2014-05-26, 23:53
Medlem
mendokses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arnold2k5
Ja män/killar i min omgivning har betydligt lättare fått jobb efter avlagd examen och dessutom oftast bättre jobb rakt av. Majoriteten har haft markant sämre betyg än sina kvinnliga studiekamrater och ofta varit mer "slöa".

Intressant, vad tror du att FI skulle kunna göra åt denna diskriminering?

Extrafråga: På vilket sätt tror du att en röst på FI hjälper till att lösa upp könsroller?

(Är intresserad av din åsikt då de flesta jag känner som röstar på FI mest verkar göra det för att de har en fin logga och roliga event.)
Citera
2014-05-26, 23:54
Medlem
NasiBoois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wapswapswaps
Det ligger väldigt mycket i det du säger. Inga av de unga feminister vi har i sverige idag kommer få barn de börjar ju knapra p-piller från 12år sen fortsätter de tills deras livmoder är förgiftad med alla kemikalier. BLÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ för feminister.

Statistik inom ämnet bekräftar den bilden: de moderna kvinnorna, feminister såväl som liberaler, väntar med barn tills de behöver medicinsk hjälp/assisterad befruktning för att få eller eller två (man ser mycket tvillingbebisar på gatorna i bättre områden, ofta till följd av bl.a hormonstimulerande ämnen modern ätit för att i hög ålder kunna bli gravid).

Kvinnorna som föder fler barn tillhör oftare en lågutbildad falang (vilket i sig inte behöver förväxlas med lägre begåvning, kvinnor som är traditionellt lagda ser mindre poäng i att läsa 5 år genuscertifierad utbildning när de kan anamma familjelivet istället - kvinnors intelligens är dessutom väldigt centrerad och de flesta kvinnor är ganska medelmåttigt intelligenta, oavsett antalet högskolepoäng). Kvinnorna som ger liv åt nya svenska generationer är alltså svenska kvinnor som är överlag betydligt mer konservativa än de skrikande feministkvinnorna på TV. Det ska man inte glömma.

Grädden på moset är utomeuropeiska kvinnor (mestadels muslimer) som har en mycket hög nativitet också, sekulära muslimska kvinnor skaffar i enlighet med mönstret betydligt färre barn. Kvar i framtiden blir alltså SD-kvinnors barn - och radikala islamisters. Som upplagt för raskrig!
Senast redigerad av NasiBooi 2014-05-26 kl. 23:59.
Citera
2014-05-26, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spurr
Det här önskas det en källa till. Gärna fler, men jag tar vad du har.

Jag är en källa. På mitt förra jobb hade vissa kvinnor högre lön än mig.
Citera
2014-05-26, 23:57
Medlem
Accretions avatar
Främst är det väl HBTQ-människor och unga kvinnliga feminister + deras mesiga pojkvänner.
Det känns lite som om det blivit en status-grej att rösta på feministiskt initiativ, i alla fall i min vänskapskrets. Många av mina vänner är feminister och jag studerar på högskolan så det är inte för att de är lågutbildade som de gör det. Högskolan har ju nu för tiden även ett större fokus på genus vilket kan bidra till att folk röstar på F!.

Sen märker man när man diskuterar att de inte kan något om F!'s Partiprogram utan går mest på känslor och vinklad media som aftonhoran och andra liknande tidningar för att få sin kunskap. Typ som resten av befolkning.
Citera
2014-05-26, 23:58
Medlem
Spurrs avatar
Citat:
Jag är en källa. På mitt förra jobb hade vissa kvinnor högre lön än mig.

Det är ingen källa. Det är ett påstående som det inte finns någon som helst anledning att tro på. Men tack för svar.
Citera
2014-05-26, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
högutbildade akademiker, kvinnor och män från storstäderna röstar Fi.

De här arga unga kvinnorna som springer runt på stan och skriker att de ska klippa kukar, vad tror du att de röstar på?
Citera
2014-05-27, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av betongtrollet
Ljuger du inte som en häst travar nu? Det skriks efter, slits och dras i kvinnor inom mansdominerade branscher och i synnerhet med den utbildningen. Det låter som ett löjligt påstående du kommer med. Möjligtvis är männen bättre på att sälja in sig själva eller du kanske pratar om någon nischad kemiutbildning där förutsättningarna ser sämre ut. Det är annars intressant hur en person som borde ha förmågan att tänka själv kan rösta på ett extremistparti.

Sen ska vi inte glömma att det tycks vara fler kvinnor som är vänsterorienterade och gärna visar det än män, i alla fall vad jag har erfarit vid rekrytering. Går jag in på en persons facebook för att försöka bilda mig en uppfattning om en arbetssökande och jag ser "Vi gillar olika", "Kvinnor jobbar gratis efter 15:54" och "Feminist, javisst" så slänger jag ansökan direkt, oavsett om det är en kille eller tjej.

Och det handlar inte alls om just de åsikterna, det handlar om att man lärt sig under åren att dessa människor ofta skriker högst på arbetsplatsen om politik, och gärna gör sig ovän med människor som inte delar deras åsikter.

Förutom att det då blir mer politik på en arbetsplats än en arbetsgivare tycker är bra, så finns det även någon slags mentalitet att jobbet bara är ett jobb, och alla ska ha det lika bland dessa människor. De ser gärna orättvisor när andra jobbar hårdare och förtjänar mer än dem själva.

Bland personer som inte visar mycket politiska åsikter så ser man mer individuell vilja, och således även ett större engagemang och mindre risk att personen är en "Nu är klockan 17, jag lämnar det här halvfärdigt och drar, du får lösa det".

Och man får så klart tycka vad man vill om det, men att ha en person som visar engagemang är så klart alltid mer attraktivt för en arbetsgivare, och leder även till högre lön och bättre positioner.

Det här är så klart bara mina egna reflektioner, och det stämmer inte på alla i något läger. Men det är känslan jag fått under åren.
Citera
2014-05-27, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NasiBooi
Statistik inom ämnet bekräftar den bilden: de moderna kvinnorna, feminister såväl som liberaler, väntar med barn tills de behöver medicinsk hjälp/assisterad befruktning för att få eller eller två (man ser mycket tvillingbebisar på gatorna i bättre områden, ofta till följd av bl.a hormonstimulerande ämnen modern ätit för att i hög ålder kunna bli gravid).

Kvinnorna som föder fler barn tillhör oftare en lågutbildad falang (vilket i sig inte behöver förväxlas med lägre begåvning, kvinnor som är traditionellt lagda ser mindre poäng i att läsa 5 år genuscertifierad utbildning när de kan anamma familjelivet istället - kvinnors intelligens är dessutom väldigt centrerad och de flesta kvinnor är ganska medelmåttigt intelligenta, oavsett antalet högskolepoäng). Kvinnorna som ger liv åt nya svenska generationer är alltså svenska kvinnor som är överlag betydligt mer konservativa än de skrikande feministkvinnorna på TV. Det ska man inte glömma.

Grädden på moset är utomeuropeiska kvinnor (mestadels muslimer) som har en mycket hög nativitet också, sekulära muslimska kvinnor skaffar i enlighet med mönstret betydligt färre barn. Kvar i framtiden blir alltså SD-kvinnors barn - och radikala islamisters. Som upplagt för raskrig!

+1

Bra skrivet. Sorgligt men sant
Citera
2014-05-27, 00:01
Bannlyst
De som röstar Fi här är alltså unga ganska högutbildade män från lite bättre områden.
De gör det för jämnställdheten mellan könens skull.
Men det mest anmärkningsvärda är inte att de röstar på FI, det är allt hat från män för de står på kvinnors sida, dessa men blir utsatta för samma sak som kvinnor jämt blir.
Är det hat mot er mor missnöjd med uppfostran?
Varför är det så hemskt att andra män vill att kvinnor ska ha samma rättigheter och möjligheter?
FI har 1 mandat och ni känner er hotade.
Citera
2014-05-27, 00:03
Medlem
Jakobawss avatar
Unga, vita, medelklass hippietjejer som är arga för att de inte har en modellkropp och hipsterpojkar med låg testosteronhalt i blodet som tror att dem kommer få ligga genom att vara meningsfränder med sina tjejkompisar.

Ut med F! (Feminazistiskt Initiativ)

https://www.youtube.com/watch?v=wdyCBY3cZzE&feature=youtu.be
Citera
2014-05-27, 00:03
Medlem
Dawlishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CaMaRo1337

7 Fi ska verka för att namnlagen ändras så att alla människor har rätt att ta förnamn utan att det styrs
av biologiskt kön. Denna rätt ska även gälla för föräldrar när de namnger sina barn.
49 Fi ska verka för att strippklubbar förbjuds.
50 Fi ska verka för att hotell ska vara porrfria.
29 Fi ska aktivt verka för att ett tredje juridiskt kön införs.
46 Fi ska verka för en läxfri och betygsfri grundskola.

7 Fi ska verka för att asylsökande och flyktingar ska erbjudas läkarundersökning inom en månad för att
möjliggöra att de erbjuds nödvändig omsorg och vård i god tid.
8 Fi ska verka för att alla som vistas i Sverige, även asylsökande och papperslösa och gömda flyktingar,
ska ha full tillgång till hälso- och sjukvård på samma villkor som alla andra bosatta i Sverige.

Mer trevlig läsning finnes på: http://feministisktinitiativ.se/wp-content/uploads/2013/11/For_en_feministisk_politik_2013.pdf

"Fi ska verka för att införa möjligheten till positiv särbehandling i arbetslivet för personer med funktionsnedsättning samt för rasifierade personer, d.v.s. personer som utsätts för rasism, exempelvis på grund av hudfärg eller religion. Detta ska även vara möjligt inom utbildningsväsendet."

Alltså vad fan? De är ju EMOT särbehandling?

Och varför omformuleras alla valförslag till "ur ett genus och hbtq perspektiv". Sjukt enfaldig politik.
Citera
2014-05-27, 00:05
Bannlyst
Citat:
Det ligger väldigt mycket i det du säger. Inga av de unga feminister vi har i sverige idag kommer få barn de börjar ju knapra p-piller från 12år sen fortsätter de tills deras livmoder är förgiftad med alla kemikalier. BLÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ för feminister.
Kan det vara för männen tjatar på dom?
Så är det i förhållanden, killen vill att tjejen ska äta p-piller(när det finns med mindre farliga biverkningar för män uppfunnet)
Han vill inte använda kondom.
Han vill inte ha barn, kvinnor vill ha barn tidigare än men men får vänta av hänsyn till mannens vilja.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in