2014-05-20, 15:56
Medlem
Zartazas avatar
Har runkat stenhårt till Verdunkeln de senaste veckorna.
Einst war es mal... är låten som har gått mest. Debuten har snart växt lika mycket Rain Upon the Impure, precis så som jag ville ha det!
Citera
2014-05-20, 16:16
Bannlyst
Jahapp. någon som sett fram emot nya Master's Hammer så kan jag ju meddela att den förefaller suga tämligen bastant apkuk om man går efter den här teasern. Fan vad legender ska gå ner sig. Sorgligt.

http://youtu.be/9hop-U_xHEw
Citera
2014-05-20, 18:39
Medlem
Arch Enemy - No more regrets.

Nya plattan är riktigt bra! Jag har lyssnat på Arch Enemy sedan "Wages of sin", men de dog för mig efter "Doomsday Machine". Alissa tar det till en ny nivå.
Citera
2014-05-20, 23:03
Medlem
von_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av briska
Nån som har några rekommendationer till mig? Har precis börjat lyssna in mig lite på BM. Jag gillar Burzums Filosofem, men mest lyssnar jag på lite mer experimentell BM som Hypothermia, Lifelover, Kall, Apati m.m. antar att jag gillar lite avantgarde-stuk och gärna depressivt.

Ett sånt här inlägg får väl knappast passera igenom den här tråden utan att någon nämner själva trådskaparens band Ofdrykkja. Bara hört några låtar på Facebook men tycker det låter helt ok faktiskt.
Citera
2014-05-21, 00:22
Medlem
EmileZolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katatoni
Är nog även villig att påstå att A Blaze in the Northern Sky även den smiskar Transilvanian Hungers stjärt.

Svårt att ens jämföra de två skivorna, ABitNS är våldsam Celtic Frost-dyrkan medan TH nästan har mer att göra med ambient än black metal.
Citera
2014-05-21, 05:35
Medlem
Thornhills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von_S
Ett sånt här inlägg får väl knappast passera igenom den här tråden utan att någon nämner själva trådskaparens band Ofdrykkja. Bara hört några låtar på Facebook men tycker det låter helt ok faktiskt.
Hinner inte lyssna just nu men rent spontant luktar det Lifelover-klon, eller?
Citera
2014-05-21, 11:31
Medlem
von_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thornhill
Hinner inte lyssna just nu men rent spontant luktar det Lifelover-klon, eller?

Det är det minsta man kan säga
Citera
2014-05-21, 15:38
Medlem
Finska Totalselfhatred är bra.

https://www.youtube.com/watch?v=Zu2-8m9k51E
Citera
2014-05-21, 23:10
Medlem
von_Ss avatar
Många (minst två) som har gnällt här inne på att det kommer för lite nya tips.

Har ni ens lyssnat på Novit enim Dominus qui sunt eius med Abyssal? Sluta för helvete gnäll på det om ni ändå inte tänker lyssna på tipsen era jävla negerapor. Den är skitbra.

Fast nu lyssnar jag på Pink Flårre. Abp inaktuella tips.
Citera
2014-05-21, 23:59
Bannlyst
Citat:
Yes bra tips, känner till bandet men har inte lyssnat på musiken förrän nu. Även gruppen Vanhelga verkar vara något i min smak, den har säkert nämnts i tråden redan dock.
Citera
2014-05-22, 12:18
Medlem
von_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av briska
Yes bra tips, känner till bandet men har inte lyssnat på musiken förrän nu. Även gruppen Vanhelga verkar vara något i min smak, den har säkert nämnts i tråden redan dock.

Ingen orsak. Verkar för övrigt som att ts har fått sin dom nu. Ett par år bakom lås och bom och några tusingar till poliserna som cowboysköt honom väntar för alpra. Hoppas han inte glömmer att glutta in här när han kommer ut och lämna några prima lofi- tips
Citera
2014-05-22, 13:40
Medlem
Thornhills avatar
Citat:
Ingen orsak. Verkar för övrigt som att ts har fått sin dom nu. Ett par år bakom lås och bom och några tusingar till poliserna som cowboysköt honom väntar för alpra. Hoppas han inte glömmer att glutta in här när han kommer ut och lämna några prima lofi- tips
Vad har hänt?

np: A Monumental Black Statue – I Am Elite (War Cover)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in