2014-05-23, 23:13
Medlem
Puckotts avatar
Fan ta er PSG!
2014-05-23, 23:25
Medlem
Luiz kommer vara fantastisk för PSG. Bayern, Barcelona och PSG hade alla mått bra av att ha en mittback som har den spelstilen och jag kan förstå varför han, trots sina tveksamma insatser i Chelsea alltid ryktas till just de klubbarna.

Fortfarande ett helt sjukt och brutalt överpris. Luiz är bra i rätt system men han är inte någon världsback även om han utan sina koncentrationsproblem kanske skulle kunna utvecklas till det.

EDIT: Dessutom så kommer Alves definitivt gå till PSG under sommaren. Bara Marcelo som saknas nu.
Senast redigerad av dickpUmp 2014-05-23 kl. 23:43.
2014-05-23, 23:27
Medlem
ännu en stor profil försvinner vår mest spelskicklige försvarare men går inte att se förbi hur bra mittlåset Terry - Cahill fungerat. Mou har antagligen låtit meddela att han inte kommer vara förstval nästa säsong. DM är ju inte hans egentliga position och dessutom har vi numera fina alternativ där. bra analys av Viking btw tidigare. Luiz e helt enkelt för bra för att inte vara given i en startelva

skillnaden mot försäljningen av Mata är väl här att man spontant måste vara nöjd med summan som degas

känns som vi med förlusten av denne ikon tagit steget mot att bli ett lite mindre sympatiskt maskineri. nåja...

2014-05-23, 23:31
Medlem
Viking-s avatar
Jag förväntade mig att något skulle komma i vägen för transfern, men nu är det alltså klart.
£40m är ett väldigt bra pris, men det är alltså möjligt att priset kan vara ännu högre, otroligt. Jag börjar helt på allvar undra hur mycket de kommer att buda på Hazard med tanke på att de offentligt sagt att han är i deras transferplaner, han värderas ju mycket högre än Luiz av Chelsea.

Telegraph påstår att Mou vill spendera Luiz-pengarna på en av Pogba, Koke och Paulinho (som att välja ett ligg mellan Kelly Brook, Kate Upton och Whoopi Goldberg).
2014-05-23, 23:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Viking-
Telegraph påstår att Mou vill spendera Luiz-pengarna på en av Pogba, Koke och Paulinho (som att välja ett ligg mellan Kelly Brook, Kate Upton och Whoopi Goldberg).

Sjuk summa för Luiz. Vad hände med FFP?

Pogba-Matic hade varit ett sinnessjukt mittfält.

Pogba-Matic
Willian-Oscar-Hazard
Costa

Chelsea blir minst sagt livsfarliga nästa år...
2014-05-23, 23:37
Medlem
Otroligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viking-
Jag förväntade mig att något skulle komma i vägen för transfern, men nu är det alltså klart.
£40m är ett väldigt bra pris, men det är alltså möjligt att priset kan vara ännu högre, otroligt. Jag börjar helt på allvar undra hur mycket de kommer att buda på Hazard med tanke på att de offentligt sagt att han är i deras transferplaner, han värderas ju mycket högre än Luiz av Chelsea.

Var hittar du siffran £40m? Så många olika siffror som cirkulerar nu. Spelar inte så stor roll egentligen kanske då även £40m är ett riktigt bra pris. Vad tror du om Hazard då? Tror inte Chelsea kommer släppa honom oavsett vad för summor som läggs fram, alldeles för viktig.

Liknelsen Paulinho - Whoopi Goldberg: Redan en klassiker.
2014-05-23, 23:40
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otrolig
Var hittar du siffran £40m? Så många olika siffror som cirkulerar nu. Spelar inte så stor roll egentligen kanske då även £40m är ett riktigt bra pris. Vad tror du om Hazard då? Tror inte Chelsea kommer släppa honom oavsett vad för summor som läggs fram, alldeles för viktig.

BBC säger så. Sky Sports säger £50m.

http://www.bbc.com/sport/0/football/27553042
http://www1.skysports.com/football/news/11668/9323782/transfer-news-chelsea-and-psg-agree-terms-on-50m-transfer-of-david-luiz
2014-05-23, 23:43
Medlem
Nu börjar direkt rykten om Marquinhos. Tycker att Roma borde höra sig för. En affär de skulle kunna finansiera med pengar från en eventuell försäljning av Benatia, som själv hävdar att han är öppen för en flytt. Det optimala är givetvis att behålla Benatia, men kommer Barcelona och knackar på dörren och erbjuder honom en astronomisk lön är det så klart svårt för Roma att sätta något emot...
2014-05-23, 23:44
Medlem
galeloss avatar
#WelcomeDavidLuiz från PSG:s twitter
2014-05-23, 23:47
Medlem
Viking-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otrolig

BBC och Guardian som jag litar mest på rapporterade £40m. Jag tror ärligt talat att resten av tidningarna (och Sky) har fått valutan fel då det troligtvis är 50m euro ungefär det gäller.
Jag skrev dock bara för någon vecka sedan att allt över £35m var ett riktigt bra pris, ärligt talat förväntade jag mig aldrig att någon skulle buda det.

Vad gäller Hazard så har Mou varit benhård med att man inte släpper honom. Det går inte att köpa in en ersättare av samma kvalitet så jag är emot transfern såvida vi inte pratar om £100m+. Jag skulle däremot vara mer nyfiken på ett bud på Oscar då PSG även ryktas vara starkt intresserade av honom.
Willian är bättre som 10'a än på kanten och om en talang som Baker ska få möjligheten att slå igenom kan han inte förväntas konkurrera mot Oscar och Willian.
Detta betyder inte att jag vill se Oscar säljas, bara att jag skulle vara nyfiken på hur högt PSG skulle gå i budgivningen.

Jag undrar dock om Koke kan anpassas till en mer central roll, det borde egentligen inte finnas några problem. Pogba vore en sjukt bra värvning, jag tror dock att jag hellre skulle se Vidal bredvid Matic, men han lär inte gå någonstans.
2014-05-23, 23:47
Medlem
tror inte man plockar in en mittfältare, skulle bli rätt förvånad faktiskt om det blir fallet.

blir en anfallare och rimligen ytterback. sen skriver man av det och balanserar böckerna inför kommande fönster..ekonomiskt ansvariga är Chelseas signum
2014-05-23, 23:53
Medlem
Puckotts avatar
Trycker in lite Liverpool mitt i Luiz-gate. Emre Can är närmare LFC.
"Liverpool have made a breakthrough in their pursuit of Emre Can & appear to be closing in on a £12m deal for the Germany U-21 international." från trovärdiga Tony Barret. Även Chris Bascombe på Telegraph säger samma sak. 12M pund verkar hans klausul ligga på, som nu Liverpool ska möta.

Vad är han får en lirare? Ses han som ett stort framtidslöfte i Tyskland?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in