2014-05-27, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Spin
Varför folk röstar på F! har beskrivits många gånger av både Goebbels och Bernays.

Människor är irrationella och emotionella. F! låter snällt men är precis som MP ren och skär ondska, eller idoti. Resultatet är dock detsamma oavsett vilket kommunistiskt hipsterparti man röstar på.

För Goebbel är ju en riktig förebild för all godhet i världen.
Citera
2014-05-27, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jakobaws
Unga, vita, medelklass hippietjejer som är arga för att de inte har en modellkropp och hipsterpojkar med låg testosteronhalt i blodet som tror att dem kommer få ligga genom att vara meningsfränder med sina tjejkompisar.

Ut med F! (Feminazistiskt Initiativ)

https://www.youtube.com/watch?v=wdyCBY3cZzE&feature=youtu.be

+1

Exakt det är sånt här smutsfolk som röstar på F!
Citera
2014-05-27, 00:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SaraMagdalena
Man förstår knappt vad du skriver, vilket kanske inte är så konstigt, men jag ska ändå göra ett tappert försök att förklara för dig vad vårt problem är:
1. Vi anser inte att Fi står för jämställdhet. Vi anser att Fi står för större rättigheter för kvinnor
2. Vi tycker inte att det är ett så stort problem. Dock tycker vi att det är ett problem att förespråka fri invandring, socialbidrag till papperslösa, avskaffning av försvaret, medborgarlön bland annat.
3. Vi har egentligen inga problem med personer som har den här åsikten, det har alltid funnits extrema partier, men det här hårda klimatet är något som många är nya inför
4. Vi tycker att det är skamligt att man inte kan föra en diskussion om samhället på ett normalt sätt utan att använda härskartekniker, uthängning och lögner
5. Vi anser att media medvetet byggde Fi, och att media (största hatet är mot det skattefinansierade) är partisk i sin behandling av de olika partierna.

Lägg därpå till att svenska män har blivit vana att bli kallade för "det hotfulla patriarkatet", "rasister", "nazister", "våldtäktsmän", "lågutbildade" för att nämna några, så kanske du förstår varför man blir frustrerad och till slut får nog?

Att du kommer in och pratar om våra mödrer är dock inget vi bryr oss om, det är mest skrattretande och bekräftar våra teorier.
Men nu är det större rättigheter för män, blir de mer för kvinnor så kanske det blir jämnt.
De vill utöka dagis och föräldraförsäkringen i Europa, så kvinnor kan få det mer jämnställt.
(dock blir det så att kvinnor med man får det sämre med feminism, då mannen lever kvar i det gamla och tycker städning mm är kvinnogöra)
Citera
2014-05-27, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hanna33
Men nu är det större rättigheter för män, blir de mer för kvinnor så kanske det blir jämnt.
De vill utöka dagis och föräldraförsäkringen i Europa, så kvinnor kan få det mer jämnställt.
(dock blir det så att kvinnor med man får det sämre med feminism, då mannen lever kvar i det gamla och tycker städning mm är kvinnogöra)

Vad fan snackar du om din efterblivna jävel, vilka rättigheter?
Det är tvärtom ditt jävla våp. Din dumma kossa ja vet många snubbar som skulle bli överlyckliga över ett städjobb. Så sluta upp med ditt inlärda feministiska försvar du äcklar mig.
Senast redigerad av wapswapswaps 2014-05-27 kl. 00:23.
Citera
2014-05-27, 00:20
Medlem
Dr.Spins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Musikalisk
För Goebbel är ju en riktig förebild för all godhet i världen.
Han var en jävel på att förstå hur människor tänker.

Det finns ju liksom fortfarande folk som tror att kvinnor tjänar 10% mindre än män. (eller ännu mindre)
Citera
2014-05-27, 00:22
Medlem
Citat:

Så ni tänker lagstifta att städningen skall delas upp likvärdigt i hemmet?

Då antar jag att ni även lagstiftar om att snöskottning, gräsklippning, renovering, vedhuggning, däckbyten och liknande sysslor delas lika i hemmet?!

Fy fan vilka blåsta människor det finns! Försök och dra huvudet ur arslet och inse att det finns större problem att ta tag i än vem fan som dammsuger mest i de svenska hemmen!!
Citera
2014-05-27, 00:24
Medlem
Skitass avatar
Jag kan förstå att man röstar på F! i Europaparlamentsvalet, även om jag står bakom väldigt lite i deras politik, då budskapet om feminismen är viktig att framföra i Europa där de patriarkaliska strukturerna syns klart tydligare än här i Sverige. De flesta röstar nog i protest mot de högerextrema partierna och för att föra fram en viktigt fråga. Det stör mig inte nämnvärt att de fick ett mandat och självklart gör de ingen större skillnad i Europa.

Men att ge dem en röst i Riksdagsvalet är för mig oförståeligt. F! är ett vänsterextremt enfrågeparti utan någon som helst plan på hur de skall finansiera sina idéer. De har ingen budget i sitt "partiprogam" och några av deras förslag är totalt genomkorkade. Att de dessutom har en drös av okunniga politiker gör inte saken bättre.

Jag anser mig själv vara feminist då jag är för alla människors lika rättigheter, man ska självklart inte diskrimineras på grund av sitt kön, men det tror jag redan alla riksdagspartier håller med om och kämpar för. F! har haft sin glansperiod nu och när andra frågor diskuteras inför riksdagsvalet så hoppas jag folk förstår vilket genomskinligt parti vi har att göra med. De har gjort sitt nu, fört fram feminismens budskap och fått folk att öppna ögonen. Mer har de inte att göra i politiken.

Om det finns någon som inte röstar på F! enbart för lyfta fram feminismen, missnöjesrösta eller vara en motpol till SD så skulle jag bra gärna vilja veta varför.
Citera
2014-05-27, 00:26
Medlem
Citat:

Exakt hur är det större rättigheter för män? Jag ställer oftast den frågan till feminister. "Skillnad i lön" är första svaret. Jag ber dom peka på ett konkret exempel. Ingen svarar. Jag frågar om de tjänar mindre än männen på deras jobb. Inget svar. Någonstans där ute så finns det bara en löneskillnad som inte riktigt verkar drabba någon. Det verkar inte vara någon som klagar på sin egen lön. Det är löneskillnaden som är orättvist. Det är som något slags offerlöst brott.

Sen tycker jag att det är ganska fräckt att klaga på lönen. Är det lön som sätter värde på människor? Är det inte viktigare med fritid t.ex.? Kvinnor jobbar väl ca 80% av vad männen gör, varför ropar ingen på att männen ska ha mer fritid? Varför kampanjar man inte med att "Klockan 15:54 går kvinnan ut i solen och mannen sliter vidare i fabriken?"

Och det här med hemarbete. Om ni vill styra folk i deras hem så propagera för all det om det. Skulle det komma hem en politiker till mig och bad mig städa mer skulle jag skicka ut vederbörande genom balkongen (bildligt talat). Vem som städar och var kan jag sköta helt själv.

Att utöka dagis tycker jag dock är bra. Tyvärr har vi inte råd, och det lär vi antagligen inte heller ha om vi ska öka utgifterna med några extra hundra miljarder för att finansiera Fis galna förslag.
Citera
2014-05-27, 00:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av wapswapswaps
Okej. Så du kan inte välja själv om du ska peta i dig piller eller inte?
Köp kondom om du nu absolut känner att du ska leva ett slampigt liv.
Eller du tycker det är värt att förgifta din kropp med p-piller för du gillar att få nya kukar i dig ofta?
?
De flesta par har sex, de flesta män vill inte ha kondom.
Vad ska ett gift par(passar det dig bättre) göra om killen inte vill använda kondom i 40 år?
Läs mitt inlägg igen, jag har inte skrivit något om att knulla runt och eftersom jag är tjej tycker du jag är en slampa som knullar runt(utan att ens ha sex), hade en kille däremot verkligen knullat runt då är det ingen slampa.
Redan i 4:an(grundskolan) då man inte ens kysst någon fick vi tjejer bli kallade horor.
Redan här märks det hur man som kvinna blir behandlad, behövs nog mer FI.
Kanske lägger min röst på Gudrun.
Citera
2014-05-27, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wapswapswaps
Vad fan snackar du om din efterblivna jävel, vilka rättigheter?
Det är tvärtom ditt jävla våp. Din dumma kossa ja vet många snubbar som skulle bli överlyckliga över ett städjobb. Så sluta upp med ditt inlärda feministiska försvar du äcklar mig.

Du får mig nästan att överväga FI. Kan du inte bidra med något konstruktivt så förstår jag inte vad du ska hit och göra, det är ju exakt tack vare sådana som dig som FI växer. Hade jag inte läst vad du skrev hade jag tagit dig för en vänsterextremist.
Citera
2014-05-27, 00:28
Medlem
Aizels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arnold2k5
Jag röstade F!

Jag mår fysiskt illa av tanken på att min flickvän och mina kvinnliga studiekamrater har en större uppförsbacke än mig i karriären bara pga sitt kön (Har sett med egna ögon gång på gång hur mkt enklare killar har att få bra jobb etc trots lägre ambitioner).

Du har inte speciellt mycket koll på hur arbetsmarknaden ser ut för nyutexade kvinnor på KTH:s civilingenjörsutbildningar, eller hur? Protip: Du kommer med hyfsat stor sannolikhet ha det svårare än dina kvinnliga bekanta.

(Teknikbranschen har väldigt få kvinnor som intressenter, så det görs en hel del för att försöka bättre på statistiken. Vilket om man råkar vara kvinna just nu betyder en hel del möjligheter.)

Citat:
Har flera vänner på KTH som röstade F! och helt ärligt är det en minoritet som inte anse sig vara feminister av dom jag umgås med.
Vart på KTH går du egentligen? Eller har det ändrats så mycket på bara något år, för KTH är ett rätt så ordentligt blått territorium. Kanske med undantag för aktiva inom THS, men majoriteten studenter är bara där för tentapubarna ändå.

Citat:
Dessutom ogillar jag extremt starkt den könsnormen som får unga män att bete sig som primater.
Vi lever i en alldeles för utvecklad värld för att hålla på och bruka våld mot varandra i vardagen.
Jag tror och hoppas att gemene man är smartare än så egentligen.
Som ingenjörsstudent borde du ha lite bättre koll på vad vetenskapen säger (dvs, inte något som kommer från sysselsättningsprojektet Södertörn). Kortfattat: Stora doser testosteron kan verka negativt på kognitiv utveckling (små doser kan dock verka positivt), samtidigt som testosteron också kan leda till ökad aggressivitet. Att en del unga män beter sig som mongon är med andra ord inte alltid deras fel och är ingenting du kan "fixa". Därmed inte sagt att man inte kan motverka det, men det görs med fördel från auktoritetsfigurer, eftersom unga män annars inte lyssnar. Och auktoritetsfigurer är en annan sak (Fi) ogillar, så det blir dubbelt negativt där.

Tonårskillar är jobbiga i alla kulturer världen runt och har alltid varit. Att tro att lite "nu ska ni vara snälla och sjunga kumbaja" fungerar på den genomsnittlige tonårsgrabben är vänsterutopiskt önsketänkande. Såvida det inte hjälper honom att få ligga, med tanke på att de flesta tonårskillar är nästintill besatta med att förlora oskulden. Men med tanke på att den genomsnittlige tonårstjejen flockas till de killar som är antitesten till (Fi) så lär inte det fungera, heller.
Citera
2014-05-27, 00:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SpeedyEarl
Så ni tänker lagstifta att städningen skall delas upp likvärdigt i hemmet?

Då antar jag att ni även lagstiftar om att snöskottning, gräsklippning, renovering, vedhuggning, däckbyten och liknande sysslor delas lika i hemmet?!

Fy fan vilka blåsta människor det finns! Försök och dra huvudet ur arslet och inse att det finns större problem att ta tag i än vem fan som dammsuger mest i de svenska hemmen!!
Alla har inte hus, många bor i lägenhet och i storstäder har inte alla bil.
Det är männen som behöver dra tummen ur arslet.
Enklast är singelhushåll, så löser de flesta problemen idag, mannen städar sin egen skit, torkar sig sjlv i arslet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in