2014-05-27, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hanna33
?
De flesta par har sex, de flesta män vill inte ha kondom.
Vad ska ett gift par(passar det dig bättre) göra om killen inte vill använda kondom i 40 år?
Läs mitt inlägg igen, jag har inte skrivit något om att knulla runt och eftersom jag är tjej tycker du jag är en slampa som knullar runt(utan att ens ha sex), hade en kille däremot verkligen knullat runt då är det ingen slampa.
Redan i 4:an(grundskolan) då man inte ens kysst någon fick vi tjejer bli kallade horor.
Redan här märks det hur man som kvinna blir behandlad, behövs nog mer FI.
Kanske lägger min röst på Gudrun.

Vad har du för källa på att de flesta män inte vill bära kondom?
Citera
2014-05-27, 00:31
Medlem
"Målet för den feministiska politiken är ett samhällsbygge som skapar utrymme för alla människor att utveckla sin fulla potential"

Det låter jättebra eller hur? Det tycker i alla fall jag.

Men efter att jag har läst deras partiprogram från 2013 kan jag inget annat än att sitta som ett stort frågetecken. Bara för att ta upp några punkter så vill F!;

- Skrota kärnkraften.
Visst, låter som en bra idé men problemet ligger i hur ska vi ska få vår el?
- Införa ett slags medborgarlön genom socialförsäkringssystemen.
Problemet är att jag som idealist tror på människan och jag tror att de vill ha ett jobb att gå till varje morgon men jag tror också på att det finns individer som kommer utnyttja och parasitera på det här. Förutom så det så vill jag absolut inte betala för någon annan (osolidarisk? javisst) bara för att de också är medborgare (för jag tror att det kommer att finansieras av skatter?) Nä, jag tror hellre på en politik som skapar jobb.
- Avskaffa försvaret. F! vill istället att kvinnorätts- HBTQ- och antirasistiska organisationer lösa alla konflikter, även internationellt. Tanken är alltså att skicka HBTQ-aktivister för att ta t.ex. den homofoba ryska regimen i örat? Lycka till säger jag bara.
- Höja a-kassan och underhållsbidraget. Underhållsbidraget tycker jag är bra som det är just nu och istället för att höja a-kassen lär folk vikten av att spara.
- kvotera bolagsstyrelserna. Kvotering... måste jag säga mer? Är 50/50 kvinnor och män verkligen rättvist? Meriter före allt om du frågar mig.
- kvotera föräldraledigheten. Jag har svårt när staten ska gå in och detaljstyra saker. Jag hoppas verkligen att min framtida partner och jag kan prata med varandra och komma överens om en deal som vi båda är nöjda med. Vi blev väl myndighetsförklarade när vi fyllde 18?
- avskaffa vinster i välfärden. Något jag håller med om. Problematiken ligger dock i hur man ska få riskkapitalister att investera om det inte finns någon vinning.
- öka statsbidragen till offentlig sektor. Nej tack.
- avskaffa rut och rot. Ännu mindre jobb.
- stoppa vapenexporten. Tycker inte det är omoraliskt att sälja vapen.
- ge papperslösa rätt till socialbidrag. Som jag sa ovan, jag ogillar att betala för andra.
- avskaffa straffet utvisning. Varför ska vi importera kriminella och sedan betala för deras fängelsevistelse? Kan du inte sköta dig, hit the road jack.
- skapa ett tredje juridiskt kön. Ser jag inget problem med.
- införa köttfria måndagar.*suck* detaljstyrning igen...
- obligatorisk sexualundervisning på dagis. Jag tycker att sexualundervisning på dagiset är för tidigt.
- Inga läxor och inga betyg förrän gymnasiet. Har inte en ålder på när betygen ska sättas men tidigare än gymnasiet tycker jag i alla fall.
- förbjuda djur på cirkusar. Förbjuda eller inte förbjuda, kunde verkligen inte bry mig mindre.
- Omskolningskurs för män (alla män?) för att förändra sina konsumtionsmönster. Är det bara jag som associerar till Kinas omskolningsläger?
- Inga bilar ska tillåtas i städerna och alla transporter ska ske med tåg och inte lastbil. Vi kan alla leva som på söder med våra kärringcycklar! :yes:
- 15-minutersprincipen. Det vill säga att ingen ska ha längre än 15 minuter till något i sitt liv – jobb, förskola, bostad, mataffärer m m. Om det ska förverkligas genom folkförflyttningar är oklart.
- FI vill ”undanröja de hinder som gör det svårare för kvinnor än män att starta och driva företag”. Varför just kvinnor inte förstår hur man driver företag är oklart för mig.
- Fri invandring. Måste jag dra upp centern som skrota exakt samma idé. För övrigt är jag för invandring men inte fri.

Slutligen tänkte jag skriva något om hur FI vill finansiera allt detta och hur de ser på skatter. Men det går inte. För det finns inte ett enda ord om det i hela partiprogrammet.

För att svara på din fråga TS så är det verklighetsfrånvarande kommunister som tror att pengar växer på träd som röstar på F!

Kommer dom in i riksdagen, flyttar jag till ett annat land.
Senast redigerad av 2013-03-13 2014-05-27 kl. 00:34. Anledning: togbortlite
Citera
2014-05-27, 00:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SaraMagdalena
Exakt hur är det större rättigheter för män? Jag ställer oftast den frågan till feminister. "Skillnad i lön" är första svaret. Jag ber dom peka på ett konkret exempel. Ingen svarar. Jag frågar om de tjänar mindre än männen på deras jobb. Inget svar. Någonstans där ute så finns det bara en löneskillnad som inte riktigt verkar drabba någon. Det verkar inte vara någon som klagar på sin egen lön. Det är löneskillnaden som är orättvist. Det är som något slags offerlöst brott.

Sen tycker jag att det är ganska fräckt att klaga på lönen. Är det lön som sätter värde på människor? Är det inte viktigare med fritid t.ex.? Kvinnor jobbar väl ca 80% av vad männen gör, varför ropar ingen på att männen ska ha mer fritid? Varför kampanjar man inte med att "Klockan 15:54 går kvinnan ut i solen och mannen sliter vidare i fabriken?"

Och det här med hemarbete. Om ni vill styra folk i deras hem så propagera för all det om det. Skulle det komma hem en politiker till mig och bad mig städa mer skulle jag skicka ut vederbörande genom balkongen (bildligt talat). Vem som städar och var kan jag sköta helt själv.

Att utöka dagis tycker jag dock är bra. Tyvärr har vi inte råd, och det lär vi antagligen inte heller ha om vi ska öka utgifterna med några extra hundra miljarder för att finansiera Fis galna förslag.
Kvinnor arbetar mindre för de måste vara hemma med barnen när de är sjuka, gå på skolmöten, BVC mm.
De är inte lediga, de tar hand om familjen, men det räknas inte eftersom det inte genererar pengar(men ny arbetskraft)
http://ekonomistas.se/2014/03/18/en-kvinnofalla-mindre-lat-makar-dela-pa-pensionen/
Citera
2014-05-27, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SaraMagdalena
Du får mig nästan att överväga FI. Kan du inte bidra med något konstruktivt så förstår jag inte vad du ska hit och göra, det är ju exakt tack vare sådana som dig som FI växer. Hade jag inte läst vad du skrev hade jag tagit dig för en vänsterextremist.

Vad du än gör rösta INTE på F! har tagit lite preparat så kanske därför man e lite obegriplig. Men varför tror du jag är vänster? Du får gärna förklara det.
Citera
2014-05-27, 00:36
Medlem
Aizels avatar
Citat:
?
Redan i 4:an(grundskolan) då man inte ens kysst någon fick vi tjejer bli kallade horor.
Redan här märks det hur man som kvinna blir behandlad, behövs nog mer FI.
Kanske lägger min röst på Gudrun.
Tänk efter lite. Vilka är det som oftast sprider illasinnade rykten i skolåldern? Hint: Det är inte pojkarna, de är inte känslomässigt mogna nog för sådant. Kvinnor får utstå mycket hat, det håller jag med om. Men majoriteten av hatet kommer från andra kvinnor. Och det slutar inte heller direkt efter skolåldern.

Ett ögonöppnande exempel (i alla fall för mig som man) var att röra sig i publika miljöer tillsammans med en väldigt attraktiv kvinna. Nedklädd och/eller osminkad = inga konstigheter. Välklädd och sminkad = herre jävlar vad många kvinnor som ger nedsättande blickar. Männen å andra sidan suktar istället, vilket kan vara irriterande om man t.ex. är tillsammans med kvinnan i fråga, men knappast kan ses som nedsättande.
Citera
2014-05-27, 00:39
Medlem
Citat:
Alla har inte hus, många bor i lägenhet och i storstäder har inte alla bil.
Det är männen som behöver dra tummen ur arslet.
Enklast är singelhushåll, så löser de flesta problemen idag, mannen städar sin egen skit, torkar sig sjlv i arslet.

Ytterligare ett bevis på hur "ni" tänker! Så länge det kan lagstiftas för att ge fördelar åt kvinnor är det tummen upp!

Men åt andra hållet är det totalt ointressant! Är de det som kallas jämställdhet?!
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SpeedyEarl
Vad har du för källa på att de flesta män inte vill bära kondom?
Så du har hört killar säga de vill ha kondom, konstigt.
Vad har du för källa på att killar vill ha kondom?
Kanske en poll på flashback?
Citera
Medlem
arnold2k5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aizel

Som ingenjörsstudent borde du ha lite bättre koll på vad vetenskapen säger (dvs, inte något som kommer från sysselsättningsprojektet Södertörn). Kortfattat: Stora doser testosteron kan verka negativt på kognitiv utveckling (små doser kan dock verka positivt), samtidigt som testosteron också kan leda till ökad aggressivitet. Att en del unga män beter sig som mongon är med andra ord inte alltid deras fel och är ingenting du kan "fixa". Därmed inte sagt att man inte kan motverka det, men det görs med fördel från auktoritetsfigurer, eftersom unga män annars inte lyssnar. Och auktoritetsfigurer är en annan sak (Fi) ogillar, så det blir dubbelt negativt där.

Tonårskillar är jobbiga i alla kulturer världen runt och har alltid varit. Att tro att lite "nu ska ni vara snälla och sjunga kumbaja" fungerar på den genomsnittlige tonårsgrabben är vänsterutopiskt önsketänkande. Såvida det inte hjälper honom att få ligga, med tanke på att de flesta tonårskillar är nästintill besatta med att förlora oskulden. Men med tanke på att den genomsnittlige tonårstjejen flockas till de killar som är antitesten till (Fi) så lär inte det fungera, heller.

Testosteron kan göra dig aggressiv men då pratar vi generellt om mycket större doser.
En normal nivå av testosteron gör dig inte aggressiv per se, gemene man är inte aggressiv pga sina testosteronnivåer, det där är bara en dålig ursäkt för idiotiskt beteende.
Du får gärna motbevisa mig men då vill jag ha seriösa källor tack, räcker med länkar till scifinder eller liknande.

Jag köper inte heller idéen om att tjejer dras till killar som är antitesen till F!. Jag har haft flickvänner etc konstant sen jag gick i 6an och jag har då aldrig varit extremt macho eller grabbig.
Dock alltid varit trygg i mig själv. Oddsen att jag är undantaget som bekräftar regeln känns liten.

ang politik och KTH skulle jag säga att många slentrianmässigt röstar blått men inte har någon större koll. Dock finns en hel del politiskt intresserade som oftare tenderar att dras åt vänsterhållet.

Här är en artikel citerad närmre 1000 ggr(!) som pekar på att våldsbrottslingar i tonåren inte har signifikant högre testo än andra
http://cogprints.org/663/1/bbs_mazur.html?iframe=true&width=900&height=450
Senast redigerad av arnold2k5 2014-05-27 kl. 00:50.
Citera
2014-05-27, 00:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av wapswapswaps
Var det ett hot eller? Klart du kommer rösta på den alkoliserade smuts kärringen de är väl ingen nyhet.
Tig kvinna.
Käftsmäll din supernörd!
Citera
2014-05-27, 00:42
Medlem
Citat:
Så du har hört killar säga de vill ha kondom, konstigt.
Vad har du för källa på att killar vill ha kondom?
Kanske en poll på flashback?

Jag har ingen källa för varken eller!

Men tänkte eftersom du, utan tvivel, slog fast att de flesta män inte vill använda kondom antog jag att du låg inne med en adekvat, sanningsenlig källa?!

Men nu får jag intrycket av att du kanske rent utav inte ens har en källa för dina påståenden?!
Citera
2014-05-27, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arnold2k5
ang politik och KTH skulle jag säga att många slentrianmässigt röstar blått men inte har någon större koll. Dock finns en hel del politiskt intresserade som oftare tenderar att dras åt vänsterhållet.

Du hade inte så stor koll på arbetsmarknaden heller. Säg som det är, du är mytoman.
Citera
2014-05-27, 00:46
Bannlyst
Vilka röstar på Fi, V, MP, S, C, FP, M, KD, PP, SD och VARFÖR?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in