Citat:
Ursprungligen postat av
Zartaza
Jag skulle vilja påstå att alla 3 album med Darkspace (demon är en klass för sig då den är så pass annorlunda) är "lika" varandra. Precis som med Paysage d'Hiver så är det i stort sett samma atmosfäriska black metal fast Darkspace II har mer längre låtar där man drygar ut på riffen och bygger upp atmosfären. Har du 2 timmar över någon dag så tycker jag att du borde lyssna.
Varför skulle man inte lyssna på övriga album som ett band har släppt? Även om det är 2 andra album med sammanlagda 10 låtar eller vad det nu är.
Grejen med Darkspace är att det är ett sånt jävla fint band att bara lyssna på när man bara vill sjunka in och inte göra något speciellt. Ofta tar jag död på några timmars spelande av Civ 5 med Darkspace eller PhD innan jag gör något annat.
Darkspace fokuserar heller inte så mycket på vers och refräng, det är bara nötande av olika riff och ett evigt trummande.
Jag vill också även påstå att alla 3 album står sig mycket nära när det gäller kvalité på musiken. Det finns inga bottennapp i min mening.
Det här inlägget fick mig ändå att tänka om litegrann. Så tack för dina bögiga ord.
Jag har precis tankat och lagt in samtliga
Darkspace's verk i luren och dessa ska avverkas imorgon!
Black Putrescence - Unr. Demo 4
Ifrån en 7".. jag fick av
Wulkanaz-Magus som extragrej då han sölat med en beställning.
Grymt fint ändå. Det är knappast bara
Teitanblood som är ute efter "nekrodöds"-titeln.