2014-05-22, 13:55
Medlem
von_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thornhill
Vad har hänt?

np: A Monumental Black Statue – I Am Elite (War Cover)

(FB) Grovt brott Västerås - polis sköt gärningsman

Np: Soil of the Incestous
Citera
2014-05-22, 18:09
Medlem
0-0-0-...-0-0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von_S
(FB) Grovt brott Västerås - polis sköt gärningsman

Np: Soil of the Incestous

Siiiiinnessjukt vilken bra låt, eller album för den delen.

np: Craft - Total Eclipse
Citera
2014-05-22, 23:13
Medlem
Zartazas avatar
Fick nu uppleva Irkallian Oracle och Elysian Blaze. Fruktansvärt bra.

Tipset jag fick överraskade mig en aning då jag inte hade förväntat mig en sådan atmosfär. Det var precis det jag hade letat efter och Irkallian Oracle överraskade mig också.

Till er som avgudar Rain Upon the Impure vill jag fråga om ni har några tips om band som är någorlunda likt?

Np: Omnizide - Pleasure From Death
Citera
2014-05-23, 12:41
Medlem
Tack för tipset: Irkallian Oracle var riktigt bra.

Lyssnar ganska mkt på Vanhelga

Där evigheten inväntar mig
http://www.youtube.com/watch?v=N1fiCNTUi3I

Var det ngn annan som passade på att se dem i Sthlm i veckan? Giget på Medusa bar var rikigt bra!
Citera
2014-05-23, 21:52
Bannlyst
Jag ska ha ett marathon där jag bara lyssnar på Black Metal från nu till klockan 9 imorgon.

Första skiva jag spelar blir Transilvanian Hunger med Darkthrone. En av tidernas bästa skivor anser jag.
Citera
2014-05-23, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iwannakissrihanna
Jag ska ha ett marathon där jag bara lyssnar på Black Metal från nu till klockan 9 imorgon.

Första skiva jag spelar blir Transilvanian Hunger med Darkthrone. En av tidernas bästa skivor anser jag.

Jag antar utmaningen din fjant.

NP: Vektor - Venus Project
Citera
2014-05-23, 23:40
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zartaza
Fick nu uppleva Irkallian Oracle och Elysian Blaze. Fruktansvärt bra.

Tipset jag fick överraskade mig en aning då jag inte hade förväntat mig en sådan atmosfär. Det var precis det jag hade letat efter och Irkallian Oracle överraskade mig också.

Till er som avgudar Rain Upon the Impure vill jag fråga om ni har några tips om band som är någorlunda likt?

Np: Omnizide - Pleasure From Death

Det är väldigt svårt att tipsa om något som är likt The Ruins of Beverast.. jag finner det ytterst unikt på något sätt jag har svårt att förklara.
Tycker att vi kastar iväg frågan till trådens självutnämnde Hitler ist.. nämligen "Adversarius".. tror han har mer koll på eventuella liknelser.

np: Ormgård - Hugsad
Beskrivning överflödig (hoppas jag). Förbannat bra!
Citera
2014-05-24, 00:23
Medlem
Zartazas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mordum87
Det är väldigt svårt att tipsa om något som är likt The Ruins of Beverast.. jag finner det ytterst unikt på något sätt jag har svårt att förklara.
Tycker att vi kastar iväg frågan till trådens självutnämnde Hitler ist.. nämligen "Adversarius".. tror han har mer koll på eventuella liknelser.

np: Ormgård - Hugsad
Beskrivning överflödig (hoppas jag). Förbannat bra!
Jag håller helt och hållet med. TRoB är förbannat unikt och med albumet Rain Upon the Impure går ljudbilden och atmosfären långt bort det bara går från allt annat och hittar sin egen bänk att sitta på.
Verdunkelns debut innehåller en trasig och äcklig ljudbild, inte lika blöt och "tom" som Rain Upon... är, utan den är mer grym/hård på sitt eget vis.

Det är knepigt egentligen hur stor skillnad det är på album och album och band på band. Man tänker på hur många band det egentligen finns och att det finns så många band som sticker ut mer än vanligt, även om de faller in i samma genre.
Det är väl därför som dessa band anses vara bättre än andra, det finns ju faktiskt fruktansvärt mycket tråkig black metal som helt enkelt är så simpel raw bm det bara går. Darkthrone-kopior går efter varandra likt köer men borta i Norrland eller i någon förort i Polen sitter det en eller två personer med en aning annorlunda syn på världen och skapar det vi hyllar ända upp i skyarna här.

Jag hoppas på ett svar från trådens Hitler, eller lite snällare kallat, Anders Tengner, Adversarius. Jag lär väl antagligen få mig länkat minst 20 olika band från ställen i världen man trodde inte fanns. Karln tycks ju ha lyssnat på mer än 5 000 olika band genom åren, om inte mer.

Det är Darkspace som går i hörlurarna nu. Det är som ett jävla växthus ute. Katten var nära att fly från fångenskap och min barndomsvän tycks alltid få bensinstopp på vägen hem.
Jag drar igenom Darkspace III i alla fall, bara för att jag har lyssnat för mycket på Darkspace I och demon.

np: Darkspace 3.14
Citera
2014-05-24, 01:06
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:
Jag håller helt och hållet med. TRoB är förbannat unikt och med albumet Rain Upon the Impure går ljudbilden och atmosfären långt bort det bara går från allt annat och hittar sin egen bänk att sitta på.
Verdunkelns debut innehåller en trasig och äcklig ljudbild, inte lika blöt och "tom" som Rain Upon... är, utan den är mer grym/hård på sitt eget vis.

Det är knepigt egentligen hur stor skillnad det är på album och album och band på band. Man tänker på hur många band det egentligen finns och att det finns så många band som sticker ut mer än vanligt, även om de faller in i samma genre.
Det är väl därför som dessa band anses vara bättre än andra, det finns ju faktiskt fruktansvärt mycket tråkig black metal som helt enkelt är så simpel raw bm det bara går. Darkthrone-kopior går efter varandra likt köer men borta i Norrland eller i någon förort i Polen sitter det en eller två personer med en aning annorlunda syn på världen och skapar det vi hyllar ända upp i skyarna här.

Jag hoppas på ett svar från trådens Hitler, eller lite snällare kallat, Anders Tengner, Adversarius. Jag lär väl antagligen få mig länkat minst 20 olika band från ställen i världen man trodde inte fanns. Karln tycks ju ha lyssnat på mer än 5 000 olika band genom åren, om inte mer.

Det är Darkspace som går i hörlurarna nu. Det är som ett jävla växthus ute. Katten var nära att fly från fångenskap och min barndomsvän tycks alltid få bensinstopp på vägen hem.
Jag drar igenom Darkspace III i alla fall, bara för att jag har lyssnat för mycket på Darkspace I och demon.

np: Darkspace 3.14

Fyfan. Darkspace har börjat gått varmt i mina lurar numera.
Jag måste ju dock säga att jag tycker första plattan de gjorde.. "I" <--- alltså inte demon innan betitlad "-I".. är det bästa de gjort.
Jag fullkomligt drunknar i den plattan. Det är läskigt hur de får till den där känslan av tomhet som vi dödliga tror att rymden består av.

np: Irkallian Oracle - Grave Ekstasis
Citera
2014-05-24, 01:08
Medlem
Zartazas avatar
Citat:
Fyfan. Darkspace har börjat gått varmt i mina lurar numera.
Jag måste ju dock säga att jag tycker första plattan de gjorde.. "I" <--- alltså inte demon innan betitlad "-I".. är det bästa de gjort.
Jag fullkomligt drunknar i den plattan. Det är läskigt hur de får till den där känslan av tomhet som vi dödliga tror att rymden består av.

np: Irkallian Oracle - Grave Ekstasis
Vilka jävla riff som Darkspace I består av. När jag lyssnade på Darkspace 1.1för första gången så fick jag höja volymen lite till när det är vassa och pumpande riffet drog igång.
Vilket jävla ös det är på den skivan.
Citera
2014-05-24, 02:37
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:
Vilka jävla riff som Darkspace I består av. När jag lyssnade på Darkspace 1.1för första gången så fick jag höja volymen lite till när det är vassa och pumpande riffet drog igång.
Vilket jävla ös det är på den skivan.

Eller hur. Håller absolut med.
Men då är jag ändå rätt dåligt inlyssnad på övriga album. Behöver man ens köra mer Darkspace utöver första undrar jag? Vad är det som gör övriga grejor mer minnesvärda, eller är de bara en fortsättning? Bör jag faktiskt höra dom?
Man kör väl första albumet och upplever det, sen kan man gå över till "Paysage D'hiver" som har blivit något jag högaktat den sista tiden.. ja jag vet.. lite senare än alla er andra.. Men ja..
FYFA-AN.. så bra det är!
"Winterkälte" är så bra att jag vill suga av mig själv.
Jag är avis på er som faktiskt upplevt vintrar med PdH.
Tror ni jag längtar efter samma sak nu eller?

np: Wulkanaz - HNI
Citera
2014-05-24, 03:08
Medlem
Zartazas avatar
Citat:
Eller hur. Håller absolut med.
Men då är jag ändå rätt dåligt inlyssnad på övriga album. Behöver man ens köra mer Darkspace utöver första undrar jag? Vad är det som gör övriga grejor mer minnesvärda, eller är de bara en fortsättning? Bör jag faktiskt höra dom?
Man kör väl första albumet och upplever det, sen kan man gå över till "Paysage D'hiver" som har blivit något jag högaktat den sista tiden.. ja jag vet.. lite senare än alla er andra.. Men ja..
FYFA-AN.. så bra det är!
"Winterkälte" är så bra att jag vill suga av mig själv.
Jag är avis på er som faktiskt upplevt vintrar med PdH.
Tror ni jag längtar efter samma sak nu eller?

np: Wulkanaz - HNI
Jag skulle vilja påstå att alla 3 album med Darkspace (demon är en klass för sig då den är så pass annorlunda) är "lika" varandra. Precis som med Paysage d'Hiver så är det i stort sett samma atmosfäriska black metal fast Darkspace II har mer längre låtar där man drygar ut på riffen och bygger upp atmosfären. Har du 2 timmar över någon dag så tycker jag att du borde lyssna.

Varför skulle man inte lyssna på övriga album som ett band har släppt? Även om det är 2 andra album med sammanlagda 10 låtar eller vad det nu är.

Grejen med Darkspace är att det är ett sånt jävla fint band att bara lyssna på när man bara vill sjunka in och inte göra något speciellt. Ofta tar jag död på några timmars spelande av Civ 5 med Darkspace eller PhD innan jag gör något annat.

Darkspace fokuserar heller inte så mycket på vers och refräng, det är bara nötande av olika riff och ett evigt trummande.

Jag vill också även påstå att alla 3 album står sig mycket nära när det gäller kvalité på musiken. Det finns inga bottennapp i min mening.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in