2014-05-24, 03:12
Medlem
Mordum87s avatar
Men fyfan så jag hittat grejor här nu.
En av de absolut fetaste demos jag någonsin hört!
http://www.metal-archives.com/bands/Grave_Worship/15248

Och det är "Grave Worship"s sida jag pratar om.
Herredjävulen vilket hängivet skit.

np: det.
Citera
2014-05-24, 03:18
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zartaza
Jag skulle vilja påstå att alla 3 album med Darkspace (demon är en klass för sig då den är så pass annorlunda) är "lika" varandra. Precis som med Paysage d'Hiver så är det i stort sett samma atmosfäriska black metal fast Darkspace II har mer längre låtar där man drygar ut på riffen och bygger upp atmosfären. Har du 2 timmar över någon dag så tycker jag att du borde lyssna.

Varför skulle man inte lyssna på övriga album som ett band har släppt? Även om det är 2 andra album med sammanlagda 10 låtar eller vad det nu är.

Grejen med Darkspace är att det är ett sånt jävla fint band att bara lyssna på när man bara vill sjunka in och inte göra något speciellt. Ofta tar jag död på några timmars spelande av Civ 5 med Darkspace eller PhD innan jag gör något annat.

Darkspace fokuserar heller inte så mycket på vers och refräng, det är bara nötande av olika riff och ett evigt trummande.

Jag vill också även påstå att alla 3 album står sig mycket nära när det gäller kvalité på musiken. Det finns inga bottennapp i min mening.

Det här inlägget fick mig ändå att tänka om litegrann. Så tack för dina bögiga ord.
Jag har precis tankat och lagt in samtliga Darkspace's verk i luren och dessa ska avverkas imorgon!

Black Putrescence - Unr. Demo 4
Ifrån en 7".. jag fick av Wulkanaz-Magus som extragrej då han sölat med en beställning.
Grymt fint ändå. Det är knappast bara Teitanblood som är ute efter "nekrodöds"-titeln.
Citera
2014-05-24, 03:22
Medlem
Zartazas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mordum87
Det här inlägget fick mig ändå att tänka om litegrann. Så tack för dina bögiga ord.
Jag har precis tankat och lagt in samtliga Darkspace's verk i luren och dessa ska avverkas imorgon!

Black Putrescence - Unr. Demo 4
Ifrån en 7".. jag fick av Wulkanaz-Magus som extragrej då han sölat med en beställning.
Grymt fint ändå. Det är knappast bara Teitanblood som är ute efter "nekrodöds"-titeln.
Jag är bara pyttelite besviken på dig för att du inte har kollat genom de andra två albumen med Darkspace. Så mycket jobb är det faktiskt inte.
Och glöm för fan inte att skriva här imorgon så får jag se vad du tyckte.
Citera
2014-05-24, 03:35
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:
Jag är bara pyttelite besviken på dig för att du inte har kollat genom de andra två albumen med Darkspace. Så mycket jobb är det faktiskt inte.
Och glöm för fan inte att skriva här imorgon så får jag se vad du tyckte.

Äsch då.
Jag har alltid tyckt att det varit lite overkill att känna till "Darkspace".. men får ju somsagt erkänna mina fel. Men ja, jag återkommer imorgon! För nu är jag fan grymt nyfiken!
Just nu är det dock annat som hägrar som är hur fint som helst..

np: Tukaaria - Mythology
Hur bra som helst.. och detta rekommenderas speciellt er som har koll på den oerhört supercoola "Black Twilight circle"... flertalet band har bidragit med grymma skapelser där nämligen.
Kolla upp.. och HÖR SEN!
Citera
2014-05-24, 11:32
Medlem
Zartazas avatar
Jag återkommer nu till Verdunkeln där jag just nu kör igenom debuten ännu en gång. Precis som med andra album som har växt sig fast på mig så tror jag på att denna kommer göra likadant.

Det är mitt i allt lyssnande som jag väljer att inte fortsätta med att hoppa över till nästa band, utan jag vänder om och lyssnar på skiten igen. Jag är nu mitt uppe i den femte lyssningen av albumet och jag njuter utav bara helvete.

Det andra albumet har också växt en hel del på sistone. Produktionen är lite renare än debuten och ljudbilden är lite mer "standard" än det andra unika och lite mer lortiga men det är helt okej. De fortsätter att köra sina lugna gitarrpartier i början som taggar en som fan och det gillar jag starkt.
Det är dock alldeles för tidigt för att ge en hel recension av alla album då det är alldeles för nytt för mig. Sedan har jag inte tillräckligt med ordförråd för att ens kunna ge det en värdig beskrivning då det lär se alldeles för amatörmässigt ut på många håll.

Någon annan som är mer insatt i bandet får göra det.

np: Verdunkeln - In Die Irre
Citera
2014-05-24, 16:22
Medlem
Zirros avatar
Degial är sinnessjukt bra deathmetal
Citera
2014-05-26, 00:12
Medlem
von_Ss avatar
I stort sett allt som skrivits i den här tråden på sistone är sant men som Mordum själv skriver, lite bögigt. Mycket bra band som nämns. Verdunkeln är onekligen intressant då jag provlyssnat några gånger men problemet är att enda gångerna jag kommer att tänka på det bandet är när jag redan har Ruins of Beverast i huvudet och så fort jag har ROB i huvudet vill jag bara lyssna på det och inget annat. Nu har jag iaf bullat upp med alla plattor i mp3-spelaren och ska ge dem en superseriös chans.

Men inte inatt för nu ska jag lyssna på Plaga, Arkona, Mgla, Furia och en massa annat fint från smutsets och cigaretternas förlovade land. Fy fan vad vissa länder gör bra BM.
Citera
2014-05-26, 14:14
Medlem
pebers avatar
Citat:
Det är väl därför som dessa band anses vara bättre än andra, det finns ju faktiskt fruktansvärt mycket tråkig black metal som helt enkelt är så simpel raw bm det bara går. Darkthrone-kopior går efter varandra likt köer men borta i Norrland eller i någon förort i Polen sitter det en eller två personer med en aning annorlunda syn på världen och skapar det vi hyllar ända upp i skyarna här.

Jag läste ett citat i vad jag tror vad CloseUp som lät ungefär så här "Detta låter som den typiska black metal man kan köpa i lösvikt på Wacken". Och så känns ju blackmetal-genren rent teoretiskt iaf för mig. Trots att jag inte kan lista upp något sådant band. Dock är det lätt att slänga sig med uttryck som "Wolves i the throne room låter i sina bästa stunder som en sämre kopia av Burzums Hvis lyset tar sig och Weakling". Vilket är sant. Det kan fortfarande vara dugligt ändå.
Citera
2014-05-27, 00:39
Medlem
Glantons avatar
Ok, det får väl bli att checka upp Verdunkeln nu då. Tre av de absolut bästa banden kommer ju från det tyska riket. Lunar Aurora, The ruins of beverast samt Katharsis. Om Verdunkeln också påminner om TroB så kanske deutsharna kan knorra in ett fjärde. Men jag är jävligt skeptisk.
Har ytterst få gånger blivit så totalt knockad av en platta som när jag lyssnade på Unlock the shrine första gången. Precis som Deathspell Omega härjar Alexander von Meilenwald i ett helt eget universum. En av få artister som lyckas få sin musik att låta genuint otäck, vidrig och vacker, och lyckas Verdunkeln också nosa där någonstans så är ingen gladare än jag.

NP - Vanhelgd "Dödens maskätna anlete" (bästa svenska dödsen någonsin?)
Citera
2014-05-27, 07:22
Bannlyst
Enslaved - Urtical Gods
https://www.youtube.com/watch?v=1ZsJNALnIKI
Citera
2014-05-28, 21:11
Bannlyst
Är det bara jag som har Varg Vikernes som högsta förebild inom Black Metal musiken?
Citera
2014-05-28, 21:23
Medlem
von_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iwannakissrihanna
Är det bara jag som har Varg Vikernes som högsta förebild inom Black Metal musiken?

Ja.

Nya Masters Hammer var som nån varnade för inte mycket att hänga i granen. Kan hända att den växer lite men låter mest som en parodi på sig själva och tjeckisk metal överlag.

Skit också, jag gillade ändå förra plattan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in