Citat:
Ursprungligen postat av
Mordum87
Det är väldigt svårt att tipsa om något som är likt The Ruins of Beverast.. jag finner det ytterst unikt på något sätt jag har svårt att förklara.
Tycker att vi kastar iväg frågan till trådens självutnämnde Hitler ist.. nämligen "Adversarius".. tror han har mer koll på eventuella liknelser.
np: Ormgård - Hugsad
Beskrivning överflödig (hoppas jag). Förbannat bra!
Jag håller helt och hållet med. TRoB är förbannat unikt och med albumet
Rain Upon the Impure går ljudbilden och atmosfären långt bort det bara går från allt annat och hittar sin egen bänk att sitta på.
Verdunkelns debut innehåller en trasig och äcklig ljudbild, inte lika blöt och "tom" som
Rain Upon... är, utan den är mer grym/hård på sitt eget vis.
Det är knepigt egentligen hur stor skillnad det är på album och album och band på band. Man tänker på hur många band det egentligen finns och att det finns så många band som sticker ut mer än vanligt, även om de faller in i samma genre.
Det är väl därför som dessa band anses vara bättre än andra, det finns ju faktiskt fruktansvärt mycket tråkig black metal som helt enkelt är så simpel raw bm det bara går. Darkthrone-kopior går efter varandra likt köer men borta i Norrland eller i någon förort i Polen sitter det en eller två personer med en aning annorlunda syn på världen och skapar det vi hyllar ända upp i skyarna här.
Jag hoppas på ett svar från trådens Hitler, eller lite snällare kallat, Anders Tengner, Adversarius. Jag lär väl antagligen få mig länkat minst 20 olika band från ställen i världen man trodde inte fanns. Karln tycks ju ha lyssnat på mer än 5 000 olika band genom åren, om inte mer.
Det är Darkspace som går i hörlurarna nu. Det är som ett jävla växthus ute. Katten var nära att fly från fångenskap och min barndomsvän tycks alltid få bensinstopp på vägen hem.
Jag drar igenom Darkspace III i alla fall, bara för att jag har lyssnat för mycket på Darkspace I och demon.
np: Darkspace 3.14