiden, men jag vet inte om grave injustice funkar på din Gargantuals enrage cd så skall låta det vara osagt.
Physical som pet WD. Det är dina fetish som gör nästan all damg afaik.
Citat:
Har jag bara haft sjuk tur eller är det väldigt lätt att få seten till WD? Har fått 4 delar i jade och alla utom en i zunni.

Eller är det såhär efter att dom lät buffen på leg drop vara kvar? Känns löjligt, lagt ner 41 timmar på min WD nu och har redan top 800 elit dps. Och då kan jag knappt spela WD än.

När man ska börja köra jade sen som jag förstått är bäst, då ska man köra cold eller? Kanske dags att börja skaffa cold grejer i så fall.

Du har haft helt stört me tur om du fått ihop den gearen på den tiden. Jag har inte ens i närheten av dom set delarna på min och inte vapnet heller. Kan inte lova till 100% att det är cold men jag är tillräckligt säker på det för att jag själv sparar cold skill gear
Kanske blev lite osammanhängande, är väldigt trött och skall sova, bara o fråga om nått är otydligt, eller om någon annan här har bättre koll än mig kanske

Gonatt!
Citera
2014-05-27, 07:44
Medlem
Pf0llz0rs avatar
Citat:

Japp det är cold som gäller för jade-doctors
Sedan behöver du en Quetzalcoatl som hjälm och en Sunkeeper för extra elite-dmg är aldrig fel.

Tänk dock på att vapens dps inte spelar så stor roll som jade-doctor utan det är damage du ska kolla på (under dps) då vapen med hög dps ofta har hög attackspeed (1.3+) och dots påverkas inte av det.

Jag fick min sista del för någon dag sedan så håller på att geara upp min jade-doctor så endel av delarna är rätt kassa (vapen, neck och bracers behöver rollas bättre) men har inga problem med T6 iaf

http://eu.battle.net/d3/en/profile/HilmaBOIII-2853/hero/1325252
Citera
2014-05-27, 08:12
Medlem
Citat:

Jag tror du ljuger / inte vet hur länge du spelat. Du kan inte få sådana saker på 40h. Men du kan få t.ex ditt vapen på en annan char för att sedan använda på din wd. Du har förmodligen har svintur+tagit hälften från andra gubbar.

Sen skaffa Mask of Jerem och t&t gloves för petbuild, den där legendariska hjälmen och full jade för den builden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in