2014-05-23, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grismongis
Det gick dåligt i livet för Sture när han började våldta småpojkar, det kallar jag karma.
Rådstam eller Råstam, vem bryr sig om någon så överskattad heter eller inte heter.
Nåväl, tror du Sture kan hålla fingrarna i styr nu?

Nu var det väl Råstams karma som du skrev om och jag kommenterade?

Vad Sture kommer att göra eller inte göra vet ingen någonting om. Dessutom lägger jag ingen energi på att bry mig om det heller.
Citera
2014-05-24, 17:05
Medlem
tv4oves avatar
Citat:
Man kan inte bota sadistiska pedofila störningar.
Det finns inga bevis för vare sig det ena eller andra i detta fall. Påståendet kommer från misslyckade terapeuter som för sin vidare karriär väljer att hellre bekräfta vad socialfascistisk majoritet vill tro.
Citera
2014-05-24, 17:36
Medlem
Stina-Linas avatar
Citat:
Citat:
Man kan inte bota sadistiska pedofila störningar

Citat:
Ursprungligen postat av tv4ove
Det finns inga bevis för vare sig det ena eller andra i detta fall. Påståendet kommer från misslyckade terapeuter som för sin vidare karriär väljer att hellre bekräfta vad socialfascistisk majoritet vill tro.

Diagnosen underkändes av Socialstyrelsen redan då den serverades av Otto Brundin-som satte den med hjälp av en helt "ovetenskaplig metod" vid 80 års ålder
Citera
2014-05-24, 18:35
Medlem
Public-Detectives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thomas-Kvick
Det skulle bli mycket enklare att räkna hur många rätt Gubb Jan har haft. Han har ljugit om det

mesta under sin tid som journalist. Antingen är han förståndshandikappad eller så ljuger han med flit

Kan du berätta vad G J S ljugit om under sin tid som journalist? Du kan hålla dig till hans lögner i Quickfallet för det är vad tråden handlar om. Kan du komma på någon? Kanske bör påminna dig om att han hjälpte den handikappade journalisten H.Råstam med fakta i två fall. Som han inte klarade av att leta rätt på själv.

Vart har den kriminella pedofilen Bergwall flyttat? Vet nån det? Kanske borde man informera allmänheten om vilken störd person som bor i området. Dom som bor i området kanske inte vill chansa som dom som skrev ut honom gjorde. Han är bokförd på sin brors adress men bor inte där.
Citera
2014-05-24, 21:19
Medlem
Citat:
Jag tror ingenting, Sture är dömd för övergrepp på flera pojkar, och gillade sina fantasier så mycket att han kände att han ville dela med sig bokform till allmänheten. Att det skulle ligga honom i fatet senare hade han ingen tanke på då, men det går bra att neka så länge det finns lättlurade figurer som dig och Stina-lina.
Citera
2014-05-24, 23:47
Medlem
Bohlwinkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stina-Lina
Diagnosen underkändes av Socialstyrelsen redan då den serverades av Otto Brundin-som satte den med hjälp av en helt "ovetenskaplig metod" vid 80 års ålder
Exakt vilken diagnos var det Socialstyrelsen underkände? Tungan rätt i mun nu!
Citera
2014-05-25, 08:38
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
Schlesien skrev

Sten-Ove har antagligen nån slags pakt med Sture idag. Där kan man kanske inte förvänta sig ett ärligt svar. Om nu Sten-Ove öht vet. Men bl a "Niklas"/"Patrik Olofsson" bör kunna ge goda svar på denna punkt.

Jag tror heller inte man kan bo på så små orter som Grycksbo, Valsan och skogsdungarna i Främby och använda en bil i smyg utan att människor där märker det. Det finns uppslag för en objektiv journalist att gå vidare med. Detta är en viktig punkt dessutom.

Min aning är dock att Bergwall ljugit för Mattsson och att Bergwall inte skulle stå för påståendet idag.

Sten-Ove Bergwall skriver ju rätt mycket om den kriminella pedofilen och deras kioskrörelse i Falun i "Min bror Thomas Quick". Han skriver även om en del om morden som t ex Johan fallet och är medveten om att det är en bilist som söks av polisen. Han ifrågasätter inget om några köregenskaper och han är väl det syskon som har haft bäst kontakt med pedofilen.

Lite ur boken om Falun:

”Vi hade med oss varsin exakt lika stor bankskuld efter överlåtelsen. Min bror och jag gick i borgen för varann på summan. Vi sågs bara ett par gånger efteråt, för att avsluta affärerna. Nästan omedelbart krånglade min bror med sina amorteringar, och varje förfallodag tvingades jag stöta på för att få honom att betala.
Det dröjde inte länge förrän han utan ett ord till mig inställde sina amorteringar. Jag tog det hårt, att han bara slutade betala och lastade över bördan på mig, borgensmannen. Inte ett ord hörde jag. Han flyttade också och bytte telefonnummer och gjorde sig allmänt svåråtkomlig.
Affärsäventyret, som i och för sig varit givande och egentligen komplikationsfritt, slutade med att den ene brodern skändligen svek den andre.
Först då insåg jag att min bror var en bedragare. Då kände jag den första ruttna stanken omkring honom. Då började jag också omtolka tidigare händelser kring min bror.”

”Affärsrörelsen kom snabbt i gång och utvecklades genast positivt. Mycket, det ska erkännas, tack vare min bror ökade omsättningen stadigt. Vår butik blev populär, inte minst bland barn och ungdom. Min bror charmade alla, ömsom skämtade, ömsom var förtrolig med kunderna. Unga och gamla kom till honom med sina förtroenden, till honom, mördaren och barnaskändaren.”

”Den utåtriktade verksamheten var han bäst på. Jag var väl den av oss som höll snyggt i hyllorna och städade toaletten och ordnade på lagret, men det var ju ute i butiken, vid disken, som omsättningen ägde rum.
Ungdomen dominerade i kundkretsen. Ett par stora skolor i närheten garanterade fylld butikslokal på skolrasterna. Godis, chips, läsk och glass var våra storsäljare.
Min bror stortrivdes. Han, som redan tjugo år tidigare ansetts som en farlig sexualförbrytare, hade nu obegränsade möjligheter att knyta kontakter.
Han valde ut en hygglig, lite lillgammal pojke i tolvårsåldern. De blev snart så goda vänner att min bror upptogs som nästintill medlem i pojkens familj. Sedermera skulle de också starta affärsrörelse tillsammans, ett kompanjonskap som sprack när min bror grundlurade pojkens föräldrar. Och pojken själv ledde han in på brottslig bana, bl.a. via ett spektakulärt men misslyckat bankrånsförsök.”

”Tidigt under vår verksamhet i butiken blev alltså min bror vän med en ung pojke. Jag ville gärna tro att de två hade ett rent kamratligt förhållande med tanke på pojkens ålder, men det är klart att jag egentligen begrep att det åtminstone från min brors sida var en sexuell relation. Men det tänkte jag egentligen inte på, jag hade inte möjligheter (eller lust) att bekymra mig om det.”
Citera
2014-05-25, 08:47
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
Public-Detective skrev

Vart har den kriminella pedofilen Bergwall flyttat? Vet nån det? Kanske borde man informera allmänheten om vilken störd person som bor i området. Dom som bor i området kanske inte vill chansa som dom som skrev ut honom gjorde. Han är bokförd på sin brors adress men bor inte där.

Någonstans i närheten av sin bror, området kring Åre, Järpen, Undersåker.

Han brukar lägga ut bilder på: Livslogg.se — Svenska kändisar bilddokumenterar sina liv.
Citera
2014-05-26, 10:10
Medlem
tv4oves avatar
Citat:
Jag tror ingenting, Sture är dömd för övergrepp på flera pojkar, och gillade sina fantasier så mycket att han kände att han ville dela med sig bokform till allmänheten. Att det skulle ligga honom i fatet senare hade han ingen tanke på då, men det går bra att neka så länge det finns lättlurade figurer som dig och Stina-lina.
Här har du fastnat i en cirkelbevisning. Vad vet du om vilka tankar som styr över vad i andras konflikter eller vilka egentliga motiv som ligger bakom hos vem?
Så som jag ingående kunde studera hur socialfascismens företrädare och expertis började göra sig gällande efter statskuppen -86 med bokstavsdiagnoser och ännu löjligare psykopati och pedofili-fantasier på den tiden var det bevisligen nya socialdiktaturens egen sjuka det redan då handlade om. Genom media och statsapparat sedan mörkades och legitimerades systematiskt övergreppen mot Palme och andra oliktänkande....
Den som då blev vittne och ställde frågor eller intuitivt reagerade mot oegentligheterna såsom SB blev genast stigmatiserad som anlagsbärare av något obotligt livslångt handikapp.
Enklaste sättet att försvara sig mot en anonym övermakt med så fördomsfulla attityder är att försöka spegla och överträffa angriparens fantasier om sitt offer precis så som SB omedvetet måste ha gjort.
Pojkgänget SB råkade ut för kan mycket väl ha varit angripare och SB kan ha skrämts av falskt angiveri exv. Socialfascismens rättsmissbrukare bryr sig aldrig om att utreda sådana förhållanden.
Citera
2014-05-26, 14:07
Medlem
Knifvurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knifvur
Eftersom han uppges haft bil i lönndom tror jag inte SB kan hittas i bilregistret (för de bilarna).
Knappast heller informerade han sin bror eller andra i familjens närhet eftersom han ville hålla det dolt för föräldrarna.

Så varför "i lönndom"? Kanske hänger det ihop med att han är/var pedofil, en hemlighet med starka krafter som han bar på. Med bil kan en pedofil/predator utöka sitt jaktområde avsevärt.

Så frågan är om det finns män som kring 1977-1980 var pojkar och blev antastade eller sexuellt utnyttjade av en bilburen SB, i Dalarna eller närliggande län?
Foto: http://i.imgur.com/4jCdJMY.jpg

Frågan "varför bil i lönndom" kan delas upp i två:

- Varför bil? Uppenbara allmänna svaret för att det kan vara kul för en arbetslös 27-åring. Och det svar som redan nämnts gällande en kriminell pedofil: det utökar möjligheterna att närma sig och utnyttja unga pojkar.

- Varför i lönndom? SB hade inget körkort. Och bilen kan ha varit stulen, köpt t.ex via SBs kriminella kontakter (t.ex via kontakter till de som tillhandahöll det amfetamin m.m. som SB missbrukade sedan minst tio år tillbaka).

Detta var alltså kring 1977, SB var bosatt i föräldrahemmet i Korsnäs som är en stadsdel i Falun.
(Vilket var 6-7 år innan SB träffade 12-årige "Niklas"/"Patrik" och bodde på landet vilket tidigare i tråden felaktigt kopplades samman med bilen i lönndom).

---
1970 dömdes SB till sluten psykvård (Sundsvall), för sexbrott mot fyra pojkar vid fyra olika tillfällen/platser under mars till oktober 1969. Han lär även ha försökt strypa en av pojkarna.
SB uppgav själv vid rättspsykundersökningen "att han kände en mycket stark sexuell dragning till pojkar som inte nått könsmogen ålder". Inga tveksamheter där inte.
Senast redigerad av Knifvur 2014-05-26 kl. 14:17.
Citera
2014-05-26, 14:48
Medlem
Citat:
Här har du fastnat i en cirkelbevisning. Vad vet du om vilka tankar som styr över vad i andras konflikter eller vilka egentliga motiv som ligger bakom hos vem?
Så som jag ingående kunde studera hur socialfascismens företrädare och expertis började göra sig gällande efter statskuppen -86 med bokstavsdiagnoser och ännu löjligare psykopati och pedofili-fantasier på den tiden var det bevisligen nya socialdiktaturens egen sjuka det redan då handlade om. Genom media och statsapparat sedan mörkades och legitimerades systematiskt övergreppen mot Palme och andra oliktänkande....
Den som då blev vittne och ställde frågor eller intuitivt reagerade mot oegentligheterna såsom SB blev genast stigmatiserad som anlagsbärare av något obotligt livslångt handikapp.
Enklaste sättet att försvara sig mot en anonym övermakt med så fördomsfulla attityder är att försöka spegla och överträffa angriparens fantasier om sitt offer precis så som SB omedvetet måste ha gjort.
Pojkgänget SB råkade ut för kan mycket väl ha varit angripare och SB kan ha skrämts av falskt angiveri exv. Socialfascismens rättsmissbrukare bryr sig aldrig om att utreda sådana förhållanden.
Angripare? En av pojkarna låg ju i sjuksäng när Sture förgrep sig på honom, Detta utspelade sig 1969, alltså långt före 1986.
Senast redigerad av Grismongis 2014-05-26 kl. 14:50.
Citera
2014-05-26, 15:29
Medlem
Gick han fri för brottet 1969?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här