2014-02-08, 19:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av von_S
Lyssnade på låten du nämnde och det låter ju iaf bättre än något Behemoth gjort sedan urminnes tider. Kanske får tanka albumet ändå.
Ja, utöver den låten är det väl inget som är superbra. Titelspåret är rätt schysst, lite speciell.

Någon som har hört Kriegsmaschine - Enemy of Man? Såg att den finns att *host*,,.. låna på nätet..

Now Playing: Azarath - Blasphemers Malediction. http://www.youtube.com/watch?v=b04DvVE9bSI
Citera
2014-02-08, 20:27
Medlem
1235oops4567s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von_S
Negator är en av anledningarna till att det tog så lång tid för mig att upptäcka Ruins Of Beverast då de är en av de ledande orsakerna till att det sedan länge är djupt rotat inom mig att tysk Black Metal suger kuk.

Haha, vilken avhyvling! Tack för din åsikt då, jag kan inte hålla med mindre. Tysk metal i övrigt har jag dock inte hittat mer än Negator, så någon poäng har du väl. Inte när det gäller Old Black, dock.
Citera
2014-02-09, 11:24
Medlem
smokypoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pettson3816
Kan inte ge mer än 3/5 salta griskukar till Behemoth senaste skapelse, dock när det är bra så är det riktigt bra, såsom i låten Ora Pro Nobis Lucifer som är en av de bästa låtarna polackerna kräkts ur sig till dags dato. Svänger ordentligti refrängen.
Har inte lyssnat på Behemoth på några år, låten var skön men har deras stil blivit lite mer slapp, alltså growlandet är inte riktigt growlande längre?
Citera
2014-02-09, 13:27
Medlem
eckims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1235oops4567
Haha, vilken avhyvling! Tack för din åsikt då, jag kan inte hålla med mindre. Tysk metal i övrigt har jag dock inte hittat mer än Negator, så någon poäng har du väl. Inte när det gäller Old Black, dock.

Katharsis? The Ruins Of Beverast?
Citera
2014-02-09, 13:29
Medlem
eckims avatar
Urgehal - The Night Armageddon Comes

Fint som snus!
Citera
2014-02-09, 21:47
Medlem
ToMegaTherions avatar
Ophthalamia - A Journey In Darkness har gått varm senaste dagarna, den gillar jag som fan! Den visar, tillsammans med Via Dolorosa, vilken bra gitarrist It faktiskt är, många av riffen och melodierna är väldigt finurliga! Båda skivorna är naturligtvis svinbra
Citera
2014-02-10, 02:15
Medlem
LVX156s avatar
NP: Behemoth - Ora Pro Nobis Lucifer
http://www.youtube.com/watch?v=yosDDDAmE2g

Jag gillar verkligen att både musiken och lyriken är något mer rakt på sak. Det är skönt med låtar som man faktiskt känner igen efter ett par genomlyssningar. Det här kan nog vara den platta jag gillar mest sedan "Satanica"...fast "Satanica" är nog fortfarande bäst.
Citera
2014-02-10, 13:06
Medlem
eckims avatar
Horns - From The Crypt

Jävulskt bra. Man märker att det är några band som är linkad med bland annat Hetroertzen&Nightbringer. Otroligt nice då dessa band är av högsta kvalité i mitt tycke.
Citera
2014-02-10, 14:45
Medlem
Turkanals avatar
np: bathory - storm of damnation

bäst bläck mätal bändet!
Citera
2014-02-10, 20:24
Medlem
Blut Aus Nord: Epitome II
Citera
2014-02-10, 21:28
Medlem
von_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1235oops4567

Förutom ovan nämnda tips vill jag passa på att nämna Dark Tribe och Horn, briljanta båda två när tillfället är rätt.
Citera
2014-02-13, 12:11
Medlem
Murmur (s/t) var en riktigt bra skiva. King Crimson-covern är bara klockren. För dem som gillar band som Sigh, nya Mayhem eller kanske Deathspell Omega. Visst, black metal trängs med hundra andra stilar på skivan men även jazz är ju musik...

Behemoths nya hade en bra låt, "Amen" hette den. Förväntade mig kanske inget extraordinärt men är skivan inte lite väl hypead? Ser bara 4or och 5or överallt på internet, men den var väl inget särskilt...
Senast redigerad av Netzach 2014-02-13 kl. 12:35.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in